عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

در کشور ما به مصرف کننده خودرو ظلم می شود / تا پایان سال 92 قیمت خودرو ثابت می ماند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای ملی رقابت تا کنون جلسات متعددی را در خصوص قیمت خودرو برگزار نموده اما تا این لحظه خروجی خاصی از این جلسات حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، عیسی امامی افزود: بر اساس برنامه های کارشناسی صورت گرفته توسط شورای رقابت و به رغم ادعای خودروسازان و قطعه¬سازان، نرخ ارز بر قیمت خودرو تاثیر چندانی ندارد.
 
عضو ناظر شورای ملی رقابت با اشاره به این که به موجب تصمیمات جلسه اخیر شورای رقابت مقرر گردید مبنای قیمت-گذاری خودروها بر اساس دستور¬العمل قبلی محاسبه شود، اظهار کرد: به این ترتیب تا پایان سال 92 قیمت خودرو ثابت می-ماند.
 
وی با بیان این که بر اساس مصوبه اخیر نرخ ارز متقاضی باید مبنای محاسبه قیمت گذاری خودروها قرار گیرد، تصریح کرد : در صورتی که خودروسازان نسبت به دستورالعمل فعلی قیمت¬گذاری خودروها معترض باشند می توانند اعتراض خود را به منظور بررسی به شورای رقابت ارائه کنند.
 
امامی با تاکید بر این که به نظر نمی رسد عدم اختصاص ارز مبادله¬ای تفاوت زیادی در قیمت خودرو ایجاد کرده و ضرر و زیانی به خودروسازان برساند، اضافه کرد: در این صورت نیز خودروسازان باید با افزایش تولید ضرر و زیان احتمالی را جبران کنند.
 
وی با اشاره به مشکلات شرکت های خودروساز در زمینه نقدینگی و در نتیجه افت تولید خودرو گفت: دولت باید از صنعت خودروسازی حمایت کند در حالی که در کشور ما به جای حمایت از این صنعت به مصرف کننده خودرو ظلم می شود.
 
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد : دولت باید با اعمال روش های اجرایی از تولیدات داخل از جمله تولید خودرو حمایت کند تا استمرار تولید، اشتغال پایدار در کشورمان را به همراه داشته باشد.
برچسب ها: قیمت ، خودرو ، شهردار ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار