محتشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتاق فکر هسته‌ای باید در چهارچوب وزارت خارجه باشد

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: تشکیل اتاق یا کارگروه هسته‌ای می‌بایست در مجموعه وزارت خارجه تمرکز داشته باشد.

"مجید محتشمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره لزوم تشکیل اتاق فکر هسته‌ای که از سوی برخی فعالین سیاسی مطرح شده است، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که تشکیل اتاق یا کارگروه هسته‌ای و یا هر اقدام دیگری در عرصه سیاست‌خارجی می‌بایست در مجموعه وزارت امور خارجه تمرکز داشته باشد.

وی ادامه داد: انتقال پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه از زمان شروع به کار دولت یازدهم کار بسیار درست و سنجیده ای بود.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان  اضافه کرد: با تمرکز عناصر موثر موضوعات هسته‌ای عملا یک منظومه کارکردی در این زمینه خواهیم داشت که قادر است با زبان دیپلماتیک وزارت خارجه، اهداف پرونده، پروتکل و روند هسته‌ای، همچنین لغو تحریم های گسترده غرب به سرکردگی آمریکا را حل و فصل کند.
 
محتشمی باتاکید بر اینکه تشکیل هر کمیته‌ای بایستی ذیل وزارت امور خارجه باشد، تصریح کرد: با تشکیل این اتاق فکر  با محوریت وزارت‌خارجه متخصصان حقوق هسته‌ای و افراد متخصصی که آشنا به زبان حقوق بین‌الملل و دیپلماتیک روز دنیا هستند، تحت یک منظومه هسته‌ای منسجم و زیرپوشش شخص وزیر امور خارجه قرار می‌گیرند.
 
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در گذشته دوگانگی در موضوع هسته‌ای از کانال شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شد که عملا وزارت خارجه را در حاشیه قرار داد، اما با تدبیر دکتر روحانی و متمرکز شدن موضوع هسته‌ای در وزارت امور خارجه به راه‌حل مطلوبی رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار