گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

سوارکاری حاج قاسم سلیمانی/ نقل مکان احمدی‌نژاد و همراهان به جنت‌آباد/ برخواستن دود سفید از توئیتر عراقچی

عربستان و اسراییل ناراضی از توافق ژنو، نقل مکان احمدی‌نژاد و همراهان به جنت‌آباد، حبس خانگی دختران پادشاه عربستان، دود سفید در توئیتر عراقچی، سوارکاری حاج قاسم سلیمانی، حراج نقاشی جورج بوش به قیمت 29 دلار‌ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

سی‌ان‌ان: عربستان و اسراییل از توافق ژنو ناراضی هستند

سی.ان.ان در ابتدای گزارش خود با بیان اینکه ایران و گروه 1+5 سرانجام پس از یک دهه به توافقی تاریخی دست یافتند، نظر "ایان‌لی" خبرنگار این شبکه تلویزیونی در بیت‌المقدس را درباره دیدگاه‌های اسراییل جویا شد و ایان‌لی با اشاره به این که تنها چند ساعت از این توافق می‌گذرد، گفت که مقامات اسراییل آن را توافقی بد و تهدیدی برای امنیت بین‌الملل توصیف کرده‌اند و تل‌آویو نگران است که این توافق موقت به یک توافق دایم تبدیل شود.

به گزارش ایرنا،‌ کریم سجادپور تحلیل‌گر سیاسی اندیشکده کارنگی هم در گفتگو با سی.ان.ان، عربستان سعودی را به عنوان طرف ناراضی دوم از توافق گروه 1+5 با ایران خواند و دلیل آن را درگیری ریاض با تهران در یک جنگ نیابتی درعراق، سوریه و لبنان دانست و همچنین افزود که مناسبات ایران و آمریکا یک شبه بهبود نخواهد یافت اما دولت اوباما با آزمودن دیپلماسی، روش صحیحی را در این‌باره در پیش گرفته است.

نقل مکان احمدی‌نژاد و همراهان به دفتر جدید

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و همراهان وی پس از تخلیه ساختمان لادن در حوالی میدان ونک به ساختمانی در جنت‌آباد نقل مکان کردند.

به گزارش فارس، پس از اینکه نهاد ریاست‌جمهوری، ساختمان لادن را متعلق به وزارت دادگستری اعلام کرد و در نامه‌ای خواستار تخلیه این ساختمان شد، هیئت دولت سابق با تخلیه ساختمان لادن، فعالیت‌های خود را در ساختمانی در خیابان جنت‌آباد واقع در منطقه غرب تهران، پیگیری خواهد کرد.

حبس خانگی دختران پادشاه عربستان

همسر سابق پادشاه عربستان مي‌گويد 12 سال است دختران پادشاه در اقامتگاه اجباري حبس هستند. وي با وكالت دادن به يك وكيل فرانسوي خواهان آزادي دخترانش از چنگال پدرشان شد، كه اين مسأله باعث جلب توجه و تعجب همگان شد. به گزارش "مرأه الجزيره" الغاير افزود: حدود 12 سال است كه پادشاه به انتقام دادن تقاضاي طلاق از سوي مادر، دخترانش را در درون كاخ حبس کرده است.

به گزارش انتخاب، الغاير، "لوران ديوما" وزير خارجه سابق فرانسه را وكيل پرونده آزادي دخترانش كرد و اعلام کرد كه درصدد است اين پرونده را در رسانه‌هاي گروهي منتشر كرده و جزئيات آن را بيان نمايد. وي گفت که مشكل دختران يك مسأله شخصي نيست، بلكه عمومي بوده و در ليست حقوق بشر قرار مي‌گيرد؛ زيرا حال 4 دختر در اقامتگاه اجباري روز به روز بدتر مي‌شود و دو تن از آن‌ها به شدت بيمار هستند و درحالي كه ولايت زن در جامعه عربستان بر خودش ممنوع است، هيچ ولي و سرپرستي براي آن‌ها تعيين نشده است.

عصرایران/ دود سفید در توئیتر عراقچی؛ ساعت 3 بامداد



لاوروف توافق ایران و 1+5 را ابتکار روسیه خواند


سرگئی لاوروف امروز در سخنانی گفت: مذاکرات سخت و طولانی درخصوص برنامه هسته‌‌ایی ایران به پایان رسید و بعد از چند سال، توافقی حاصل شد. بنابر گزارش روسیا‌الیوم، وی بیان کرد که بعد از روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید ایران احساس کردیم که اعلام تمایل برای حل این مساله، نشان دهنده جدیت است.

به گزارش ایسنا، لاوروف در ادامه مدعی شده است، توافقی که حاصل شد، بر اساس طرحی بود که در زمان خود از سوی ولادیمر پوتین ارائه شد و سیاست خارجه ما بر آن استوار شد، همچنین با ابراز اطمینان از اینکه ایران با شفافیت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر فرار از حقایقی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح خواهد کرد، دشوار است اما ما اطمینان داریم که ایران با آژانس به شکل شفاف همکاری خواهد داشد.

خبرنگارانی که شکار تصویر شدند











مداحی انتخاباتی برای سعید جلیلی

این مداحی سیاسی-انتخاباتی قطعا را می توان از پدیده‌های خاص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران دانست.

به گزارش پارسینه، اخیرا در فضای مجازی قطعه نوحه‌ای از سیدرضا نریمانی ، یکی از مداحان پایتخت درباره انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از سعید جلیلی پخش شده است و ظاهرا این قطعه مداحی سیاسی ـ انتخاباتی دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 24 خرداد 1392 اجرا شده است.

نگرانی در چهره دختر بحرینی

به گزارش جام، روزنامه کریستین ساینس مانیتور این عکس را با عنوان "نگرانی در چهره دختر بحرینی" به نمایش گذاشت که بعد از سرکوب تظاهرات‌های روز جمعه بحرین گرفته شده بود.



سوارکاری حاج قاسم سلیمانی


جام، تصویری جالب از فرمانده سپاه قدس را منتشر کرد.



پیشگویی نتیجه ژنو بر اساس حس خبرنگار بی‌بی‌سی!

در میان گزارش‌های منتشر شده از نشست ژنو، بی‌بی‌سی باز هم مانند سری‌های قبل دستمایه تمسخر کاربران توئیتری قرار گرفت. کسری ناجی، خبرنگاری بود که از محل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱، یعنی هتل اینترکنتیننتال اخبار را برای بی‌بی‌سی مخابره می‌کرد. شب گذشته درحالیکه امیدها نسبت به توافق هسته‌ای افزایش یافته بود، ناگهان کسری ناجی، مجری بی‌بی‌سی مدعی شد که به نظر نمی‌رسد که توافقی حاصل شود.



به گزارش افکار،  همین جمله او کافی بود تا کاربران باهوش، توییتر بی‌بی‌سی فارسی و کارمندانش را به استهزا بگیرند. البته بی‌بی‌سی فارسی تنها در این مورد سعی در القای ناامیدی نداشت. این بنگاه خبرپراکنی، تنها توییت‌های ناامیدانه کاربران را پخش می‌کرد که البته تعداد آن‌ها در مقابل سایر نظرات بسیار کم بود.

کاربری با نام آریو توییت کرده است: اینقد که هیچ خبری از مذاکرات درز نکرده مجری بی‌بی‌سی از کسری ناجی می‌پرسه حست چیه کسری! کار به حس و شهود و رمالی کشیده دیگه.

آرش کاربر دیگری است که مجری بی بی سی را تمسخر می‌کند: فکر کنم ۱+۵ را هم راضی کنند ، برای راضی کردن کسری ناجی هم باید یک نشست با ایشون بذارن.

امیرحسین این جمله را توییت کرده است: کسری ناجی داره رسما نشون میده که منافعش به دمبِ نتانیابو گره خورده.

سوژه سیگار و حاشیه‌هایی مثل صندلی‌های خالی که توسط مجری بی بی سی انتخاب شده بود نیز بازخوردهای طنز زیادی داشت:

کسری ناجی گیر داده که بعضیا سیگار میکشن ول کنم نیس،

یکی دیگر از کابران نیز نوشته است: کسری ناجی همچنان نگران سرنوشت صندلی‌هاست.

امیر قربانی نیز این جمله را توییت کرده است: کسری ناجی از ژنو (یک روز بعد): به دلایلی نامعلوم دیگه کسی نیست اینجا.  دربونِ هتل می‌گفت مذاکرات مثبت بوده ولی ما هنوز مطمئن نیستیم.


حراج نقاشی "جورج بوش" به قیمت 29 دلار

یکی از تابلوهای نقاشی‌ "جورج. دبلیو بوش"، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به فروش گذاشته می‌شود، وی که به کار نقاشی می‌پردازد، یکی از آثار هنری‌اش را به قیمت 29 دلار و 98 سنت به معرض فروش گذاشته است.



به گزارش انتخاب، این نقاشی که "43" نام دارد،‌ در مرکز ریاست‌جمهوری جورج بوش چوب حراج می‌خورد. بوش در این تابلو یک کاردینال را به تصویر کشیده است و نقاشی سیاستمدار پیشین آمریکا، توجه همسرش را جلب کرد و موجب شد آن را به عنوان نخستین نقاشی بوش به حراج بگذارد. در حالی که هیچ یک از کارهای بوش در گالری ملی هنرها یا موزه‌ هنرهای دالاس به نمایش در نیامده‌اند، اولین نقاشی او در نمایشگاهی کوچک به مناسبت کریسمس به فروش می‌رسد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
حاج قاسم عزیز رو خدا حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۱:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
حاج قاسم دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
زنده باد سردار سلیمانی...
Iran (Islamic Republic of)
rezasharifpoor
۱۴:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
امیدموفقیت روز افزون برای حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۳۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
حاج قاسم افتخار اسلامه خدا حفظش کنه
-
ثروت
۰۹:۵۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
از يادگاران هشت سال دفاع مقدس است از خداوند متعال عمر با عزت و طولاني برايش مسئلت مي نمائيم.
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۳:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
حاج قاسم سلیمانی امید دلهای حسینی هست خداوند حفظش کند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا.م
۰۶:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
خدا حاج قاسم راحفظش کند
Iran (Islamic Republic of)
حسینم
۲۱:۵۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
این دبلیو بوش رو هنو آدم حسابش میکنن ؟ عجیبه !!
آخرین اخبار