توصیه سازمان حج و زیارت:

زائرین عتبات در ایام اربعین لباس گرم همراه داشته باشند

رییس سازمان حج و زیارت از زائران ایرانی عتبات عالیات که قصد حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع) را دارند خواست با توجه به سردی هوا پتو و لباس گرم همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع) و وجود برخی مشکلات بهداشتی، به زائران ایرانی توصیه می شود پتو و لباس گرم همراه داشته باشند و از لباس و پتوهای اهدایی در عراق استفاده نکنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت مسئولیت ساماندهی زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) را بصورت گسترده بر عهده گرفته است اضافه کرد: بعد از ظهر امروز(یکشنبه) دومین جلسه هماهنگی با حضور دستگاه های همکار از جمله وزارت خارجه، وزارت کشور، پلیس گذرنامه، بیمه ، هلال احمر، گمرک، سازمان دانش آموزی و استانداران خوزستان و ایلام تشکیل می شود.

اوحدی گفت: زائران ایرانی عتبات عالیات که به صورت انفرادی اقدام به دریافت روادید از سفارت عراق کرده اند،بعد از حضور در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه در قالب گروه های 40 نفره ساماندهی و با وسایل نقلیه عمومی بزرگ و کوچک عراقی به شهرهای مورد نظر از جمله نجف اشرف و کربلای معلی اعزام می شوند.

ایجاد آشپزخانه صحرایی در مرز شلمچه


رییس سازمان حج و زیارت از ایجاد دو آشپزخانه صحرایی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: نذورات خوراکی هیات های مذهبی و خیرین در این آشپزخانه ها بین زائران ایرانی عتبات عالیات توزیع می شود.

به گفته اوحدی در هر وعده غذایی، بیش از 20 هزار غذا بین زائران ایرانی توزیع می شود.
 
خروج روزانه20 تا 22 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزانه 20 تا 20 هزار زائر ایرانی به منظور حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی از مرز شلمچه خارج می شوند.
 
اوحدی یادآور شد: روزانه چهار هزار زائر از مرز چزابه و هشت تا 10 هزار زائر نیزاز مهران عازم عتبات عالیات عراق می شوند.

رییس سازمان حج و زیارت از استقرار بخاری های بزرگ در فضاهای باز مرز شلمچه خبر داد و گفت: با توجه به سردی هوا، زائرانی که امکانات اسکان ندارند می توانند از این بخاری ها برای گرم شدن استفاده کنند.

به گفته اوحدی تا کنون بیش از 400 هزار زائر ایرانی برای حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) به صورت انفرادی اقدام به دریافت روادید از سفارت عراق کرده اند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: توصیه ، حج ، زیارت ، زائرین ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار