گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88/ اولین‌بار است که ماجرای فساد مالی ترکیه را شنیدم/ بردگی جنسی زنان "روهینگیا" در میانمار

چرا به احمدی‌نژاد رای دادیم، تعداد افراد فقیر در آمریکا حدود 50 میلیون نفر، در ترکیه چه اتفاقی افتاده است،قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند، اعدام مقام‌های دیگر دولتی در کره شمالی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري دوشنبه‌ (9 دی) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

احمدی‌نژاد اولش خوب بود که ما به او رای دادیم

حجت‌الاسلام "مرتضی آقا تهرانی" دبیرکل جبهه پایداری، شامگاه یکشنبه در مجلس عزایی که به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر در کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید نشست‌های بصیرتی را بیشتر کنیم تا مردم و بویژه جوانان بدانند که خطر دشمن هست، اظهار داشت: زمانی دشمنان ما را به تروریسم، نقض حقوق بشر و خشونت متهم می‌کردند و می‌گفتند، دین موجب جنگ است، اما تشکیل بزرگ‌ترین اجتماع صلح در کربلا همزمان با اربعین حسینی و حضور 25 میلیون مسلمان شیعه از کشورهای مختلف در کنار هم نشان داد، دین موجب وحدت، صلح و امنیت است.

به گزارش ایسنا، دبیرکل جبهه پایداری با تاکید براینکه رهبری به این‌ها گفت که اگر شکایت دارید از طریق قانون وارد شوید! گفت: اما آن‌ها به دفعات بیانیه دادند، حال چرا آدم باید دنبال این افراد برود، اینها غافلان هستند که می‌گویند غفلت بد است.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه آقای رییس‌جمهوری (احمدی‌نژاد) روز اول خوب بود، روز دوم لق زد و روز سوم افتاد، تصریح کرد: همه گفتند شما به آن رای دادید، بله من رای دادم، اولش خوب بود که ما به او رای دادیم!  بنی‌صدر، رجایی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی که بودند؟ من می‌گویم که باید بر اساس معیار ولایت سنجیده شوند و آنگاه می‌توانیم بگوییم که بودند.

بی‌اهمیت بودن وضعیت مردم آمریکا برای کنگره/1.3 میلون نفر از کمک‎های اضطراری محروم شدند

کنگره آمریکا در حالی تعطیلات سال نو میلادی را آغاز کرد که از تصمیم‌گیری در مورد افزایش کمک به افراد بیکار جامعه خودداری کرد و بدین ترتیب یک ملیون و 300 هزار نفر از مردم این کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی قرار گرفتند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، پس از آنکه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری "جرج بوش" گرفتار رکود اقتصادی شدید شد در سال 2008 میلادی قرار شد تا به افرادی که گرفتار بیکاری بلند مدت شده‌اند، در هفته 300 دلار به عنوان کمک اضطراری پرداخت شود، اما این رقم در سال‌های جاری بدون تغییر مانده و در شرایط فعلی برای تامین نیازهای خانواده‌های بیکار کافی نیست.

با این وجود روز پنجشنبه هفته گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، بودجه‌ای را امضا کرد که در آن هیچ تصمیمی در خصوص افزایش حقوق بیکاران گرفته نشده بود. علاوه بر آن کنگره نیز بدون آنکه تصمیمی در خصوص وضعیت این افراد بگیرد به تعطیلات رفته است.   

براساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد افراد فقیر در آمریکا حدود 50 میلیون نفر در سال2012 بود و شمار آنها با وجود کمک‌های دولتی همچنان بالا باقی مانده است. طبق این گزارش در حدود 50 میلیون نفر در سال 2012 یا 15 درصد مردم که مشابه سال 2011 است، در فقر زندگی کردند.

خانواده ضراب و احمدی‌نژاد با هم رابطه‌ای ندارند / ماجرای فساد مالی ترکیه را از شما می‌شنوم


سه وزیر استعفا داده‌اند،57 نفر متهم شدند و 500 پلیس اخراج؛ همه به خاطر پرونده فساد مالی در ترکیه پرونده‌ای که نام 3 ایرانی هم به آن پیوند خورده است. "رضا ضراب"، تاجر ایرانی که برخی از رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند پدرش با خانواده احمدی‌نژاد ارتباط دارد، متهم اصلی پول‌شویی در پرونده فسادمالی ترکیه است.

"داوود احمدی‌نژاد" برادر رئیس‌جمهور سابق و رئیس بازرسی دفتر رییس‌جمهوری در دولت نهم، در گفتگو با تدبیر، با اشاره به اینکه اصلا نمی‌داند در ترکیه چه اتفاقی افتاده است و همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا برادر شما با خانواده "رضا ضراب" رابطه داشته یا خیر؟ اظهار داشت: کی؟! راجع به چه کسی حرف می‌زنید؟

داوود احمدی‌نژاد در واکنش به توضیحاتی که درباره تحولات اخیر ترکیه به او داده شد، تاکید می‌کند: "من اولین‌بار است که ماجرای فساد مالی ترکیه را شنیدم آن هم از زبان شما".

سایت خبری "المانیتور" روز سه‌شنبه گذشته با انتشار گزارشی درباره موضوع فساد مالی ترکیه مدعی وجود ارتباط میان پدر ضراب با محمود احمدی‌نژاد شد. در این گزارش آمده است: براساس یافته‌های پلیس، آقای "ضراب" پس از آنکه شهروند ترکیه شد، نامش را به رضا "صراف" تغییر داد. او ارتباط‌های نزدیکی با ایران دارد. صراف پس از آنکه توانست ارتباط‌هایی با وزرای ترکیه و پسرانشان برقرار کند سیستمی را برای ارسال میلیون‌ها دلار به ایران طراحی کرد. پدر آقای صراف، "حسین ضراب" با محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری پیشین ایران ارتباط‌هایی دارد".

"حمید بقایی"، مشاور احمدی‌نژاد در واکنش به ارتباط رئیس جمهور سابق با پرونده فساد مالی به روزنامه "شرق" گفته بود: "رسانه‌های ترکیه خبر کذب می‌زنند. این موضوع صحت ندارد، حتی اگر صحت ‌هم داشت چه ربطی به آقای احمدی‌نژاد دارد؟"

اگرچه اطرافیان محمود احمدی‌نژاد ارتباط او با فسادهای مالی گسترده‌ای که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده را تکذیب می‌کنند اما نام برخی از یاران او  در ماجرای فساد 3 هزارمیلیارد تومانی و پرونده فساد مالی بیمه بارها به میان آمده است.

"مه‌آفرید امیر خسروی" متهم اصلی پرونده فساد 3هزارمیلیاردی در دادگاه خود همواره از ارتباط با "ا.ر" یا همان "چشم اسفندیار دولت" سخن می‌گفت. پرونده فساد مالی بیمه و دریافت کارت هدیه‌های میلیونی از "سعید مرتضوی" هم با نام "محمدرضا رحیمی"، معاون اول رئیس‌جمهوری سابق گره خورده است.

ادعای جنگ مشترک ایران و آمریکا با القاعده در عراق

جنگ با القاعده پروژه‌ای مشترک بین نیروهای ایران، نیروهای سوری و نیز آمریکایی است و هم‌اکنون در استان الانبار در مرز سوریه و عراق متمرکز شده است. سایت امنیتی–اطلاعاتی "دبکا فایل" وابسته به اسراییل در خبری به نقل از برخی منابع امنیتی و نظامی خود مدعی شد، ایران و آمریکا در عراق در حال مبارزه با گروه القاعده در عراق و شام هستند.

به گزارش عصرایران، این وب‌سایت در گزارشی مدعی شده است، پس از توافق اخیر ژنو بین ایران و آمریکا، همکاری دو کشور برای مبارزه با القاعده در عراق، نخستین چالش جدی را برای گروه‌های سلفی در عراق در 6 سال گذشته ایجاد کرده است.

هدف این عملیات به نوشته دبکا فایل، جلوگیری از شکل‌گیری نخستین دولت القاعده در خاورمیانه در مرزهای عراق با سوریه و اردن است. همچنین تاثیر این عملیات بر تضعیف گروه "جبهه النصره" از گروه‌های ستیزه‌جوی وابسته به القاعده در سوریه و نیز تثبیت موقعیت نیروهای دولت سوریه در برابر شبه نظامیان القاعده تعیین کننده خواهد بود.

دبکا فایل می‌نویسد: آمریکا در چارچوب همین استراتژی برای مبارزه موثر با القاعده به دولت عراق سلاح‌هایی جدید از جمله برخی موشک‌ها و نیز هواپیماهای بدون سرنشین داده است و هدف دیگر دولت اوباما از همکاری با ایران و روسیه در عراق و سوریه، تسهیل حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و همکاری ایران و روسیه در این زمینه است.

اعدام مقام‌های دیگر دولتی در کره شمالی

روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" در گزارشی اعلام کرد، هفت تن دیگر از سران ارشد دولت کره شمالی به همراه مرد شماره دوی این کشور اعدام شده‌اند. دو تن از مقامات عالی‌رتبه حزب حاکم، دو تن از اعضای دولت، دو فرمانده ارتش و یک مدیر به همراه تائک اعدام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه این اعدام‌ها در ساختمان کمیسیون دفاع ملی و در حضور رهبران کلیدی حزب حاکم صورت گرفته است و به رغم تصاویری که از دستگیری جانگ سونگ تائک در نشست حزب در 9 دسامبر منتشر شد، وی از اواسط نوامبر در حبس خانگی بوده است.


قدرتمندترین زنان جهان چند فرزند دارند؟

آفتاب
نوشت: این زنان هر کدام چند فرزند دارند؟ و انجام وظایف سیاسی تا چه اندازه روی زندگی آنان تاثیرگذاشته است در زیر به بررسی تعداد فرزندان برخی از معروفترین زنان عالم سیاست پرداخته‌ایم و نکته جالب این که اکثر آنان دو فرزندی هستند.



"آنگلا دوروتئا مرکل" سیاست‌مدار آلمانی، دبیر کل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ صدراعظم کنونی و اولین بانویِ صدراعظم در تاریخ آلمان.، متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ است. اودو فرزند پسردارد که البته متعلق به همسر دومش استیوآخیم زاوِر (۱۹۹۸ تاکنون) است.

"میشل اوباما" متولد 17 ژانویه ۱۹۶۴ در شیکاگو همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، و بانوی اول ایالات متحده است. او دانش آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. خانم اوباما دو فرزند دختر به نام مالیا و ساشا دارد.

"کاترین مارگارت اشتون"، بارونس اشتون او آپهولاند متولد ۲۰ مارس ۱۹۵۶ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی است. او دو فرزند و 3 فرزند خوانده دارد. نام همسرش پیتر کلنر و نام فرزندانش رابرت پیتر، ربکا کلر است.

"دیلما روسف"، رییس‌جمهور برزیل از یک پدر بلغاری مهاجر و مادری برزیلی زاده شده است. آخرین منسب حکومتی وی قبل از ریاست‌جمهوری، رئیس دفتری رئیس‌جمهور داسیلوا بوده است. وی یک فرزند به نام پائولا دارد.

"هیلاری کلینتون" فرزند نخست دروتی و هیو رودهام بود. بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد. او یک فرزند دختر به نام چلسی ویکتوریا دارد.

"کریستین مادلین اودته لاگارد"، رییس صندوق بین‌المللی پول متولد اول ژانویه ۱۹۵۶ حقوقدان فرانسوی، وزیر اقتصاد و دارایی پیشین فرانسه و رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌باشد. لاگارد دوبار طلاق گرفته و دارای دو پسر، پیر هانری لاگارد (متولد ۱۹۸۶) و توماس لاگارد (متولد ۱۹۸۸) از ازدواج اول خود با ویلفرد لاگارد است.

"نانسی پاتریشیا دالساندرو پلوسی"،‌ رییس مجلس نمایندگان آمریکا متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۰ایالت مریلند، آمریکا از اعضای حزب دمکرات و رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است وی اولین زن در تاریخ آمریکا است که به سمت ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا دست یافته است.
همسرش پل پلوسی و فرزندانشنانسی کارین، کریستین، ژاکلین، پل و الکساندر نام دارند.

" آنگ سان سو چی" فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی برمه و برنده جایزه صلح نوبل است، اریس در سال ۱۹۹۹ در روز تولد ۵۳ سالگی خود درگذشت. آنگ سان سو چی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰ از بازداشت خانگی خارج شد. او دو فرزند دارد؛ آلکساندر، کیم.

"موزه بنت ناصر بن عبدالله المسند" متولد ۱۹۵۹ رهمسر دوم (از میان سه همسر) حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است. وی فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی از دانشگاه قطر است. او نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر است. موزه مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است.او پنج پسر و دو دختر دارد.

"سونیا گاندی" متولد ۱۹۴۶ رهبر ایتالیایی تبار حزب کنگره ملی هند و بیوه نخست‌وزیر سابق هند راجیو گاندی است. او یک پسر از راجیو گاندی به نام رائول گاندی دارد.

"مرضیه وحید دستجردی" نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران و وزیر بهداشت در دولت احمدی‌نژاد دو دختر، 24 و 22 ساله دارد.

"معصومه ابتکار" رییس سازمان محیط زیست دولت دکتر حسن روحانی هم دو فرزند دارد به نام‌های عیسی و طه که عیسی ازدواج کرده است.

اظهارات منتشرنشده خاتمی درباره فتنه 88 / به موسوی گفتم در انتخابات رای نمی‌آوری

جلسه مشترک "سید محمد خاتمی" با برخی اصحاب رسانه، چندی پیش به میزبانی خاتمی برگزار شد که در این جلسه نکات مهمی در خصوص فتنه سال ۸۸ از زبان خاتمی مطرح شده است.

به گزارش جهان، خاتمی در این دیدار با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ عنوان کرده است: من قبل و بعد از انتخابات به "میرحسین موسوی" گفتم که در انتخابات رای نخواهد آورد و معتقدم احمدی‌نژاد در سال ۸۸ رای آورد و پیروز انتخابات بود.

خاتمی همچنین در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید، چرا شما از سال 88 تا کنون، علیه فتنه و اقدامات فتنه‌گران موضع نگرفتید؟ پاسخ داد: من رهبر یک جریان هستم؛ از جانبازی که در زندان است (اشاره به یکی از فتنه‌گران بازداشت شده) تا رقاصه‌های آمریکا در گروه ما هستند و باید حواسم به همه آنها باشد.

خاتمی همچنین با اشاره به بیانیه‌های میرحسین موسوی در سال ۸۸ گفت: بیانیه شماره ۱۷ موسوی که در آن اصل انتخابات را قبول کرده بود و لحن آن ملایم‌تر شده بود با تلاش من نوشته شد. گفتنی است این اظهارات خاتمی که در جلسات خصوصی متعددی مشابه آن را نقل کرده است، توسط خبرنگاران حاضر در جلسه ضبط شده است.


محجوب معاون مرتضوی را نپذیرفت

"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه حیدرفر (معاون مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی) دیروز به مجلس آمد تا با محجوب (رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی) صحبت کند ولی وی حاضر به صحبت با حیدرفر نشد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ارومیه افزود: حیدرفر از طرف مرتضوی مأمور رایزنی و احتمالا ساخت و پاخت با رئیس و اعضای هیات تحقیق و تفحص شده است اما جواب محجوب و سایر اعضای هیات تفحص به وی این بود که پول بیت‌المال و اموال کارگران، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را به آنان بازگردانید.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ارسال گزارش تفحص به قوه قضائیه، احتمال گسترده‌تر و بیشتر شدن دایره تخلفات مرتضوی و نزدیکانش در تأمین اجتماعی را بیشتر دانست و افزود: با ارسال گزارش تفحص به قوه قضائیه احتمال گسترده‌تر شدن دامنه فساد مرتضوی و نزدیکانش در سازمان تأمین اجتماعی بیشتر شده است؛ به بیان دیگر با ورود ضابطان قضایی به پرونده تفحص احتمال کشف تخلفات گسترده‌تر ‌در شرکت‌های زیرمجموعه شستا یا بخش‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی بیشتر می‌شود.

قاضی‌پور افزود: قاضی پرونده با ورود به بخش‌های مخلتف گزارش تفحص قطعا پرده از تخلفات پنهانی برخواهد داشت که شاید تخلفات فعلی در برابر آنها ناچیز باشد. این تخلفات شامل رانت‌های اطلاعاتی و ساخت و پاخت‌های احتمالی بین شرکت‌های واگذار شده به سازمان تأمین اجتماعی با سازمان بورس و اوراق بهادار است که منجر به فروش شرکت‌ها به ثمن بخس و خریداری این شرکت‌ها توسط افراد نزدیک یا وابسته به مرتضوی و دارودسته وی است.


سفرهای مذهبی اسراییلی‌ها به مدینه منوره!

حکومت عربستان یهودیان و صهیونیست‌ها را با پوشش گردشگر وارد کشور می‌کند و سپس آنها را به "مزارع یهود" می‌برد که ورود به آن برای مردم عادی ممنوع است.

هفتته گذشته اخباری در خصوص سفرهای مخفیانه صهیونیست‌ها به منطقه‌ای در مدینه منوره منتشر شد که خبر یک روزنامه عربستانی، مهر تاییدی بر آن زد. سفرهای فوق با حمایت حکومت آل‌سعود با گذرنامه‌های آمریکایی، اروپایی و اسراییلی انجام می‌شود و طی آن، مسافران به بازدید از منطقه‌ای به نام "مزارع یهود" می‌روند.

به گزارش صراط، مزارع یهود نام منطقه ای وسیع در مدینه است که ورود افراد عادی به آن ممنوع بوده و مستقیما زیر نظر حکومت آل سعود حفاظت می‌شود. در این منطقه آثاری یهودی متعلق به دوره ما قبل از اسلام وجود دارد که برای یهودیان اهمیت فراوانی دارد.

آل سعود در حالی از آثار یهودی مذکور به شدت مراقبت کرده است که تاکنون هیچ ابایی از تخریب آثار اسلامی این کشور نداشته است. تخریب منزل حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) از آخرین اقدامات مسئولان عربستانی است.

قالب جدید روزنامه کیهان

قالب سایت روزنامه کیهان تغییر کرد؛ از جمله تغییرات آن، امکان اشتراک‌گذاری مطالب این روزنامه در چند شبکه اجتماعی است که دو تا از پنج شبکه قابل اشتراک، فیسبوک و توییتر است که همیشه از سوی جریان افراطی، شبکه‌هایی صهیونیستی خوانده می‌شدند و در حال حاضر هم در ایران فیلتر هستند.

به گزارش انصاف، البته از این پنج شبکه اجتماعی که کیهان زمینه اشتراک با آنها را فراهم کرده است، فقط کلوب یک شبکه داخلی است و دو شبکه دیگر گوگل پلاس و لینکدن نیز خارجی هستند ولی فیلتر نیستند.

پیش‌بینی عجیب در مورد حمله نظامی به ایران

"جو لیبرمن" سناتور آمریکایی با شرکت در برنامه‌ای در شبکه خبری "فاکس نیوز" پیش‌بینی کرد که دولت آمریکا پیش از سال جدید میلادی دست به اقدام نظامی علیه ایران خواهد زد. لیبرمن در حالی این ادعا را مطرح می کند که "باراک اوباما" رییس‌جمهوری آمریکا به سنای این کشور حتی در مورد وضع تحریم جدید علیه ایران هشدار داده است. اوباما گفته است  که هر نوع تحریم جدیدی علیه ایران را وتو می کند.

به گزارش تدبیر، این سناتور آمریکایی در بخشی از مصاحبه خود ادعا کرده است "می‌خواهم بگویم که گفتگو  در مورد طرح ارائه شده در سنای آمریکا حمایت 50 نماینده آمریکایی را به همراه داشته است. آنان خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در صورت شکست مذاکرات هستند، به نظرم در صورت تصویب چنین طرحی علی‌رغم موضع‌گیری پیشین رییس‌جمهوری آمریکا او این طرح را وتو نخواهد کرد".

این سناتور آمریکایی با بی‌نتیجه خواندن تحریم‌های وضع شده بر تصمیم ایران در ادامه برنامه هسته‌ای افزوده است: به نظر من آمریکا و اسرائیل پیش از سال جدید میلادی تصمیم خواهند گرفت تا اقدامی نظامی را به منظور از بین بردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران علیه آن کشور انجام دهند.
 
تمجید سعدالحریری از رئیس الیزه

رئیس جریان المستقبل لبنان که حاضر نیست ریاض را ترک کند و به بیروت برگردد، اوضاع لبنان را با رئیس جمهوری فرانسه بررسی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، در دیدار سعدالحریری و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه که لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور حضور داشت، اوضاع لبنان و اوضاع منطقه به ویژه تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



سعدالحریری که مواضعش در خصوص سوریه با مواضع فرانسه و حاکمان عربستان کاملا همسو است و بارها به حمایت از گروه‌های مسلح و برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه پرداخته است، از رویکرد فرانسه برای تسریع در حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان با سه میلیارد دلاری که پادشاه سعودی وعده داده است، تمجید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر سعدالحریری، رئیس جریان المستقبل از مواضع مداخله‌جویانه فرانسه در قبال لبنان از جمله دادگاه بین‌المللی رسیدگی به ترور رفیق الحریری تشکر کرده است. شاه سعودی در
موضعی مداخله‌جویانه ادعا کرده است برای تقویت ارتش لبنان، سه میلیارد دلار کمک می‌کند، اما این پول در حقیقت در اختیار فرانسه، که این روزها روابط گرم‌تری با حاکمان عربستان دارد، قرار می‌گیرد تا بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند.

شرق/ مهار آلودگی هوا!



بازدید بابانوئل‌ها از یک بیمارستان کودکان در فلسطین


عصرایران نوشت: ازدحام خرید آخر سال در فروشگاهی در لندن



بازدید بابانوئل‌ها از یک بیمارستان کودکان در فلسطین




فروش لباس‌هایی از طلا

"احمد آتاکان" مدیر یک شرکت طلا و جواهرسازی در ازمیر گفت: تا کنون 8 دست لباس زنانه از طلا به قیمت هر دست 300 هزار لیره (بیش از 150 هزار دلار) از سوی این شرکت به فروش رفته است و از تولید 10 دست دیگر از این نوع لباس‌ها برای سفارش‌های جدید خبر داد و گفت که قیمت برخی از این لباس‌ها به 800 هزار لیره خواهد رسید.



وی به نام خریداران لباس های طلایی این شرکت اشاره ای نکرد و گفت ، نام این افراد محرمانه خواهد ماند. تولید هر کدام از این لباس‌ها کار دست 7 نفر طلاساز و طراح لباس در طی 15 روز است و در ابتدا از اینکه ممکن است برای لباس‌ها مشتری پیدا نشود نگران بودیم اما این لباس‌ها بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد و با قیمتی بسیار بهتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، به فروش رفته است و مشتریان جدیدی نیز سفارش ساخت لباس‌های جدید از طلا داده‌اند.

این لباس‌ها از 78 هزار تکه طلای کوچک به هم وصل شده تولید شده است.

بردگی جنسی زنان "روهینگیا" در میانمار

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی میانمار زنان و دختران روهینگیا را ربوده و آن‌ها را به کار و بردگی جنسی در پایگاه‌های نظامی مجبور می‌کنند.

به نوشته پرس تی وی، منابع خبری به نقل از شاهدان گزارش داده‌اند: "مردان، خسته از مشقت‌های ارتش، زنان [روهینگیا] را کتک می‌زنند، با مواد تخدیر می‌کنند و هدف حملات جنسی قرار می‌دهند. اقلیت مسلمان در میانمار همچنان با سختی‌های فزاینده، شکنجه و آزار و اذیت مواجه‌اند.

اقلیت مسلمان میانمار به علت مخالفت‌های دولت با اعطای حق شهروندی به آنان، از هرگونه موقعیت اجتماعی در این کشور جنوب شرق آسیا محروم شده‌اند. آن افرادی که از بیم جان و به امید آینده‌ای بهتر، از میانمار به کشورهای همسایه از جمله تایلند فرار کرده‌اند، در معرض خطرهای مشابه قرار گرفته‌اند.
 
سازمان‌های حقوق بشر و جوامع بین‌الملل دولت میانمار را به بی‌توجهی و چشم‌پوشی در مقابل خشونت علیه زنان روهینگیا متهم کرده‌اند. سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را که در ایالت راخین میانمار ساکن هستند، از جمله اقلیت‌های جهان عنوان کرده است که هدف بیشترین آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

دامـاد احمدي‌نژاد عـزل شد

شنيديم كه داماد 33 ساله محمود احمدي‌نژاد كه تنها 2 سال پس از فارغ‌التحصيلي از رشته پزشكي عمومي به رياست بيمارستان فيروزآبادي تهران رسيده بود، بركنار شد.

به گزارش مهر، مهدي خورشيدي داماد 33 ساله محمود احمدي‌نژاد جاي خود را به دكتر جليلي‌فر داد. خورشيدي پيش از منصوب شدن به رياست بيمارستان فيروز آبادي در دي‌ ماه سال 90 نيز مدتي حكم رياست سازمان استاندارد را از دولت دريافت كرده بود.


نمای دیدنی ایستگاه فضایی درمیان هلال ماه

"خوآن گونزالس آلیسیا" از انجمن نجوم کارائیب با استفاده از لنزهای 300 میلی‌متری، لحظه عبور ایستگاه فضایی از مقابل هلال ماه را شکار کرده است. در این نمای دیدنی که ششم دسامبر (15 آذر) تهیه شده است، سیاره ناهید با حداکثر درخشندگی در بخش پایین ماه دیده می‌شود و ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS)  نیز در سمت چپ و بالای تصویر در بخش تاریک هلال ماه به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، ماه در فاصله 358 هزار کیلومتری از زمین قرار دارد و فاصله ناهید تا زمین نیز 61 میلیون کیلومتر است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، فارس ، تسنیم ، مهر ، ایسنا ، آینده ، تابناک ، پارسینه ، آقا تهرانی ، جبهه پایداری ، کرمان ، ماه صفر ، کربلا ، شیعه ، روحانی ، خاتمی ، رجایی ، بنی صدر ، احمدی نژاد ، آمریکا ، کنگره ، میلادی ، سال نو ، اقتصادی ، راشاتودی ، جرج بوش ، باراک اوباما ، رئیس جمهور ، ترکیه ، رضا ضراب ، فساد مالی ، دولت نهم ، تدبیر ، المانیتور ، صراف ، بقایی ، شرق ، امیر خسروی ، پرونده فساد ، اسفندیار ، مرتضوی ، رحیمی ، معاون اول ، القاعده ، عراق ، ایران ، سوری ، الانبار ، دبکا فایل ، شام ، ژنو ، سلفی ، اردن ، سوریه ، جبهه النصره ، افغانستان ، کره شمالی ، روزنامه ، آنگ ایلبو ، تائک ، دفاع ملی ، نه دی ، جلیلی ، طائب ، شریعتمداری ، نبویان ، مشهد ، مرکل ، اتحادیه ، دموکرات ، مسیحی ، آلمان ، میشل اوباما ، شیکاگو ، پرینستون ، مالیا ، ساشا ، اشتون ، رابرت پیتر ، ربکا کلر ، دیلما روسف ، برزیل ، بلغاری ، داسیلوا ، کلینتون ، ویکتوریا ، لاگارد ، صندوق پول ، پلوسی ، سو چی ، حقوق بشر ، موزه بنت ، امیر قطر ، سونیا گاندی ، دستجردی ، ابتکار ، فتنه ، موسوی ، رقاصه ، عربستان ، یهودیان ، صهیونیست ، محجوب ، تأمین اجتماعی ، شطح ، افخم ، ترور ، مزارع یهود ، صراط ، آل سعود ، اسرائیل ، یهود ، صهیو نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۱۵:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۲
مطالب شمازیبا ومفید ودر عین حال جمع اوری شده بود ممنونم ازتلاش بی وقففه شما...
آخرین اخبار