در جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف صورت گرفت:

حمایت از طرح‌های محصول محور فناورانه

"جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف" اهداف مرکز کارآفرینی و "مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه صنعتی شریف" را پوشش می‌دهد.

مهندس مجید دهبیدی پور مدیر مرکز کارآفرینی و رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف با رویکرد ترویجی، آموزشی در فضای جامعه و دانشگاه، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب نمود.

وی افزود: در طول جشنواره مشاوره و راهنمایی صاحبان طرح و ایده صورت گرفت، سپس فضای رقابتی مناسب جهت انتخاب محصول و ایده برتر ایجاد گردید، که این محصول و ایده‌های خروجی جشنواره به عنوان ورودی مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته مورد حمایت و توسعه قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته شریف شرط ورود به مرکز رشد برای متقاضیان را دارا بودن محصول نوآورانه، تجاری شده‌ی مشخص دانست و گفت: پذیرش تیم‌های متقاضی ورود به مرکز رشد معطوف به دارا بودن محصول تجاری مشخصی‌است که قابلیت ورود به بازار را داشته باشد، که البته این موجب تقویت روحیه‌ی کارآفرینی در مرکز رشد می‌باشد.

وی در ادامه پیرامون تفاوت مرکز رشد فناوری‌های شریف با دیگر مراکز رشد اظهار کرد: یکی از چشم اندازهای مهم ما توسعه کسب‌وکار مبتنی بر فناوی‌ست، در واقع واحدهای فناور مرکز به پروژه‌های پژوهشی تمرکز دارند که منجر به تولید کار و اشتغال افراد گردند.


انتهای پیام/

ایشان با اشاره به برنامه‌های مختلف مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف در جهت ترویج و ارتقای توانمندی‌های افراد گفت: جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار دانش بنیان اهداف هر دو مرکز را دنبال کرده و پوشش می‌دهد. در این دوره با توجه به کارهای صورت گرفته در دو مرکز شاهد ارتقاء سطح کیفی وکمی طرح‌ها و ایده‌های ارسالی به جشنواره بودیم. همچنین قابلیت و پتانسیل کارآفرینی و ایجاد اشتغال طرح‌ها علاوه بر فناورانه بودن آنها، بالا بود.

وی در پایان ضمن اشاره به موفقیت‌های زیادی که در عرصه‌ی پژوهشی و ارتقاء وضعیت کارآفرینی داشته‌ایم خاطر نشان کرد: بنده و هر شخص دیگری که به عنوان متولیان این امر فعالیت می‌کنند نسبت به دانشجویان مسئولیت داریم، دانشجویان به عنوان معدن غنی هستند که باید به درستی از ایده‌ها و توانمندی‌هایشان بهره‌مند شویم. تلاش برای توسعه و افزایش روحیه‌ی واحدهای فناور را همواره وظیفه‌ی فردی خود می‌دانم.

همچنین لازم به ذکر است آیین پایانی پنجمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار ساعت 13 تا 18 امروز در سالن جابربن حیان در حال برگزاری‌ست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار