شبکه فیبرنوری، چراغ سبز ارتباطات آینده است

فیبرنوری دارای پهنای باندوسیع ، فاصله دسترسی طولانی ، شبکه ای امن و رسانه ای استاندارد است که تمام کشورهای توسعه یافته در صدد ایجاد شبکه سراسری خود هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت اعلام کرد:اپراتور چهارم مخابراتی کشور طبق پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ماموریت دارد درسال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت برای اتصال منازل به سرویس های قابل ارایه در شبکه FTTx ازجمله اینترنت پرسرعت راه اندازی کند. 

وی گفت: برنامه سال سوم اپراتورچهارم نصب 3 میلیون پورت و تا پایان سال هشتم ، 6 میلیون و870 هزار پورت فیبرنوری است که برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می شود. 

رحماندوست افزود: شبکه فیبرنوری بدلیل صرفه اقتصادی آن در مقایسه با سایر شبکه ها به شدت مورد توجه دولت هاقرارگرفته و درسال 2012 بیش از 50 میلیون کاربر پهنای باند وسیع از طریق فیبرنوری به تعداد مشترکین آن اضافه شده است. 

وی گفت : آمارجهانی، تعداد مشترکین FTTH را 650 میلیون مشترک درپایان سال 2012 نشان میدهد که رتبه اول آن را چین ورتبه های بعدی را به ترتبیب امریکا، ژاپن ، آلمان، فرانسه ، روسیه، برزیل، کره و هند ازآن خود کرده اندو این درحالی است که رقابت شدیدی برای دسترسی به سریعترین شبکه باندوسیع در بین این کشورها وجود دارد و سرمایه گذاری بسیاری در این زمینه انجام می دهند. 

رحماندوستدلیل گسترش سریع شبکه فیبرنوری و FTTH در سالهای اخیر را پهنای باند وسیع ، فاصله دسترسی طولانی وامنیت این شبکه دانسته و گفت : امروزه سرویسهای ارتباطی به شکل چندرسانه ای (  Multi media ) ارایه می شوند وتبادل ونمایش فیلم با کیفیت بالا گسترش زیادی پیدا کرده است ، لذا برای دانلود یک فیلم با حجمی حدود 500 گیگابایت با روشهای سنتی گذشته بعضا تا چند روز و با روشهای جدیدتر به چندساعت زمان نیاز است درصورتیکه با بهره گیری از سرعت یک گیگابایتی تکنولوژی FTTH ، این زمان به کمتر از 5دقیقه کاهش می یابد. 

رحماندوست گفت :وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی شرایط لازم را برای ایجاد و بهره برداری از شبکه فیبر نوری در ایران فراهم کرده و اپراتور چهارم بعنوان مجری این شبکه سراسری  تحقق اهداف ملی آن را برای دسترسی به این فناوری درسال 1393 دنبال  میکند. 
انتهی پیام/
 

برچسب ها: شبکه ، فیبر ، نور ، چراغ ، سبز ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار