در نوزدهمین کنگره بین‌المللی حقوق ورزش در اندونزی؛

پذیرش مقاله عضو هیئت علمی واحد تهران مرکزی

شیوه های جایگزین حل و فصل اختلاف در حقوق ورزش عنوان مقاله دکتر جلیل مالکی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می باشد که در نوزدهمین کنگره بین‌المللی حقوق ورزش در اندونزی پذیرفته شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحدتهران مرکزی، نوزدهمین کنگره بین‌المللی حقوق ورزش با موضوع« قانونی بودن ورزش بین المللی، مقررات ورزش، توریسم ورزشی و حقوق ورزشی» از ۲۸ الی ۳۰ اکتبر مصادف با ۶ الی ۸ آبان در بالی اندونزی برگزار شد .  
 این کنگره بین‌المللی که  هر ساله با مدیریت انجمن بین‌المللی حقوق ورزش( IASL ) برگزار می‌شود امسال نیز در " بالی " یکی از جزایر توریستی اندونزی با حضور نمایندگانی از ده‌ها کشور برگزار شد و از ایران نیز ۷ نفر حقوق دادن با ارائه مقالات خود موفق به کسب جواز شرکت در این کنگره شدند. 

بر اساس این گزارش،دکتر جلیل مالکی وکیل پایه یک دادگستری، استادیار و رئیس دانشکده حقوق واحد تهران مرک زی و عضوء هیات موسس انجمن علمی حقوق و یعقوب کدخدایی کارشناس ارشد حقوق خصوصی و کارآموز وکالت با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان « شیوه های جایگزین حل و فصل اختلافات در حقوق  ورزش» در این کنگره حضور داشتند. 

مقاله دکتر جلیل مالکی و یعقوب کدخدایی با عنوان « شیوه های جایگزین حل و فصل اختلاف در حقوق ورزش» در روز سوم  کنگره ارائه شد. مقاله مذکور که به نحوی ساختارشکنی در سیستم قضایی ورزش و ایده ایی نو بود مورد استقبال تمامی حضار قرار گرفت و در پنل مربوطه به سوالات متعدد پاسخ داده شد. در این کنگره همچنین مقالاتی راجع به شرط بندی در ورزش، حقوق زنان در ورزش، حقوق داخلی کشورها و موضع آن پیرامون عناوین موضوعات کنگره، حقوق مالکیت معنوی، حواشی حقوقی المپیک و جام جهانی، دوپینگ و اثرات آن و... ارائه و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 

در چکیده  این مقاله آمده است:"  امروزه مداخلات قضایی در اختلافات ورزش به حداقل  ممکن  رسیده و اراده  عمومی  در ورزش به این  امر  قرار گرفته  که اختلافات  ورزش از طرق غیر قضایی و توسط متخصصین ورزش  حل و فصل  شود . برای تحقق این امر بهترین شیوه توسل  به روش های جایگزین  حل و فصل  اختلافات یا (ADR) است  که روز به روز به اهمیت آن در مجامع  ورزش حرفه ای و آماتور افزوده می شود . این مقاله سعی  دارد  تا زوایای  حقوقی و حرفه ای این امر  را برای جامعه  هدف یعنی حقوقدانان ورزشی و ورزشکاران و مریدان ورزشی کشور تبیین نماید . 
 
  کنگره و اخبار آن در اکثر شبکه‌های جهانی رادیو و تلویزیون و مجلات معتبر به صورت علمی بازتاب ویژه‌ای داشت.   براساس رویه انجمن بین‌المللی حقوق ورزش پس از چاپ مقالات در نشریه بین‌المللی ویژه انجمن نسبت به بهربرداری از آن‌ها اقدام خواهد شد. 

گفتنی است؛هدف انجمن بین‌المللی حقوق ورزش( IASL ) که در خلال اولین کنگره بین‌المللی حقوق ورزش در دسامبر ۱۹۹۲ در آتن تأسیس شد گردآوری عرف‌های بین‌المللی ورزش، برنامه‌ریزی و مشاوره در قانون‌گذاری، ارائه رویه‌های منتخب در حقوق ورزش، تأسیس بازی‌ها ی المپیک، توسعه علم ورزش، آموزش حقوق ورزش و... است این انجمن که مقر آن در یونان است ششمین کنگره خود را در سال ۱۹۹۹ در تهران برگزار کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار