در پی ورود پرندگان مهاجر به درياچه چیتگر تهران اعلام شد

به پرندگان مهاجر چيپس و پفك ندهید/ حضور 1000 پرنده مهاجر در تهران

رییس اداره محيط طبيعي،‌ محيط زيست استان تهران با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در درياچه شهداي خليج فارس گفت:‌ شهروندان از دادن هرگونه چيپس و پفك به پرندگان مهاجر درياچه چيتگر خودداري كنند.

كرمي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در درياچه شهداي خليج فارس گفت‌:‌ با توجه به آبگيري درياچه شهداي خليج فارس امسال پرندگاني كه از سمت شمال آسيا و شمال اروپا در مسير مهاجرتشان از ايران و تهران مي‌گذرند،‌ در اين مسير درياچه فرودآمدند. 

وي ادامه داد:  اين پرندگان هنگام عبور از بالا منابع آبي را مي‌بينند جهت استراحت و يا تغذيه روي بستر درياچه فرود مي‌‌آيند  .

رییس اداره محيط زيست استان تهران افزود: تا زماني‌ كه شرايط مساعد باشد يعني آب و منابع غذايي موجود باشد و همچنين تا زماني كه هوا سرد نشود در تهران خواهند ماند و با سرد شدن هوا به عرض‌هاي جنوبي سفر خواهند كرد. 

كرمي جمعيت پرنده‌هاي مهاجر را 500 تا هزار قطعه تخمين زد و اظهار داشت:‌ اين پرنده‌ها عموما پرندگان آبزي و كنارآبزي و از خانواده مرغابي یان،‌ اردك سانان و فلامينگوها هستند اما براي آگاهي از تعداد دقيقشان بايد سرشماري شوند‌.
 
وي با بيان اين مطلب كه از پرنده‌نگري لذت ببريد به شهروندان توصيه كرد: با توجه به اينكه اين پرنده‌ها مسير طولاني را از شمال آسيا و اروپا طي مي‌كنند و زماني كه به تهران مي‌رسند، امكان دارد براثر خستگي و يا بيماري در محدوده‌هاي شهري فرود بيايند، در صورت مشاهده آنان را به محيط زيست تحويل دهيد.
 
رییس اداره محيط طبيعي،‌ محيط زيست استان تهران در پايان خاطرنشان كرد:‌ شهروندان از دادن چيپس،‌ پفك و هرگونه تنقلات به اين پرنده‌ها جدا خودداري كنند،‌ آنها بايد از گياهان و دانه‌هاي گياهان كنار آب تغذيه كنند.
انتهاي پيام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار