بررسی اجمالی کارنامه کاری کریستین استیوارت

کریستین بعد از برگزاری یک مسابقه استعدادیابی در نمایشی مدرسه ای مربوط به کریسمس، در سن هشت سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او ابتدا در تلویزیون به ایفای نقش های کوچک می پرداخت.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، با نام اصلی کریستین جیمز استیوارت در لس نجلس به دنیا آمد و همان جا هم بزرگ شد. پدرش جان استیوارت تیهه کننده تلویزیون است و مادرش جولزمان_ استیوارت یک فیلمساز استرالیایی است. کریستین یک برادر بزرگتر به نام کامرون و دو برادرخوانده به نام های دانا و تیلور دارد.

نزدیکانش او را کریس، کیستو، کی کی و استو صدا می زنند.

در 8 سالگی هنگام آوازخوانی در یک نمایش مدرسه ای توسط یک تیم استعدادیابی کشف شد. گرچه استیوارت بعد از آن به یک بازیگر تبدیل شد و نه یک خواننده، اما در دو فیلم اش در دل طبیعت (2007) و فراری ها (2010) آواز خوانده است.

از آنجا که رنگ طبیعی چشم های او سبز است و چشم های بلا در گرگ و میش می بایست قهوه ای باشد، کریستین برای بازی در این نقش ناچار شد که از لنزهای قهوه ای استفاده کند. او در چهار قسمت اول سری فیلم های گرگ و میش از لنز قهوه ای استفاده کرد و در قسمت آخر از لنز قرمز.

فیلم ترسناک محبوب او درخشش (1980) و فیلم خون آشامی محبوب اش پسران گمشده (1987) است.

در لیست "30 بازیگر برتر زن زیر 30 سال" مجله اینترتینمنت ویکلی در سال 2008 جایگاه هفدهم را به دست آورد. زندگی خصوصی اش را چندان آشکار نمی کند.

سال 2011 او و دوست اش رابرت پاتینسون از سوی مجله فوربس به عنوان پنجمین زوج مشهور و پولدار سال انتخاب شدند.

سر سکانس تصادف فیلم سفیدبرفی و شکارچی (2012) رباط دست راست اش کشیده شد و فیلمبرداری موقتا متوقف شد. در ادامه فیلم، پای او هم آسیب دید.
 
خصوصیات برجسته
 
از خصوصیات ظاهری او پوست رنگ پریده اش معروف است. کریستین استیوارت اغلب نقش شخصیت هایی را بازی می کند که به شدت آسیب دیده اند و یا از صدمات عاطفی رنج می برند.
 
مسیر شهرت
 
کریستین بعد از برگزاری یک مسابقه استعدادیابی در نمایشی مدرسه ای مربوط به کریسمس، در سن هشت سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او ابتدا در تلویزیون به ایفای نقش های کوچک می پرداخت.
 
مثلا اولین بازی او اجرای یک نقش بدون دیالوگ در فیلم تلویزیونی سال سیزدهم (1999) بود. اولین حضور مهم او بازی در نقش کوچک اما قابل توجه سام جنینگز در فیلم ایمنی اشیاء (2001) بود و مدتی کوتاه بعد از آن بود که دیوید فینچر از کریستین برای ایفای یکی از نقش های اصلی تریلر اتاق امن (2002) دعوت کرد.

او در این فیلم در کنار جودی فاستر خوب درخشید، اما بازی تحسین شده او در نقش اول فیلم صحبت کن (2004) که فقط چند خط دیالوگ داشت، او را به شکل گسترده به دوستداران سینما معرفی کرد.

حضور کریس در سطح اول سینمای حرفه ای با بازی در نقش ها کم اهمیت تر فیلم هایی مانند در دل طبیعت (2007) و جهنده (2008) ادامه پیدا کرد تا اینکه برای ایفای نقش بلا سوان در گرگ و میش_ فیلمی براساس داستانی رومانتیک و تخیلی به همین نام نوشته استفانی مایر_ انتخاب شد. بازی در این فیلم و قسمت های بعدی آن کریستین را به شهرت بین المللی رساند.
 
فیلم‌های مهم
 
اتاق امن (دیوید فینچر، 2002)، خانه اربابی کلد کریک (مایک فیگیس، 2003)، در دل طبیعت (شون پن، 2007)، جهنده (داگ لیمان، 2008)، گرگ و میش (کاترین هاردویک، 2008)، افسانه گرگ و میش: ماه نو (کریس ویتز، 2009)، افسانه گرگ و میش: کسوف (دیوید اسلید، 2010)، افسانه گرگ و میش: شکستن سپیده دم_ قسمت اول (بیل کاندون، 2011)، افسانه گرگ و میش: شکستن سپیده دم _قسمت دوم (بیل کاندون، 2012)، در جاده (والتر سالس، 2012) و سفیدبرفی و شکارچی (روپرت ساندرز، 2012).
 
جایزه‌ها
 
بهترین بازیگر زن از مراسم اعطای جوایز سینمایی ام تی وی، بهترین بازیگر زن درام از مراسم سالانه Teen Choice Awards و بهترین بازیگر زن فیلم های فانتزی Scream Awards هرسه در سال 2009 برای بازی در گرگ و میش؛ بهترین گروه بازیگری به همراه رابرت پاتینسون و تیلور راتنر از Peoples Choice Awards برای بازی در سری فیلم های گرگ و میش؛ بهترین بازیگر زن ام تی وی و جایزه بهترین بازیگر زن فیلم های فانتزی از Teen Choice Awards هردو برای گرگ و میش؛ ماه نو (2010)؛ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم میلان برای به خانواده رایلی خوش آمدید (2010).
 
پروژه‌های آینده
 
گرگ و میش ها که تمام شده اند. حضور در قسمت دوم سفیدبرفی و شکارچی را در برنامه دارد. در درام سیاسی کمپ اشعه ایکس با پیمان معادی خودمان همبازی است.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
برچسب ها: سی ، ی ، ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار