نماینده زن مجلس که مسافرکشی می کرد+تصویر

یکی از زنان انقلابی کشور که سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم در کارنامه خود دارد از مسافرکشی خود در سالهای گذشته برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده خبر داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «کار کردن برای زن عار نیست»؛ شاید همین جمله است که همه نظرها را به حرفهای مرضیه حدیدچی(دباغ) جلب می‌کند. مرضیه دباغ که به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که در سال ۶۷ پیام امام خمینی را به گورباچف رساند در دیدار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با وی با اعلام این مسئله گفته است: «در دوره دوم نمایندگی مجلس برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده، هر ماه مبلغی به آنها کمک می‏کردم. وقتی دوره نمایندگی‏ ام به پایان رسید، دیگر پولی نداشتم به آنها کمک کنم. شب‏ها وقتی که بچه‏ ها و همسرم می‏خوابیدند، با ماشین به فرودگاه یا میدان آزادی می‏رفتم و مسافرکشی می‏کردم. البته فقط افرادی که با خانواده بودند را سوار ماشین می‏کردم.»
 
مرضیه حدید‌چی از شاگردان شهید آیت‌الله سعیدی بوده است‌. پس از شهادت ایشان در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ علیه رژیم شاه شدت می‌بخشد و سرانجام در سال 1352 توسط ساواک دستگیر می‌شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرماندهی سپاه همدان، نمایندگی مجلس و همراهی هیئت ایران در سفر به شوروی جهت ابلاغ پیام رهبر انقلاب به گورباچف را در کارنامه خود دارد.
برچسب ها: وبگردی ، نماینده ، ژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۹:۰۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۲
زنده باشی ای انسان بزرگ. امیدوارم جامعه ی ایرانی از انسانهای شریف اینچنینی خالی نماند.
آخرین اخبار