مديرعامل "شرکت مپنا" عنوان کرد:

مطالبات مپنا به مرز 5 هزار ميليارد تومان رسيد/ ساخت "توربین‌های کلاس f" در دستور کار

مديرعامل شرکت مپنا با بيان اينکه ميزان مطالبات اين شرکت به مرز 5 هزار ميليارد تومان رسيده است خبر از ساخت توربين‌هاي کلاس f در کشور داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در سومین همایش کاربران واحدهای سیکل ترکیبی و گازی V۹۴. ۲ با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نگرانی صنعت برق تأمین برق تابستان سال ۹۳ است گفت: افزایش تقاضا و رونق در تولید این نگرانی‌ها را تشدید می‌کند. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود، بیش از ۵۰ هزار مگاوات در تابستان ۹۳ افزایش تقاضا داشته باشیم که از این میزان دو هزار مگاوات براساس زمان بندی مشخص وارد مدار خواهد شد و امیدواریم باقی این نیاز با مشارکت مردم و صرفه جویی تأمین شود. 

علی آبادی تصریح کرد: با وارد مدار شدن فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از نظر تأمین سوخت نیروگاه‌ها درسال ۹۳ نگرانی‌ها برطرف می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مپنا ادامه داد: تاسال ۹۳ سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و ۳۵۰ مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی وارد مدار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امید است از محل ماده ۱۹ قانون بودجه ۹۲، دو میلیارد یورو سرمایه گذاری بدون پول در این صنعت تحقق پیدا کند، اظهار داشت: با تحقق چنین سرمایه گذاری ۵ تا۶ درصد یعنی چیزی حدود ۸ میلیارد لیتر در سوخت صرفه جویی شود. 

علی آبادی با بیان اینکه قانون شرایط لازم برای تشویق سرمایه گذاران را فراهم کرده ادامه داد: با حضور بخش خصوصی در تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی کاهش تلفات و افزایش راندمان تحقق پیدا خواهد کرد و از محل صرفه جویی سوخت این نیروگاه‌ها صنعت به وضعیت قابل قبولی خواهد رسید. 

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه کشورمان در صنعت برق در زمره بهترینهاست افزود: ایران از نظر زیرساخت‌ها در وضعیت فوق العاده‌ای قرار دارد به طوری که جزو ۶ کشور سازنده توربین‌های بزرگ گازی و در صادرات خدمات نیروگاهی زبان زد است. 

وی بزرگ‌ترین مشکل کشورهای دنیا را تأمین برق عنوان کرد و افزود: اراده جدی برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها و انرژی‌های تجدید پذیر هستیم.  
علی آبادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵ هزار میلیارد مطالبات داریم ادامه داد: این امر نشاندهنده آن است که که در جهت تأمین نیازهای ملی در درجه اول و منطقه‌ای هستیم. 

***صادقانه کار می‌کنیم و به دنبال منفعت نیستیم

وی در خصوص توربین‌های V۹۴. ۲ نیز گفت: ظرفیت نصب شده این توربین‌ها از سوی کشور در داخل و خارج از کشور بالای ۱۵۰ عدد است.  
علی آبادی با بیان اینکه تعهد مپنا در نگهداری و ارتقای این توربین هاست افزود: در اواخر سال آینده با تولید map۲b V۹۴. ۲ راندمان را بهبود و کاهش تلفات را به دنبال خواهیم داشت.
 
وی همچنین از ساخت توربین‌های کلاس f خبر داد و اظهار داشت: با ساخت این توربین‌ها از کمند توربین‌های e عبور و با دنیا رقابت می‌کنیم.  
مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه وارد کردن این نوع توربین‌ها افتخار نیست، ادامه داد: علت تأخیر در ساخت این نوع توربین اهمیت مسائل اقتصادی و دانش بنیان آن بوده است. 

وی در پایان عنوان کرد: اولویت ارتقای توربین‌های گازی کشور است و در حال حاضر توانایی ساخت پره‌های توربین‌های کلاس f در کشور وجود دارد.

برچسب ها: مطالبات ، مپنا ، توربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار