شهرکرد/

اجراي طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح هماهنگی مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون از محل اعتبارات استانی در این استان خبر داد.

خسرو عبدالهی با اشاره به برگزاری سمینار منطقه ای مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ در شهرکرد با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیران کل منابع طبیعی هفت استان همجوار حوضه کارون، اضافه کرد: در این نشست در خصوص مدیریت جامع این حوضه و هماهنگ شدن فعالیت های استان های بهره بردار از حوضه کارون تصمیم گیری شد.
وی با بیان مشکلات حوضه آبخیز کارون نظیر خشکسالی پی در پی در منطقه، فرسایش شدید خاک، افت شدید سفره های آب زیرزمینی و ممنوعه بودن بیشتر دشت های آن، اضافه کرد: این مشکلات اهمیت منابع آبی را در کشور ایران که یکی از کشورهای خشک و نیمه خشک جهان محسوب می شود دو چندان کرده است.
عبدالهی افزود: روند روزافزون تخریب منابع آب و خاک، کاهش سطح جنگل ها و مراتع، آلودگی محیط زیست و از بین رفتن پوشش گیاهی خسارت های زیادی به مناطق دارای اکوسیستم حساس وارد کرده که اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری را ضروری می کند.
مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئولیت ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده است، ادامه داد: برگزاری نشست های هماهنگی با حضور مدیران منابع طبیعی استان های اصفهان، مرکزی، لرستان، فارس، خوزستان، گهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با هدف هماهنگ سازی سیاست های این ستاد از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت جامع این حوضه ابخیز است.
خسرو عبدالهی مبادله موافقتنامه تملک دارایی با عنوان طرح هماهنگی مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون با ردیف اعتباری مستقل به مبلغ 700 میلیون ریال، ایجاد بانک اطلاعات حوضه نظیر اطلاعات اکولوژیکی و فعالیت های عمرانی استان های همجوار و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات انجام شده تاکنون بیان کرد.
حوضه آبخیز کارون با وسعتی معادل 89 هزار کیلومتر در برگیرنده هفت استان شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، فارس و اصفهان است.
کارون تامین کننده آب شرب نزدیک به دو میلیون و 500 نفر و تامین آب 80 درصد اراضی کشاورزی آبی خوزستان است، همچنین بزرگ ترین سدهای کشور مانند کارون 3، کارون 4، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و دز روی این رودخانه احداث شده است./ب
برچسب ها: طرح ، حوضه ، آبخیز ، کارون ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۲
واقعا عالی است