مشهد/ رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور خبر داد:

قیمت آجیل و خشکبار افزایش نمی یابد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: قیمت آجیل در مقایسه با شب یلدای سال گذشته افزایش داشته؛اما نسبت به قیمت آجیل در ایام عید نوروز هیچ‌گونه افزایشی نداشته است

علیرضا ارزانی‌ممقانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در خصوص قیمت آجیل در آستانه شب یلدا اظهارکرد: خوشبختانه هیچ‌گونه تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت، اما باید به این نکته توجه داشت که قیمت یک کالا با عرضه و تقاضا رابطه مستقیم دارد و با افزایش تقاضا برای خرید، قیمت هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: قیمت آجیل و خشکبار، تعیین‌ شده و دلیلی بر افزایش آن به سبب مناسبت‌های مختلف وجود ندارد و جدا از این مسئله، کنترل و نظارت خاصی بر قیمت آجیل و خشکبار حاکم است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: قیمت آجیلمرغوب در شب یلدا بین 25 تا 40‌هزارتومان در بازار به فروش می‌رسد.وی همچنین با اشاره به واردات کالاهای قاچاق در طول سال گفت: گردو، بادام درختی و بادام هندی از جمله خشکبارهایی بوده که به صورت قاچاق از جنوب کشور و شهر شیراز وارد می‌شود.

ارزانی تصریح کرد: افزایش قیمت آجیل و خشکبار را در روزهای آینده و شب یلدا و حتی پس از آن نیز نخواهیم داشت.

با این حال رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه امسال تولید انواع خشکبار مشکلی نداشت و کسانی که بر کاهش تولید تاکید می‌کنند به دنبال منافع شخصی خود هستند، گفت: قیمت‌ انواع خشکبار در بازار داخلی معمولا بیشتر از نرخ‌های صادراتی و غیر‌منطقی است که نباید این‌گونه باشد.

مجتبی شادلو افزود: نرخ صادراتی هر کیلوگرم پسته درجه یک حدود 30‌هزار تومان است؛ بنابراین قیمت داخلی پسته نیز نباید بیشتر از این باشد. این درحالی است که هم اکنون قیمت انواع خشکبار در بازار به دلیل نبود نظارت دقیق، منطقی نیست.

وی ادامه داد:‌ هر کیلوگرم گردوی درجه یک با پوست چوبی در مراکز عمده‌فروشی حدود 15 تا 20‌هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که در نهایت‌ باید هر کیلوگرم گردو در بازار بسته به نوع کیفیت آن حدود 30 تا 35‌هزار تومان عرضه شود.

برچسب ها: قیمت ، آجیل ، خشکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.