همکاری اپل و ترکیه برای استفاده از آیپد در سیستم آموزشی این کشور

دولت ترکیه قصد دارد برای اصلاح سیستم آموزشی خود، 10 میلیون دستگاه تبلت آیپد را از اپل خریداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، چند ماه پیش، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با سفر به کوپرتینو، مقر اپل در کالیفرنیا، ضمن دیدار با تیم کوک مدیر عامل این شرکت، مذاکرات اولیه را برای اجرای پروژه ای به مبلغ 4 میلیارد دلار انجام داد که بر اساس آن قرار است اپل 10 میلیون آیپد را به سیستم آموزشی ترکیه واگذار کند، که در مرحله ی اول در سال 2014 حدود 2 تا 2.5 میلیون از این تبلت ها راهی کشور ترکیه خواهد شد.

یکی از نکاتی که تیم کوک در نامه ی خود به کارمندانش به مناسبت تعلیلات کریسمس گفته بود، " بحث خبرهای بزرگ برای اپل و سهام دارانش بوده است" که با توجه به فروش 2 میلیونی آپید در ترکیه می تواند خبر خوشحال کننده  دیگری برای سهام داران و کارمندان اپل باشد.

همچنین وی قرار است برای افتتاح اولین فروشگاه اپل در مرکز تجاری Zorlu در استانبول، در سال آینده ی میلادی وارد این کشور شده و جزییات فروش بیشتر و همکاری ترکیه با اپل را از نزدیک مورد بررسی و بحث قرار دهد. قرار است در این پروژه که "فاتیح " نام گذاری شده است، مشق نوشتن و تکالیف سنتی جای خود را به تکالیف الکترونیکی دهد و در مجموع 10.6 میلیون تبلت بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار