دستگيري کلاهبردار 9 ميليارد ريالي در "قم"

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان "قم" از دستگيري کلاهبرداري که از طريق پخش آگهي تبليغاتي مبلغ 9 ميليارد ريال از شهروندان کلاهبرداري کرده بود، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ "مهدي قدمي" در مصاحبه با خبرنگار ما به تشريح جزئيات اين خبر پرداخت و گفت: در پي شکايات واصله مبني بر کلاهبرداري از طريق پخش آگهي تبليغاتي در سطح شهر قم از زائران عتبات عاليات و حج عمره، بلافاصله موضوع در دستور کار پليس آگاهي اين استان قرار گرفت.  
 
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان افزود: با انجام اقدامات فني و تخصصي متهم اصلي شناسايي و دستگير شد و در مواجه با شواهد موجود، چاره اي جز بيان حقيقت نديد و به جزئيات کامل اين کلاهبرداري اعتراف کرد.  
 
قدمي اظهار داشت: متهم با وعده اعزام به عتبات عاليات با مبلغ 800 هزار تومان و حج عمره با مبلغ دو ميليون تومان و اسکان در بهترين هتلهاي عراق و عربستان بصورت مسافرت هوايي، با همدستي چهار نفر ديگر در مكانهايي همچون بنگاه معاملات املاك، دفتر خدمات كامپيوتري و فروشگاه لباس، اقدام به ثبت نام از متقاضيان مي کرد.  
 
وي افزود: متهم با انجام مانور متقلبانه تعدادي از زائران را به سفرهاي زيارتي اعزام کرده بود كه همين امر باعث گمراهي و جلب اعتماد ساير متقاضيان شده و در مراحل و ثبت نام هاي بعدي به شيوه هاي مختلف سفر آنها را به تعويق انداخته و اعزام نشده اند.  
 
سرهنگ قدمي اظهار داشت: ماموران با توجه به حساسيت موضوع با بکارگيري تمام توان پليسي خود در يک عمليات غافلگيرانه تمامي متهمان را شناسايي و دستگير کردند.  
 
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اضافه کرد: ماموران در تحقيقات خود پي بردند تاکنون بيش از هزار و صد نفر، مجموع مبلغ 9 ميليارد ريال، از شهر قم و برخي استان هاي ديگر جهت سفر زيارتي ثبت نام کرده اند.  
 
سرهنگ قدمي در خاتمه گفت: در نهايت متهم اصلي به همراه ساير متهمان ديگر ضمن اعتراف، پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي استان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار