زنجان/

افزايش قدرت حفظ آب در خاك از مزایایی كود ورمي كمپوست است

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداری زنجان از آغاز عمليات كودپاشي گل‌هاي موجود در سطح فضاي سبز شهر زنجان با استفاده از كود ورمي كمپوست خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداری زنجان گفت: با توجه به اهميت سطوح گل‌كاري سطح شهر، سازمان پارك‌ها و فضاي سبز با ارائه خدمات نگهداري اصولي در فصول رشد، در فصل پاييز همزمان با عمليات خاك ورزي اقدام به كوددهي و تقويت گل‌هاي فصلي و دائمي شامل گل‌هاي پيازي و غده‌اي و سطوح چمن‌كاري می‌کند.

 

ملك‌محمدي با اشاره به اینکه کوددهی موجب مي‌شود تا با آغاز فصل رشد و نياز به مواد معدني و آلي، شرايط فيزيكي و شيميايي بهتري براي رشد مطلوب گياهان تامين شود، افزود: به همين منظور سازمان پارك‌ها و فضاي سبز اقدام به خريد 20 هزار كيلوگرم كود ورمي كمپوست كه حاصل تغذيه كرم خاكي از مواد آلي و تبديل آن به كود است.

 

وی به مزاياي اين كود اشاره و تصریح کرد : افزايش حاصل‌خيزي وتقويت زمين، جلوگيري از مسموميت خاك، كاهش ميزان علف‌هاي هرز، افزايش قدرت حفظ آب در خاك و در نتيجه جلوگيري از مصرف بي رويه آب و مطابقت كيفيت خاك با استانداردهاي زيست محيطي در سطح فضاي سبز از جمله مهمترين مزاياي اين كود است.

 

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداری زنجان با اشاره به اينكه به دليل عوارض منفي كودهاي شيميايي و اثرات سوء آنها بر محيط زيست و آب‌هاي زيرزميني در حد امكان استفاده از اين نوع كود را كاهش داده‌ايم،  اضافه كرد: رويكرد سازمان فضاي سبز در تامين نيازهاي كودي گياهان زينتي شهر از منابع كودهاي آلي است.

 

ملك‌محمدي خاطر نشان كرد: كود حيواني به دليل احتمال انتقال بيماري‌هاي مشترك انسان و دام و رعايت موارد بهداشتي حدالامكان در محيط شهري نبايد استفاده شود./س

 

 

برچسب ها: افزایش ، قدرت ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.