نویسنده صهیونیست:

حماقت رهبران اسرائیل، بزرگترین خطری که این رژیم را تهدید می‌کند

اعتقاد اسرائیل به اینکه ایرانی‌ها فریبکار هستند، به رفتار و پیشینه خود این رژیم باز می‌گردد. رهبران و دانشمندان اسرائیلی تا به امروز برای پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند. از این رو، آنها ادعا می‌کنند که ایران نیز همانند این رژیم سعی در فریب دیگران دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ، پایگاه تحلیلی "کانترپانچ" در مقاله‌ای به قلم "یوری آونری»، نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی می‌نویسد: بزرگترین خطری که اسرائیل را تهدید می‌کند، بمب هسته‌ای فرضی ایران نیست، بلکه حماقت رهبران این رژیم است. این پدیده تنها به اسرائیل اختصاص ندارد. در طول تاریخ، بسیاری از رهبران جهان، به این حماقت دچار بوده و هستند. برای روشن تر شدن این موضوع، کافی است به آنچه که در جولای 1914 در اروپا رخ داد، هنگامی که تجمع باورنکردنی از سیاستمداران احمق و فرماندهان بی‌کفایت، بشر را به گرداب جنگ جهانی اول فرو بردند، نگاهی بیاندازیم.


*** تصویری که نتانیاهو از ایران در اذهان عموم خلق کرده بود، کاملا پاک شده است
 اما به تازگی، بنیامین نتانیاهو و تقریبا کل دستگاه سیاسی اسرائیل، رکورد جدیدی از حماقت و بی‌فکری را از آن خود کرده‌اند. 
اجازه بدهید از آخر شروع کنیم. ایران به پیروزی بزرگی رسید. ارزش ریال، واحد پول این کشور، روز به روز در حال افزایش است. اعتبار و نفوذ ایران در منطقه به بیشترین حد ممکن رسیده است و دشمنان آن در جهان اسلام، یعنی عربستان سعودی و دست نشانده‌هایش در حاشیه خلیج فارس، تحقیر و سرشکسته شده‌اند و در حال حاضر، هرگونه حمله نظامی علیه ایران، توسط هرکسی از جمله اسرائیل، غیرقابل تصور است. تصویری که نتانیاهو از ایران در اذهان عموم خلق کرده بود، اکنون محو شده و در حال حاضر دنیا به ایران، به عنوان کشوری مسئول که توسط رهبران موقر و هوشیار و در عین حال معتدل و میانه رو اداره می‌شود، می‌نگرد.


*** اسرائیل، بازنده بزرگ
در مقابل، بازنده بزرگ اسرائیل است. این رژیم با اقدامات نسنجیده‌اش،  خود را در انزوای کامل فرو برده است. خواسته‌هایش نادیده گرفته شد و دوستان قدیمی از آن فاصله گرفتند. اما بیش از هر چیزی، این روابط اسرائیل با آمریکا بود که به طور جدی دچار آسیب شد. آنچه که نتانیاهو و همکارانش انجام دادند، تقریبا غیرقابل باور است. درست مثل اینکه بر روی بالاترین شاخه بنشینید و آن را اره کنید. در مورد وابستگی کامل اسرائیل در تقریبا تمام زمینه‌ها، بسیار گفته شده است اما برای درک بزرگی این حماقت، یکی از این جنبه‌ها را ذکر می‌کنیم. اسرائیل عملا، راه‌های دسترسی به مراکز قدرت آمریکا را کنترل می‌کند.


*** رشوه به اسرائیل برای دریافت کمک و حمایت از آمریکا
تمام کشورها، به ویژه آن دسته از کشورهایی که کوچک و فقیر هستند، می‌دانند که برای ورود به تالارهای آمریکا برای دریافت کمک و حمایت، باید به دربان آن [یعنی اسرائیل] رشوه دهند. این رشوه می‌تواند سیاسی (دادن امتیاز از سوی رهبران این کشورها)، اقتصادی (مواد خام)، دیپلماتیک (رای در سازمان ملل)، نظامی (همکاری‌های اطلاعاتی یا پایگاه نظامی) و یا هر چیز دیگری باشد. اگر این رشوه به اندازه کافی بزرگ و مقبول باشد، «آیپک»، لابی بزرگ صهیونیستی برای دریافت حمایت از جانب کنگره، به کشور مورد نظر کمک خواهد کرد. 
این امتیاز بی‌نظیر، تنها به خاطر آگاهی و درک این کشورها از موقعیت منحصر به فرد اسرائیل در آمریکا است. ناکامی نتانیاهو در کارشکنی در روابط آمریکا و ایران، این تصویر را به طرز بدی تخریب کرد. این زیان غیرقابل محاسبه است. سیاستمداران اسرائیلی از تاریخ جهان به خوبی آگاه نیستند. اگر آنها تاریخ را به درستی مطالعه کرده بودند، دامی که اکنون در آن گیر افتاده‌اند را هرگز پهن نمی‌کردند.


*** با حمله به ایران، باید شاهد کاهش شدید منابع نفتی دنیا بود
نویسنده این مقاله در ادامه می‌نویسد:
بیش از دو سال پیش من نوشتم که هرگونه حمله نظامی به ایران، چه توسط اسرائیل و چه از سوی آمریکا، غیرممکن است. دانستن این موضوع، به هوش خارق العاده‌ای نیاز نداشت. فقط کافی بود که نگاهی به نقشه بیاندازیم. تنگه هرمز به تنهایی این مسئله را ثابت می‌کند.
هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، به جنگی بزرگ، چیزی در مقیاس جنگ ویتنام منجر می‌شد که علاوه بر آن، باید شاهد پایین آمدن منابع نفتی دنیا نیز بود. حتی در صورت موافقت مردم آمریکا با حمله نظامی به ایران، برای آغاز چنین جنگی نه تنها احمق، بلکه باید دیوانه بود. گزینه نظامی از روی میز برداشته نشده است برای اینکه اصلا از ابتدا هم چنین گزینه‌ای روی میز نبوده است. این تهدید توخالی است و ایرانی‌ها نیز این مسئله را به خوبی می‌دانند.


*** اعتقاد اسرائیل به اینکه ایرانی‌ها فریبکار هستند، به رفتار و پیشینه خود آنها بازمی‌گردد
اگر اصرار و پافشاری بر چیزی که بارها و بارها شکست خورده است [تهدید ایران به جنگ]، نشانه دیوانگی و حماقت باشد، پس اسرائیلی‌ها باید نگران نخست وزیر خود باشند. آیپک برای پاک کردن تصویر این شکست در اذهان عموم، تلاش می‌کند تا نمایندگان کنگره آمریکا را وادار به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران کند. ادعای موهومی که اخیرا اسرائیل آن را مرتبا تکرار می‌کند این است که ایران در حال فریب دادن است. 
اما اعتقاد اسرائیل به اینکه ایرانی‌ها فریبکار هستند، به رفتار و پیشینه خود آنها باز می‌گردد. هنگامی که اسرائیل در دهه 1950 و با کمک فرانسه برنامه هسته‌ای خود را آغاز کرد، تمام جهان را با تاثیر خیره کننده‌ای فریب داد.


*** اعتراف تهیه کننده هالیوود به همکاری‌های محرمانه با برنامه اتمی اسرائیل
دوشنبه گذشته، کانال 2 تلویزیون اسرائیل، کاملا برحسب اتفاق ـــشاید هم نه ـــ (درست 2 روز پس از امضای پیمان تاریخی ژنو!) داستانی را در برنامه معروف، با نام «حقیقت» پخش کرد که در آن با «آرنون میلچان»، تهیه کننده هالیوود و میلیاردر و وطن پرست اسرائیلی، مصاحبه کرده بود.
در این برنامه، «میلچان»، با افتخار به همکاری خود با «لاکام»، آژانس اطلاعاتی اسرائیلی اعتراف کرد. گفته می شود «لاکام» در سال 1978، پس از آنکه "جاناتان پولارد" متخصص نیروی دریایی ارتش آمریکا به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شد، منحل گردید. «لاکام» متخصص امور جاسوسی علمی بود و «میلچان» نیز در فراهم کردن مواد مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای اسرائیل، که در نهایت به تولید سلاح هسته‌ای منجر شد، به طور محرمانه و با تظاهر به انجام کارهای دیگر، خدمات باارزشی را ارائه داده است.

*** همکاری‌های هسته‌ای محرمانه اسرائیل با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی
در بخش دیگری از این مصاحبه، «میلچان» حتی به ارتباط‌ خود با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی برای دریافت اورانیوم از این کشور و استفاده از آن در برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل هم اذعان کرد. در آن زمان، یک انفجار اتمی احتمالی در اقیانوس هند، در نزدیکی آفریقای جنوبی، دانشمندان آمریکایی را سردرگم کرد، به طوریکه نظریه‌هایی در مورد وجود یک وسیله هسته‌ای متعلق به اسرائیل و آفریقای جنوبی مطرح شد. 


*** اسرائیل، مصداق بارز ضرب المثل «کافر همه را به کیش خود پندارد»
این موارد همگی نشان می‌دهند که رهبران و دانشمندان اسرائیلی برای پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند. ساختمان رآکتور «دیمونا» در ظاهر به شکل یک کارخانه نساجی ساخته شده بود. خارجی‌هایی که برای بازدید از «دیمونا» به آنجا آورده شده بودند، با دیوارهای کاذب، کف پوش‌های مخفی و از این قبیل چیزها فریب داده شدند. برای همین، وقتی که رهبران اسرائیل در مورد فریب و نیرنگ و گمراه کردن صحبت می‌کنند، در حقیقت فکر می‌کنند که ایران نیز همانند این رژیم سعی در گمراه کردن و فریب دیگران دارد.
یکی از جنبه‌های جالب بحران آمریکا و اسرائیل این است که اسرائیل از این بابت که چرا ایران بدون عبور از کانال اسرائیل، توانسته است که با آمریکا به توافق برسد، ناراحت است.


*** رهبران اسرائیل قصد دارند تا همچنان به حماقت خود ادامه دهند
واضح است که اوباما تصمیم گرفته تا به تحریم‌ها و تهدیدات نظامی خود علیه ایران پایان دهد. به نظر من او کار درستی می‌کند. یک ملت مغرور و سربلند، در برابر چنین تهدیدات آشکاری تسلیم نمی‌شود. چنین ملتی، در برابر این فشارها، با تکیه براحساسات میهن پرستانه خود، متحد شده و از رهبران خود حمایت می‌کند. اما با این همه، به نظر می‌رسد که رهبران اسرائیل قصد دارند تا همچنان به حماقت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار