تجهیز و ایجاد خانه موزه تهران قدیم در سرای کاظمی

مدیر اداره بافت تاریخی شهرداری منطقه 12، از تجهیز و ایجاد خانه موزه تهران قدیم در سرای کاظمی این منطقه خبر داد.

محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح تجهیز و ایجاد خانه ی موزه تهران قدیم در سرای کاظمی واقع در منطقه 12 در دستور کار اداره بافت تاریخی شهرداری این منطقه قرار دارد.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: با توجه به قدمت سرای کاظمی در حدود 120 سال و حفظ بخش‌ها و اجزای قدیمی این خانه طرح تجهیز و ایجاد خانه موزه تهران قدیم در دست اجراست.
محمدی با اشاره به نحوه ی اجرای این طرح گفت: سرای کاظمی دارای ویژگی ها وفضا‌های مناسب برای ایجاد خانه ی موزه تهران قدیم است در همین راستا تجهیز و ایجاد خانه ی موزه تهران قدیم در سرای کاظمی با مشارکت و همکاری معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه 12 و اداره بافت تاریخی منطقه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سرای کاظمی دارای بخش‌ها و اجزای مختلف از جمله آب انبار، زیرزمین، بادگیر،‌ مطبخ، هشتی های ورودی، حیاط‌های اندرونی و بیرونی، راهرو، بالاخانه، شاه نشین، اتاق های دو دری و سه دری، رخت شور خانه است.

محمدی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: تجهیز و ایجاد فضاهایی درخانه موزه تهران قدیم از جمله موزه مردم شناسی، نگارخانه، تماشاخانه، کتابخانه، کارگاه های آموزشی به منظور معرفی فرهنگ و ویژگی های زندگی شهری در تهران قدیم در بخش موزه مردم شناسی، تزئین و آراستن فضا‌های رختشور خانه، مطبخ، سالن ها و اتاق ها با استفاده از تجهیزات قدیمی، نمایش مشاغل هشتی و قدیمی از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی در پایان با اشاره به لزوم اجرای این طرح افزود: با ایجاد خانه موزه تهران قدیم شهروندان و کارشناسان می توانید با استفاده از روش‌های مختلف از جمله عکس، تصویر، فیلم، کتاب به صورت واقعی و مجازی  و با کسب اطلاعات مورد نیاز استفاده و بهره ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار