معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش تورم 25 درصدی با بودجه 93‌/ افزایش حقوق 18 درصدی کارکنان دولت

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران از کاهش تورم 25 درصد در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری رشد اقتصادی 3 درصد است.

نعمت‌الله ترکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به مشکلاتی عدیده درخصوص نحوه واگذاری بودجه از سال 91- 92 در کشور برای اولین است با شفافیت و اطمینان خاطر درآمدها و هزینه‌ها در نظر گرفته شده که این اقدام باعث بروز اعتماد بیشتر بین دستگاه‌ها شده است. 

ترکی خاطرنشان کرد: در سال آینده با پدیده‌هایی از جمله یکسان‌سازی نرخ ارز روبرو هستیم که با توجه به اینکه در سال جاری یکی از ویژگی‌های بودجه سال 93 تثبیت قیمت ارز است بالطبع همه مجموعه‌ها با اطمینان خاطر می‌توانند به پیگیری نرخ ارز بپردازند. 

به گفته معاون برنامه بودجه استانداری تهران همان طور که رییس جمهور قول داده بود کاهش تورم 25درصدی را پیش‌بینی کردند که با این بودجه سقف و رقم مناسبی را خواهیم داشت.

ترکی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال جاری 3درصد است تاکید کرد: با توجه به مسائلی که در سال جاری پیش روی کشور است برای کارکنان دولت افزایش حقوق 18درصدی را درپی خواهد داشت. 

ترکی ثبات نرخ بیکاری را یکی از اتفاق‌های مهم در سال 93 دانست و اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که در کشور وجود دارد نرخ بیکاری 6/12 درصد در سال جاری را می‌توان تثبیت کرد و به هر شکل در کل بودجه‌ای که در سال 93 تخصیص داده شده‌ است 783 هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است که این رقم نسبت به بودجه سال جاری 5/7 درصد افزایش درپی داشته است.  
وی بودجه شرکت‌های دولتی را با افزایش 6/9 درصد ارزیابی کرد و افزود: در استان تهران بخش بودجه شامل صرف هزینه‌ها بودجه ملی استان تهران است که پروژه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و خدمات می‌شود. 

به گفته ترکی 350 هزار میلیارد تومان در استان تهران برای پروژه‌های هزینه شده است و آنچه که برای استان در سال 93 انتقال یافته است با کاهش بودجه عمرانی با مبلغ 56هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و 7هزار میلیارد تومان برای سال 93 برای تامین محقق می‌شود. 

وی با بیان اینکه نشست‌ها با نمایندگان مجلس و معاونت راهبردی می‌توان در استان تهران اقدام مناسبی باشد تاکید کرد: کل بودجه سال 93 رقمی حدود 230هزار میلیارد تومان است.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
40 درصد تورمه شما 18 درصد رو از كجا مي اريد ....
آخرین اخبار