شیراز/رئیس بیمه سلامت ایرانیان خبر داد:

داروهای درمان ناباروری تا هفته آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

داروهای درمان ناباروری تا هفته آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و با بیمه این داروها، ایران اولین کشوری است که هزینه های درمانی ناباروری را در قالب پوشش بیمه ای قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس بیمه سلامت ایرانیان در همایش بین المللی اخلاق تولید مثل در شهرستان جهرم گفت: متاسفانه سازمان های بیمه گر نیز مانند وزارت بهداشت و درمان هرساله با زیان انباشت مالی مواجه اند که علی رغم اعتبارات سازمان های بیمه گر دولتی ولی همیشه با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی بیماری نازایی را در دیدگاه عمومی و حتی در دیدگاه متخصصان یک بیماری لوکس دانست و افزود: متاسفانه نه در ایران و نه در اکثر کشورهای دنیا این نوع بیمار ها از هیچ نوع حمایت و پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.

محسنی بند پی گفت : درمان هورمون تراپی در این بیماران هزینه بالایی دارد و اگر بخواهیم برآن غلبه کنیم باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

وی گفت: اول دی ماه دست اندرکاران سیاست دارویی کشور و بیمه ها جلسه در خصوص نحوه بیمه و نوع داروها دارند و با بیمه این داروها ایران اولین کشوری است که هزینه های درمانی ناباروری را در قالب پوشش بیمه ای قرار می دهد.

دکتر محسنی بندپی گفت: برای سه تا چهار درصد از بیماران که نیاز به هورمون تراپی دارند داروها در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد که آنها پس از معاینه و مشاوره به دریافت و استفاده از آن اقدام کنند و این موضوع به زودی به صورت رسانه ای اعلام می شود.

کنگره بین المللی اخلاق تولید مثل از سه شنبه با حضور صاحبنظران بین المللی در شهرستان جهرم آغاز شده و دیروز به کار خود پایان داد./س

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، درمان ، نازایی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.