فناوري كه گم شدن چمدان‌ها را غيرممكن مي‌كند؛

چمدان هوشمند

با توجه به آمار بالاي چمدان‌هايي كه در مسافرت‌هاي هوايي گم مي‌شوند، اين فناوري جديد يك توانمندي شگفت‌انگيز براي ايجاد تغييرات در صنعت حمل‌و نقل هوايي بشمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، شركت ايرباس در حال آزمايش فناوري جديدي‌ است كه توسط شركت ارتباطاتي T- Systems جهت رفع معضل گم شدن چمدان‌ها در مسافرت‌هاي هوايي ابداع شده‌است. اين سيستم كه Bag2GO نام دارد شرايطي را فراهم مي‌كند تا بتوان چمدان را از طريق تلفن همراه رديابي كرد.

جان‌‌ره مدير بخش نوآوري ايرباس گفت: براي ما بسيار مهم بود تا راه‌حلي پيدا كنيم كه استفاده از آن براي مسافران آسان باشد، ما با صنايع در تعامل بوديم تا بتوانيم كنترل مسافران بر چمدان‌هايشان را بيشتر كنيم تا تجربه سفر بهتري داشته باشند. در واقع يك تراشه كه دو حسگر دارد در داخل چمدان باسازي مي‌شود و يك تگ الكترونيكي ايجاد مي‌كند.

چمدان مستقيماً با تلفن همراه هوشمند مسافر كه اطلاعات پرواز رادر آن وارد كرده است در ارتباط است، كاربر با استفاده از يك برنامه و سيستم موقعيت ياب‌جهاني از محل چمدان مطلع مي‌شود.

اين سيستم مي‌تواند امكاني فراهم كند كه تجار و مسافراني كه عجله دارند هنگام خروج از هتل و قبل از رسيدن به فرودگاه چمدان خود را ثبت كند از لحظه ثبت مسافر از محل چمدان خود خبر دارد.

تورستن چودوبا از شركت T-systems مي‌گويد: ما فقط فناوري‌هاي موجود را با هم جمع كرده و كار پيگيري و رديابي را بهينه كرديم، اين تركيب از فن‌آوري جديد و استفاده از آن آسان است و سرمايه‌گذاري زيادي را به عهده فرودگاه نمي‌گذارد.

Bag2GO يك پيش نمونه است و ايرباس تخمين مي‌زند كه قيمت اين چمدان 20 درصد گران تر از ديگر چمدان‌ها باشد.

لازم به ذكر است: هر ساله حين مسافرت‌هاي هوايي تقريباً 26 ميليون چمدان گم‌ مي‌شود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار