وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

مشاغل خانگی ساماندهی می‌شود

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی از پایدار شدن مشاغل خانگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مشاغل خانگی یک برنامه مشخص دارد گفت: در خصوص مشاغل خانگی برنامه‌ای مشخص تدوین شده و در دستور کار وزارت خانه قرارگرفته است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: ارجحیت وزارت کار و تعاون بر این است که این مشاغل را به صورت خوشه‌ای دسته بندی کنیم: که در همین راستا با یکی از ایرانیان هوشمندی که در undp در سایر کشور‌ها فعال بود جلساتی گذاشتیم حتی کارشناسان ما در اینجا جلساتی را برگزار کردند و بنده نیز با توجه به علاقه‌ای که به این مشاغل دارم در سفرهای استانی این مشاغل را مورد بررسی قرار داده و مشاغل خانگی را آسیب شناسی کردم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مشاغل خانگی از مسیر مد نظر منحرف تبدیل به راهی برای اخذ وام شده و به این ترتیب مشاغل خانگی به این شکل را نمی توان جزو آمار مشاغل خانگی پایدار تلقی کرد.

ربیعی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت خانه همسو کردن بخش تعاون با معاونت اشتغال است که هدف از این همسو کردن پایدار نمودن و ارزش آفرینی مشاغل خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانی در زنجیره کار در عرضه کالا در بازار هم دچار مشکل شده و محصولات این مشاغل در بازار شکست خورده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعي افزود: با برنامه‌هایی‌ که در دستور کار وزارت خانه قرارگرفته شده امیدواریم مشاغل خانگی پایدار ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار