این دو "مکمل" را با هم مصرف نکنید

برای مصرف مکمل‌های آهن و کلسیم باید دقت کرد زیرا اگر همزمان با هم مصرف شود فقط یکی از آنها شانس پیروز شدن را دارند.

نیاز محمدزاده متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کلسیم و آهن دو ماده‌ای هستند که برای رشد و تکامل بدن بسیار مفید است و برای جذب توسط بدن با یکدیگر در رقابت شدید هستند. آهن موجود در گوشت قرمز، مرغ و ماهی بسیار بالا است و در رقابت با کلسیم پیروز است.

وی افزود: برای مصرف مکمل‌های آهن و کلسیم باید دقت کرد چراکه این باور وجود دارد که بهترین زمان برای مصرف آهن بهتر است قبل از غذا و هنگامی که معده خالی است باشد ولی به سبب بروز مشکلات شدید گوارشی که در اثر خالی بودن معده و دریافت آهن بوجود می‌آید بهتر است دو ساعت بعد از غذا استفاده کنیم.

این متخصص با اشاره به مصرف مکمل‌های کلسیم گفت: خوردن مکمل‌های کلسیم نیز باید طوری باشد که بین وعده‌های غذایی میل شود و همچنین باید دقت شود که 4 الی 6 ساعت بین مصرف آهن و کلسیم فاصله باشد تا در جذب آنها توسط بدن وقفه‌ای ایجاد نشود زیرا هنگامی که آهن و کلسیم به صورت جداگانه مصرف شود بدن مدت زمان لازم را پیدا می‌کند تا به خوبی جذب بدن شوند.

وی تصریح کرد: مصرف سبزیجات که حاوی آهن هستند مثل اسفناج به همراه ماست مانع جذب آهن می‌شود بیشتر خاصیت کلسیم پیروز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مکمل ، آهن ، شیرینی ، معده ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
آیامیوم باعث دردهای زیاد سیگل های ماهانه میشود برای درمان میوم چه راهکار های دارید
آخرین اخبار