پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند

سومین قسمت مجموعه فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپی«کریش»، پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند شد.این فیلم پس از سه هفته نمایش عمومی، به فروشی ۲۲۶ کروری دست پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ با این رقم فروش «کریش 3» توانست «قطار اکسپرس چنای» شاهرخ‌خان را از صدرنشینی پائین کشیده و به ردیف دوم جدول پرفروش‌های کل تاریخ هند بکشاند.

«قطار اکسپرس چنای» که تابستان امسال اکران عمومی شد، توانست 225 کرور در سینماهای هند فروش کند و جای «3 احمق» عامرخان را در این جدول بگیرد.

تا چهارماه قبل، کمدی اجتماعی «3 احمق» با فروشی 202 کروری لقب پرفروش ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص داده بود، این فیلم سال 2009 اکران عمومی شد.

سال قبل اکشن ماجراجویانه «یک ببری بود» با بازی سلمان خان تلاش زیادی کرد تا رکورد«3 احمق» را بشکند. اما موفق به این کار بزرگ نشد.

اوایل تابستان امسال هم کمدی خانوادگی رانبیر کاپور به نام «این جوانی دیوانگی است» همین تلاش را از خود نمایش گذاشت. اما این فیلم هم مثل اکشن سلمان خان، نتوانست به فروشی 200 کروری دست پیدا کند.

هریتیک روشن بازیگر «کریش 3»این روزها توانسته از سوی رسانه‌های گروهی هند لقب یکی از محبوبترین بازیگر جوان بالیوود را بگیرد و توجهات را به خود جلب کند.

اما با وجود آن که «کریش 3»لقب پرفروش ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند را گرفته، اهل فن می‌گویند او هنوز نتوانسته موقعیت ممتاز و بالای 3 خان بزرگ بالیوود (عامر، سلمان و شاهرخ) را کسب کند.

«کریش 3» را راکش روشن بازیگر و فیلم‌ساز قدیمی‌هند کارگردانی کرده است. او که پدر هریتیک روشن هم هست. تبلیغات بسیار زیادی برای این فیلم خود و فرزند بازیگرش کرده است.

این اکشن علمی تخیلی که یادآور محصولات پر خرج کمک استریپی هالیوودی است، با هزینه کلان 115کروری تهیه شده و قرار است صاحب قسمت‌های جدید هم بشود. هر 100 کرور معادل 20 میلیون دلار است.

هریتیک روشن در سومین قسمت «کریش» در نقش ابر قهرمانی به نام کریشنا بازی می‌کند که مثل کاراکترهای اصلی تمام قصه‌های کمریک استریپی، نقاب به چهره می‌زند و به کمک مردم عادی می‌آید.

در طول قصه فیلم، او مجبور به مبارزه با جوان قدرتمندی به نام کال می‌شود که با وجود فلج بودن، توانایی انجام کارهای غیر ممکن را دارد.کال با آلوده کردن شهر بمبئی به یک ویروس مرگبار، تلاش می‌کند کریشنا را تحت کنترل خود در آورده و او را نابود کند. اما کریشنا راه متفاوتی را برای مقابله با این کاراکتر شرور قصه فیلم در پیش می‌گیرد.

نقش کاراکتر کال را در «کریش 3» ویویک اوبروی بازی کرده و کانگانا رانوت هم در قالب دستیاز وی ظاهر می‌شود، که در طول ماجرا به طرفداری از کریش می‌پردازد.

پریانکا چوپرا هم در نقش همسر کریش بازی می‌کند. هریتیک روشن در کنار بازی در نقش کریشنا، در نقش پدر دانشمند خود هم ظاهر شده است و در حقیقت در دو نقش متفاوت بازی می‌کند.

راکش روشن «کریش 3»را بر اساس فیلم‌نامه‌ای مستقل و غیر اقتباسی از خودش کارگردانی کرده است.
برچسب ها: کریش ، کمدی هندی ، پر فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار