اصفهان/

ظرفيت مناسب منطقه اقتصادي نوش آباد براي حضور سرمايه گذاران

رييس مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت: منطقه اقتصادي نوش آباد، با شرايطي مثل موقعيت جغرافيايي، نزديكي به مركز كشور و نزديك بودن به راه آهن سراسري ، ظرفيت مناسبي براي حضور سرمايه گذاران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، "عباسعلي منصوري" در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر نوش آباد با بیان اینکه مديران شهري، براي توسعه و آباداني شهرها بايد باجلب مشاركت شهروندان برنامه ريزي كنند و منتظر اعتبارات دولتي نباشند، افزود: شوراهاي اسلامي بايد ظرفيت و مشاركت هئيت هاي مذهبي را به عنوان فراگيرترين سازمان مردم نهاد، در جهت گسترش فعاليت هاي اقتصادي و توسعه پايدار شهرها هدايت كنند.

نماينده شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل وعضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:ايجاد شهرك هاي صنعتي با حضور سرمايه گذاران و توسعه صنايع بزرگ اقتصادي باعث تحول در مجموعه مناطق همجوار و توسعه پايدار در سطح كلان كشور مي شود.

دراین دیدار امام جمعه نوش آباد گفت:این شهر با وجود قابلیت‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگر پذیر بودن آن پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی همچنان از کمبودهای بسیاری در حوزه‌های مختلف رنج می‌برد.

به گفته حجت الاسلام "سيد حسين علوي ، تعطيلي دانشگاه نوش آباد، به هر دليل كه باشد، در شان مديران استان اصفهان و شهرستان آران و بيدگل نيست و بايد براي رفع مشكلات دانشگاه تلاش كرد.

وي تاكيد كرد: استقرار بخشداري در نوش آباد، حقي است كه مردم اين شهر از دولت دارند و انتظار است مسوولان امر در هر مقامي، اقدام شايسته اي در اين خصوص عملي كنند.

رییس شورای اسلامی شهر نوش آباد نیز اظهار داشت: دانشگاه پیام نور نوش آباد، به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی به مرز تعطیلی رسیده است كه مسوولان مربوط باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند چرا که وجود دانشگاه در هر شهر باعث توسعه و رونق فرهنگی و اجتماعی می گردد.

"سید حسین یدالهی" افزود: نبودن جاده ارتباطی روستاهای غرب نوش آباد به مرکز شهرستان از جمله مشكلاتي است که با تسریع در امر راه اندازی و تسطیح این جاده مشکلات روستائیان به منظور رفت آمد تسهیل می یابد.

وي درخصوص شهر زیرزمینی نوش آباد تاكيد كرد: شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از آثار ارزشمند ملی است و از آنجایی که در شرف ثبت ميراث جهانی است در معرض ورود فاضلاب منازل و تخریب قرار دارد كه بايد مورد توجه مسوولان قرار بگيرد.

وي تصريح كرد: اجرای طرح سپتیک فاضلاب شهری كه براي نجات بخشي شهرزير زميني نوش آباد مصوب و مطالعات اوليه آن به پايان رسيده اما تاکنون عمليات اجرایی آن شروع نشده است.

سید حسین یدالهی با گلایه از اجرای طرح ناموفق مسکن مهر در نوش آباد افزود: اجرای طرح مسکن مهر در این شهر از ابتدا با مشکلات زیادی روبرو بوده است و از سوی پیمانکار رها شده و کسی پاسخگوی آن نیست و تاکنون توجهی به این امر نشده و همچنان مشکلات آن به قوت خود باقی است./س

برچسب ها: اصفهان ، سرمایه ، گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.