محبوب‌ترین "تلویزیون‌های پلاسما" در بازار ایران

برخی از فعالان بازار واردات با دلار آزاد و گروهی نيز کیفیت بهتر را علت گرانی پلاسماهای پاناسونیک نسبت به ال‌جی و سامسونگ می‌دانند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه طی سال‌های اخیر تلویزیون‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید به بازار عرضه شده و در بازار شاهد رشد تنوع و محبوبیت تلویزیون‌های جدید هستیم، اما برخی از برندها روی تکنولوژی‌های خاصی تمرکز کرده‌اند.
 
تکنولوژی‌هایی که شاید تا قبل از این منحصر به برندی خاص بوده و حالا با ورود برندهای دیگر به این بخش شاهد تغییراتی در بازار تلویزیون ‌هستیم.
 
نمونه روشن این مثال را می‌توان در بازار تلویزیون‌های پلاسما مشاهده کرد. تا همین چند سال پیش پاناسونیک مطرح‌ترین برند تولیدکننده پلاسماهای بازار بود، اما در پی افزایش تعرفه واردات و همچنین کاهش موجودی و رشد قیمت محصولات این برند در بازار داخلی، شرکت‌های فعال در حوزه تولید اقدام به راه‌اندازی خط تولید تلویزیون‌های پلاسما کردند.
 
تلویزیون‌هایی که بنا بر استانداردهای جهانی باید از لحاظ کیفیت و وضوح و همچنین شفافیت تصویر یک سر و گردن بالاتر از LCD یا LEDها باشند.
 
تلویزیون‌هایی که اگرچه مبتنی بر تکنولوژی گران‌قیمتی هستند، اما با قیمتی ارزان‌تر از نمونه‌های LED سه‌بعدی و هوشمند در بازار به فروش می‌رسند.
 
شنیده می‌شود اختلاف قیمت تلویزیون‌های پلاسمای ال‌جی و سامسونگ با برند پاناسونیک بیشتر به دلیل این است که پاناسونیک بابت واردات از ارز آزاد استفاده می‌کند و تولیدکنندگان داخلی تلویزیون‌های پلاسما از ارز مبادله‌ای؛ اما فروشندگان محصولات پاناسونیک اعلام کرده‌اند علت این اختلاف قیمت ویژگی‌های خاص فنی تلویزیون‌های پلاسمای پاناسونیک است. به بیان آنها پلاسماهای پاناسونیک از لحاظ وضوح تصویر و... قابل مقایسه با پلاسماهای ارزان قیمت نیستند.
 
در هر حال اقدام برخی از برندها به تولید تلویزیون‌های پلاسمای ارزان منجر به جلب توجه گروهی از کاربران تلویزیون به سمت این نمونه‌ها شده است. نمونه‌هایی که در این بخش ما به معرفی آنها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید تلویزیون پلاسما را دارید این مطلب را بخوانید:
 
پاناسونیک
 
این برند یکی از عرضه‌کنندگان مطرح و قدیمی تلویزیون‌های پلاسما در بازار است که تلویزیون‌های گرانقیمت پلاسما را به بازار عرضه می‌کند.
 
 
در میان تلویزیون‌های این برند مدل VT30و42 با قیمت 4 میلیون و 100 هزار تومان طرفداران زیادی دارد.
 
این مدل از تکنولوژی سه‌بعدی کیفیت تصویر Full HD، زمان پاسخ‌دهی 0.001 میلی ثانیه و نسبت کنتراست 1:5,000,000 بهره می‌برد و دارای 2 عدد اسپیکر 6 وات به همراه یک عدد ووفر 10 وات و تیونر تلویزیونDVB-T است.
 
ورودی‌هایHDMI USB Component Composite LAN و امکاناتی چون OSD Language، تله تکست، بازی همراه با دو عدد عینک سه بعدی، قابلیت ضبط از طریق پورت USB بر روی هارد و فلش و قابلیت ضبط روی کارت حافظه از دیگر ویژگی‌های این پلاسمای پاناسونیک است. سایزهای بزرگ‌تر این تلویزیون هم در بازار موجود است که قیمت بالاتری دارد.
 
همچنین مدل‌های 42،50،55 اینچی از تلویزیون‌های ST30 هم از محبوب‌های پلاسمای پاناسونیک در بازار داخلی هستند که با قیمت پایه سه میلیون و 700 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. این تلویزیون پلاسمای غیر سه‌بعدی در سایز 42 اینچ به گیرنده دیجیتال نیز مجهز بوده و محبوبیت زیادی نزد علاقه‌مندان به پلاسما دارد.
 
ال‌جی
 
این برند هم مدت‌ها است به عرضه تلویزیون‌های پلاسما مبادرت ورزیده است. اما برخلاف پاناسونیک، ال‌جی پلاسماهای چندان گرانی را به بازار عرضه نکرده است.
 
در هر حال این برند مدل 60PA65000FG را برای علاقه‌مندان به تلویزیون‌های سایز بزرگ پلاسما به بازار عرضه کرده است.
 
این تلویزیون فاقد فن‌آوری 3D و هوشمند است. PA65000 طراحی خیلی استانداردی دارد. قیمت این تلویزیون در بازار داخلی در حدود سه میلیون و 650 هزار تومان
 
است. همچنین مدل 60PN65000 از تلویزیون‌های پلاسمای محبوب ال‌جی است. این تلویزیون دارای تیونر داخلی دیجیتال، صفحه محافظ شیشه‌ای، قابلیت
 
Clear Voice II و... بوده و با قیمت سه میلیون و 855هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
ال‌جی مدل 50PN45000 را نیز برای علاقه‌مندان به تلویزیون‌های 50 اینچ پلاسما به بازار عرضه کرده است.
 
این تلویزیون نیز یک نمونه سه‌بعدی پلاسما است که با قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
سامسونگ
 
این برند هم طی یکی دو سال اخیر روی تولید تلویزیون‌های پلاسما تمرکز بیشتری نسبت به قبل داشته و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه کرده است. از این خانواده مدلPS51F49و50 یک تلویزیون پلاسمای سه‌بعدی 51 اینچي است که با قیمتی در حدود دو میلیون و 800 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
مدل 51F4850 هم یکی دیگر از تلویزیون‌های پلاسمای این خانواده است که با سایز 51 اینچي به بازار عرضه شده است. تلویزیون مذکور قیمتی در حدود 2 میلیون و 370 هزار تومان دارد.
 
این برند تلویزیون‌های ارزان‌تری هم دارد. به عنوان مثال، مدل PS43F4950 که یک پلاسمای سه‌بعدی با سایز 43 اینچ است یکی از محبوب‌های بازار است که قیمتی حدود یک میلیون و 900 هزار تومان دارد.

انتهاي پيام/






دنياي اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار