ساخت هواپيماي بدون سرنشين توسط دانش آموزان شهرستان كوار

مدير آموزش و پرورش شهرستان كوار ، از طراحي و ساخت هواپيماي بدون سرنشين توسط دانش‌آموزان شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، يعقوب حامدي افزود: اين دانش‌آموزان كه عضو مركز تحقيقات علمي- پژوهشي دانش‌آموزي كوار هستند، با شعار، پرچم علم بر زمين نمي‌ماند، موفق به طراحي، ساخت و پرواز موفقيت‌آميز يك فروند هواپيماي بدون سرنشين شدند .
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان كوار در ادامه يادآور شد :اين هواپيما بطول 149 سانتي متر و وزن 5/3 كيلوگرم ، با سوخت الكل با مخزن 200 سي سي و قابليت 30 دقيقه پرواز با سرعت 85 كيلومتر در ساعت را دارد.
 
وي قابليت حمل دوربين و عكسبرداري و فيلم برداري هوايي با كيفيت AVI را از ديگر امكانات اين هواپيما عنوان كرد و اظهار داشت : اين هواپيما چندين بار پرواز و امتحان خود را پس داده ولي هنوز از آن رو نمايي نشده است.
 
حامدي در پايان خاطر نشان كرد : خاصيت رادارگريزي و نامرئي كردن هواپيما ، قابليت ديد سخت با چشمان غير مسلح با استفاده از نانو تكنولوژي و همچنين كنترل آن به وسيله تلفن همراه نيز از امكانات ديگرپيش بيني شده براي اين هواپيماست كه دانش آموزان مشغول تحقيقات آن مي باشند .
 
گفتني است ؛ هزينه مالي ساخت اين هواپيما توسط آموزش و پرورش، بسيج دانش آموزي، شهرداري و فرمانداري كوار و اعضاي گروه تامين شده است.
 
لازم به ذكر است ، شهرستان كوار در مركز استان فارس و در فاصله 45 كيلومتري شيراز قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار