دبیر نخستین همایش زیست پالایی ملی

وضعيت پژوهش در زمينه زيست پالايي مناسب است/نيازمند صنعتي سازي اين فرايند هستيم

همایش زیست پالایی ملی با همکاری دانشگاه شریف،پژوهشگاه زیست فناوری و محیط زیست و مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

دکتر منوچهر وثوقی دبیر نخستین همایش زیست پالایی ملی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران،هدف از برگزاری این همایش را شناخت پتانسیل و توانایی های کشور در حوضه زیست پالایی در عرصه ی آموزش،پژوهش،دانشگاه و البته در بخش اجرایی و صنعت عنوان کرد.

وی افزود:ما در این همایش به دنبال شناخت نقاط قوت و ضعف بکارگیری این فرآیند در صنعت و در نتیجه دستیابی به راهکارهایی مناسب جهت ارسال به نهاد ها و سازمان های مربوطه مانند ستاد محیط زیست،ستاد نانو فناوریی،ستاد زیست فناوری و ...می باشیم تا سازمان ها در برنامه ریزی ها و بودجه بندی های آینده ی خود به این فناوری توجه نموده و این فرآیند را به صورت عملی بکارگیری نمایند.

این عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نفت و شیمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به وضعیت مناسب پژوهش در زمینه زیست پالایی در کشور خاطر نشان کرد:عدم توجه به استانداردها و قوانین موجود به این فرآیند کاربردی در صنایع مس،فولاد و نفت که البته صنعت نفت تا حدودی در این زمینه پیشروي کرده است به عنوان نقطه ضعف محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود روش های متعدد دیگر در جهت حذف آلودگی ها این روش به دلیل در پی داشتن کمترین آلودگی ها ارجح دانسته و گفت:با توجه به قوت کشور در زمینه پژوهش در این عرصه نیازمند حرکت به سوی صنعتی سازی این فرآیند می باشیم.امروز در کشور ما پایه ریزی اموزشی در زمینه زیست پالایی مطلوب بوده و از بسیاری از دیگر کشورها جلوتر هستیم اما باید با تشویق صنایع به بکارگیری چنین روش هایی در زمینه اجرایی نمودن این فناوری دچار پیشرفت بیشتر شویم.البته کارهایی از قبیل تشویق صنایع سبز صورت گرفته که قابل توجه می باشند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار