قم/ آیت الله حائری شیرازی:

آیت الله قاضی خود را سپر اسلام کرده بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از ویژگی های شخصیت آیت الله قاضی این بوده است که خود را سپر اسلام قرار داده بود نه اینکه از اسلام سپری برای خود بسازد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حائری شیرازی ظهر امروز در چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله قاضی خرم آبادی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با اشاره به اهمیت موضوع تکریم و بزرگداشت بزرگان دینی در نزد اسلام اظهار کرد: یکی از مصادیق فعالیت های فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی گرامیداشت شخصیت های بزرگ دینی است.

آیت الله حائری شیرازی افزود: یکی از ویژگی های شخصیت آیت الله قاضی این بوده است که خود را سپر اسلام قرار داده بود نه اینکه از اسلام سپری برای خود بسازد و این در تمام عمر پر برکت ایشان ادامه یافت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بررسی واقعه عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از کرامت انسانی دفاع می کند و روح بالای انسانیت را به نمایش می گذارد زیرا در واقعه عاشورا انسان جاهل از انسان عاقل انتقام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جامعه شناسی که شخصیت انسانی را از آن جدا کند اصلا جامعه شناسی نیست و متاسفانه این چنین علومی در دانشگاه های ما تدریس می شوند.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه انقلاب ما چوب وابستگی علوم انسانی به غرب را می خورد افزود: باید تحولی عظیم در حوزه علوم انسانی ایجاد شود زیرا علوم انسانی اسلامی دارای ظرفیتی بسیار عظیم است و باید از این ظرفیت بهره گیری مناسب کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی که مساله ریاضی را حل می کند در واقع دستگاه فکری خود را پرورش می دهد برای مثال خدا دارو را آفریده است اما کشف ان را در اختیار انسان قرار داده است و این به معنی فراهم سازی همه امکانات برای رشد و تعالی انسان است.

وی با اشاره به اینکه چرا ما هنوز از هوای آلوده رنج می بریم خاطر نشان کرد: مشکل از اسلام نیست بلکه مشکل از اسلام شناسی ماست و ما به دلیل عدم آگاهی نتوانستیم تمامی برنامه های دین را در زندگی خود پیاده سازی کنیم زیرا خداوند درختان را برای پاکیزگی آب و هوا آفریده است و ما با تاکید بر درختان می توانستیم از این واقعه جلوگیری کنیم.

آیت الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: انسان با شناخت و در آزادی کامل می تواند بهتررین مسیر را انتخاب کند و ما باید این شناخت را به نسل جوان دانشگاهی خود منتقل کنیم و بر همین اساس است که ما می توانیم رسالت ترویج فعالیت فرهنگی را محقق کنیم./س

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، قاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.