زورگیران با ادب را شناسایی کنید+عکس متهمان

سارق با ادب که با همدستی دو تن از دوستانش باند سارقان زورگیر را تشکیل داده بود، در جریان تجسس های پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ساعتهای اولیه 23 تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که از سوی سه سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ که به عنوان مسافر سوار آن شده بود ، مورد ضرب و شتم و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال و مدارک همراهش قرار گرفته است  .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف " و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 10 شب در مسیر بازگشت به منزل سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم . در صندلی شاگرد راننده یک جعبه کارتنی قرار داشت و به همین علت به همراه دو نفر جوان دیگر که تصور می کردم آنها نیز مسافر هستند در صندلی عقب نشستم . زمان سوار شدن ، یکی از سرنشینان صندلی عقب پراید با ظاهری بسیار مؤدبانه عنوان داشت که چند صد متر جلوتر پیاده خواهد شد و به این بهانه مرا راضی کرد تا در میان وی و نفر دوم قرار بگیرم . هنوز فاصله زیادی از زمان سوار شدن به ماشین نگذشته بود که ناگهان همان جوان با ادب چاقویی را زیر پهلویم قرار داد و نفر دوم نیز سرم را به زیر صندلی ماشین فشار داد . در آن لحظه نتوانستم هیچ مقاومتی از خود نشان دهم و سرنشینان پراید پس از سرقت مبلغ 500 هزار تومان، گوشی تلفن همراه و ساعت مچی مرا در بیابانهای سه راه اندیشه از ماشین پیاده و از محل متواری شدند.
 
چهره نگاری و شناسایی سارق باادب
 
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان اداره پنجم در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به چهره نگاری و ترسیم چهره فرضی سارقان پرداختند و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی متهم سابقه دار به نام بهروز 24 ساله با نام مستعار قادر شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود. با شناسایی هویت بهروز ، مخفیگاه وی در منطقه قلعه حسن خان مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند .
 
با دستگیری بهروز ، مواجهه حضوری میان وی و مالباخته انجام شد و شاکی پرونده وی را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار داد. بهروز که چاره ای جز اعتراف به تشکیل گروه سارقان زورگیر نداشت در اعترافاتش عنوان کرد که به همراه دو نفر از دوستان و بچه محلهای خود به نام های اصغر . ح 23 ساله و سبحان . الف 21 ساله که آنها نیز دارای سوابق سرقت و نزاع دسته جمعی هستند اقدام به زورگیری در مناطق غرب تهران به ویژه در مناطق پونک، صادقیه ، آزادی و همچنین شهرستان کرج کرده است .
 
با شناسایی هویت دو عضو دیگر گروه ، مخفیگاه آنها در منطقه "قلعه حسن خان" شناسایی شد و هر دو نفر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شدند. این دو متهم نیز پس از اطلاع از اعترافات صریح سرکرده گروه و مواجهه حضوری با مالباخته ، لب به اعتراف گشوده و اظهارات همدست خود را تأیید کردند.
 
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر عنوان داشت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و بررسی پرونده های مشابه، تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که از سوی متهمان مورد سرقت و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته اند شناسایی و پس از حضور در اداره پنجم آگاهی اقدام به شناسایی این گروه از سارقین زورگیر مسافربرنما کرده اند. با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت سلامی مراجعه کنند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۶:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
سلام دو ماه پیش قبل از دستگیری افراد ی در لباس پلیس. یک نفر خودش را سرهنگ کلانتری معرفی می کرد به من زنگ می زد و می گفت شما با ماشین پراید به شماره ..... چند نفر را زدی و فرار کردی شمارت را برداشتند بیا و در کلانتری پاسخگو باش من هم می گفتم شماره ماشین درست ولی من چند سال پیش ماشین را فرذوخته ام و الان ماشین ندارم می گفت بیا و... بعدها فهمیدم یارو باج گیر بوده . واز اسم ورسم ماموران پلیس سو استفاده می کرده الان خوشحالم که به او بگویم یک بار جستی ملخک دو بار جستی ملخک دفعه سوم تو دستمی ملخک .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
چاره این وحشیا اعدامه ، اعدام .........
آخرین اخبار