نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران:

دستگاهها می‌توانند سال آینده نسبت به استخدام‌های جدید اقدام کنند/ اضافه‌شدن 4 قشر به دریافت‌کنندگان سبد کالا

سخنگوی دولت از اضافه‌شدن 4 قشر به دریافت‌کنندگان سبد کالای دولت در بهمن و اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: دولت در این جلسه موضوع توسعه شبکه ریلی کشور و قطار شهری را بررسی کرد و در این راستا در سال 93 هزینه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان را به منظور توسعه این بخش اختصاص داد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دولت همچنین 500 میلیارد تومان برای راهداری‌ها و ارتقای وضعیت جاده‌ها در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته است، افزود: چگونگی توزیع دو سبد کالا در بهمن و اسفندماه سال جاری یکی از موضوعات مورد بحث جلسه امروز هیئت وزیران بود.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت درباره افراد مشمول این دو سبد کالا نیز مصوبه‌ای داشت و دانشجویان متاهل، طلاب و خبرنگاران و هنرمندان نیز به اقشار دریافت کننده این سبد کالا اضافه شدند.
 
نوبخت ادامه داد دولت در نظر دارد توزیع سبد کالاها را برای سال آینده حداقل فصلی یکبار انجام دهد، چرا که رئیس جمهور نیز بر تامین منابع لازم برای افزایش دفعات توزیع این سبدها تاکید دارد.
 
وی با بیان اینکه لایحه بودجه 93 با رویکرد اقتصاد مقاومتی انطباق دارد، گفت: بودجه سال آینده واقع بینانه تنظیم و در مصارف اجرایی در بودجه نیز مقاومت اقتصادی در نظر گرفته شده است.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه عمومی سال آینده منقبض‌تر شده است، گفت: برای توانمندی تولید با توجه به کاهش 33 درصدی اعتبارات عمرانی به دلیل محدودیت، علاوه بر تامین منابع فاینانس ناچار شدیم از میان 30 هزار طرح و پروژه، 246 طرح بزرگ را با اعتباری بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کنیم.
 
وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده برخلاف بودجه سال جاری می‌توانیم از مکانیزم تخفیف استفاده کنیم و بودجه سال آینده نیز امکان تخفیف و انعطاف را به ما می دهد.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده ورودی به خزانه محدود است، هیچ کسری بودجه‌ای نخواهیم داشت و بودجه سال 93 نیز با رعایت این موضوع و انعطاف پذیری مورد قبول تقدیم مجلس شد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به میزان بودجه اختصاص‌یافته به استان خوزستان گفت: در لایحه بودجه سال 93 سهم تملک دارایی این استان 10 درصد کل اعتبارات عمرانی است و این استان نیز از نظر رتبه‌بندی تخصیص اعتبارات رتبه اول را در کشور دارد.
 
وی افزود: ما از تمامی نمایندگان مجلس تقاضا داریم که اجازه دهند به طرح‌هایی که 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبارات کمتری را اختصاص دهیم و بیشتر اعتبارات ما نیز به طرح‌هایی اختصاص پیدا کند که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد باشد، بنابراین طبیعی است که طرح‌هایی که میزان پیشرفت فیزیکی بالایی ندارند، اعتبارات کمتری اختصاص دهیم.
 
نوبخت افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس در پیام‌هایی این منطق دولت را درست و صحیح دانسته‌اند و اکنون هم لایحه بودجه در دستان نمایندگان است و دولت نیز تنها در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه داده است بنابراین اگر نمایندگان مجلس پیشنهاد دولت را قبول ندارند می‌توانند خود با برنامه ریزی دقیق اعتبارات را اختصاص دهند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مراسم ختم نلسون ماندلا چه کسانی حضور خواهند یافت و حضور محمد خاتمی رئیس جمهور سابق در این مراسم صحت دارد، گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران بحثی در این خصوص  نشد، نماینده دولت برای شرکت در این مراسم عازم ژوهانسبورگ شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح احیای سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و نظر دولت در این خصوص گفت: دولت در بررسی این طرح تلاش داشت احیا و ایجاد این سازمان را با توجه به اختیارات رئیس جمهور منطبق با قانون اساسی دنبال کند، بحث دولت در این میان نیز بحث محتوایی نبوده بلکه شکل اجرایی را مورد بحث قرار داده است.
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه مناطق محروم گفت: در نهاد ریاست جمهوری دفتری تحت عنوان دفتر توسعه روستاها وجود دارد که این دفتر به منظور توسعه مناطق محروم و روستاها بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. 

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گشایش برخی اعتبارات و منابع ارزی گفت: امیدواریم گشایش‌های برخی اعتبارات و منابع ارزی کشور بتواند به دست مسئولان اقتصادی به منظور افزایش خدمت رسانی در عرصه اقتصادی صورت گیرد، البته دولت بودجه سال آینده خود را با توجه به بازگشایی این گشایش‌ها تنظیم نکرده است.
 
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به تولیدات گازی ایران گفت: تولید 120 هزار لیتر ایران در میادین گازی که هم اکنون انجام می‌شود به منظور تامین منابع مالی پتروشیمی داخل است و در نظر داریم در سال آینده نسبت به سال گذشته از منابع انرژی بیشتری برخوردار باشیم. 
 
نوبخت با اشاره به بودجه سال 92 گفت: لایحه بودجه سال 92 براساس 210 هزار میلیارد تومان طراحی شد اما در عملکرد، 130 هزار میلیارد تومان عملیاتی شد، اما دولت یازدهم با توجه به کاهش بودجه و شفاف سازی آن در بودجه سال آینده به میزان 15 درصد به پروژه‌های عمرانی اعتبار تخصیص داده است. 
 
وی افزود: دولت می‌توانست با روکش‌سازی، اعداد و ارقام دیگری را مطرح کند ولی نتواند نسبت به آن عملکردی داشته باشد و رسانه‌ها نیز باید در جهت اطلاع‌رسانی واقعی این موضوع کمک کنند. 
 
سخنگوی دولت با اشاره به تولید یک میلیون بشکه نفت توسط ایران گفت: کشور ما توانایی تولید 4 میلیون بشکه نفت و یا بیشتر را دارد اما متاسفانه هم اکنون یک میلیون بشکه نفت تولید می‌شود بنابراین باید قبول داشت که از تمام امکانات و تجهیزات خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم. 
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به طرح احیای سازمان مدیریت گفت: ایجاد یک سازمان چابک و کارآمد نسبت به گذشته می‌تواند در راهبرد بسیاری از برنامه‌ها دولت را همراهی کند به همین دلیل است که ما به دنبال ایجاد چنین سازمانی در کشور هستیم. 
 
نوبخت همچنین درباره استخدام‌های جدید در دولت گفت: قانون، اجازه استخدام در ذیل سقف اعتبارات خود را داده است و دستگاه‌ها می‌توانند در سال آینده کمبودها و نیازهای انسانی خود را شناسایی کرده و زمینه استخدام جدید را فراهم کنند و در این میان نیز دستگاه‌هایی که اعتبار و اجازه این عمل را دارند می‌توانند با تامین اعتبار نسبت به استخدام‌های جدید اقدام کنند. 
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال آینده وام خارجی در نظر گرفته شده است، گفت: در سال آینده وام خارجی نخواهیم داشت اما تسهیلات خارجی به میزان 35 میلیارد دلار را تحت عنوان فاینانس در نظر گرفته‌ایم تا در سال آینده گشایش پیدا کند و همچنین 20 طرح بزرگ عمرانی را در کشور با در نظر گرفتن این تسهیلات به سرانجام خواهیم رساند. 
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره تامین اعتبارات بودجه سال 93 گفت: دولت در تامین اعتبارات سال آینده از فروش سهام کارخانجات طبق اصل 44 و واگذاری بخش خصوصی حدود 7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است و هم چنین از فروش اوراق مشارکت نیز حدود 34 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار می‌شود. 
 
نوبخت افزود: دولت از فروش سهام خزانه اسلامی نیز حدود 37 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار خواهد کرد در حالی که این اعتبار در سال گذشته حدود 7 هزار میلیارد تومان بود. 
 
وی در پایان گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌های دولت در راستای تامین اعتبارات لازم برای بودجه 93 و تزریق آن در کشور به منظور تحقق فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری است تا بتوانیم این 8 اصل را که شامل برپایی عدالت، رشد و افزاش بهره وری و.... می‌شود محقق کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سبد ، کالا ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
اقایان مسول مردم همیشه باشماهستن شماهم بامردم باشین خواهشا به همه سبدکالا بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۲
چرا باید همه ی کسانی که حقوق بگیرند سبد کالایی دریافت کنند که وضع اجتماعی خوبی هم دارند فقط اقشار ضعیف هستند که مورد ظلم قرار می گیرند چرا به کارگران تعلق نمی گیرد مگر کارگر نیازمند نیست پس چرا به کارمندان و بازنشستگان توجه دارید. *به امید توجه به کارگران*
Iran (Islamic Republic of)
عباس مژگانی
۲۱:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۲
بقیه ما ایرانی ها که وابسته به هیچ جا نیستیم نباید سبد کالا بگیریم اقای روحانی ما هم بیکاریم به هیچ جا وابسته نیستیم فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
سبد کالا به جانبازان تعلق میگیرد؟
آخرین اخبار