تحول جدید در سیستم MRI

سیستم جدید تصویر برداری MRI با توانایی تصویر برداری بهتر و مصرف برق کمتر ساخته شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،جوان نسل جدید سیستم 1.5 تسلای تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) با استفاده از تکنولوژی مگنت جدید، همگنی بسیار عالی در میدان را نتیجه می‌دهد.

 این تکنولوژی حتی در سخت‌ترین شرایط آزمایشی نظیر تصویربرداری خارج از مرکز و یا تصویربرداری در میدان دید بزرگ، تصاویری با کیفیت بالا به دست می‌دهد.

سیستم جدید 1.5 تسلایی محصول کشور ژاپن است. محققان با معرفی یک تکنولوژی جدید به نام زیگما، این سیستم را ارتقا داده‌اند که به این ترتیب نویز را برای بیمار و اپراتور کاهش می‌دهد.

طراحی کویل نوری جدید با تکنولوژی شتابگر اکتاو، بدون از دست دادن کیفیت تصاویر راه‌اندازی ساده‌تر سیستم و همچنین تجربه‌ی بهتری برای بیماران فراهم می‌سازد. این روش در واقع به کاهش اضطراب بیمار کمک می‌کند و مکان قرارگیری بیمار را راحت و مناسب می‌سازد.

نکته‌ی مهم‌تر اینکه، این سیستم سازگار با محیط زیست بوده و مصرف برق را شدیدا کاهش می‌دهد. در سیستم‌های متداول MRI، پاور توسط زیرسیستم‌های متنوعی تعیین می‌شود، حتی در حالی که سیستم به دلیل حفظ عملکرد سیستم در مد standby قرار دارد. این سیستم به طور همزمان صرفه‌جویی در هزینه و همچنین کمک به محیط زیست را در پی دارد./م
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار