رئیس انتقال خون تهران عنوان کرد

اقتصاد "انتقال خون" نیازمند نگاه ویژه "بیمه‌ها"

بدنبال درخواست انتقال خون برای تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی مسئولان این سازمان تحقق این امر را نیازمند پیش‌قدم شدن بیمه‌ها می‌دانند.

دکتر اسلامی، رئیس پایگاه انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در این خصوص گفت: درست است که در کشور ما "خون" همان‌گونه که رایگان دریافت می‌شود، رایگان هم در اختیار بیماران قرار داده می‌شود ولی تهیه فرآورده‌های خونی هزینه‌بر است و این پروسه نیازمند تزریق "بودجه" است. 

وی افزود: تهیه فرآورده‌های خونی از جمله خون‌های اشعه‌دیده یا انواع فرآورده‌های پلاکتی برای انتقال خون نیازمند صرف هزینه است و می‌توان این فرآورده‌ها را تعرفه‌گذاری کرد، البته به شرط اینکه "بیمه‌ها" پیش‌قدم شوند و این امر در "شورای عالی بیمه" به تصویب برسد. 

اسلامی، در ادامه در خصوص وضعیت ذخایر خونی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به آمار بالای اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی، وضعیت ذخایر خونی مناسب است و به بیش از هفت روز رسیده است ولی باید توجه داشت که با توجه به نزدیک‌شدن فصل زمستان و کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون این ذخایر ممکن است کاهش پیدا کند، لذا از مردم شریف و نوع‌دوست کشور تقاضا داریم طبق روال همیشه که انتقال خون را در تهیه خون و فرآورده‌های مورد نیاز به بیماران یاری کرده‌اند این بار هم به این امر خداپسندانه اقدام کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار