احمدی مقدم عنوان کرد؛

يگان ويژه مظهر اقتدار نيروي انتظامي است/تمدن غرب شیطانی است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اقتدار يگان ويژه گفت: اولويت فرمانده يگان ويژه ناجا بايد آموزش و حرفه اي گرايي باشد که در نهايت به واحدي سوپر حرفه اي برسيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار دکتر "اسماعيل احمدي مقدم" در نشست فصلي معاونين،‌ فرماندهان و مسئولين يگان هاي ويژه ناجا، اظهارداشت: براساس برنامه ريزي ستاد کل نيروهاي مسلح، ما بايد براي انجام بهتر ماموريت هاي 5 هزار نفر را به بدنه نيروي انتظامي اضافه مي کرديم، اما امروز با برنامه ريزي هاي صورت گرفته نيروي انساني خود را تا 16 درصد کاهش داده ايم البته اين بدان معنا نيست که نيروهايي از کلانتري ها و يا ديگر رده هاي ناجا کم کرده باشيم و يا به ماموريت هايمان خللي وارد شده بلکه با بهينه سازي نيروي انساني و استفاده از تمام ظرفيت ها توانستيم به اين مهم دست يابيم .  
 
وي ادامه داد: بايد سعي کنيم از نيروي انساني خود استفاده کامل را ببريم براي مثال وجود چندين دسته موزيک در نيروي انتظامي مقرون به صرفه نيست بلکه مي توانيم با برنامه ريزي تنها يک گروه داشته باشيم و از آن در سراسر کشور بهره ببريم، در اين صورت فعاليت هاي ما تعطيل نشده در حاليکه توانسته ايم نيروهاي خود را کاهش دهيم. 

سردارمقدم افزود: ابتکارات و روش هاي زيادي براي استفاده از تمام ظرفيت هاي سازمان وجود دارد، تنها بايد به اين راهها توجه کنيم. 

وي با مطرح کردن اين سوال که يگان ويژه در ماه و يا حتي سال در چند ماموريت شرکت مي کند، گفت: اگر ماموريت ها از پيش معين شده باشند و ما با اشراف اطلاعاتي بتوانيم اتفاقات را پيش بيني کنيم در نتيجه انعطاف پذيري ما بيشتر شده و تحرک موجب صرفه جويي مي شود؛ در واقع عنصر اطلاعات و تحرک، انعطاف پذيري سازماني را موجب مي شود. 

مقدم ادامه داد: دغدغه فرمانده يگان ويژه ناجا بايد آموزش و حرفه اي گرايي باشد که در نهايت به واحدي سوپر حرفه اي برسيم، در اين صورت اين واحد گرچه کوچک است اما مي تواند بسيار پربازده باشد. 

فرمانده ناجا در ادامه استفاده از ابزار و تجهيزات به جاي نيروي انساني را مورد تاکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: براي مثال در سال 88، يک گروهان به محل اعزام مي کرديم و ممکن بود تلفات جبران ناپذيري داشته باشد اما در صورت بهره مندي از تجهيزات کافي مي توانيم اتوبوسي را به جاي نيروي انساني اعزام کنيم که در نهايت اگر تلفاتي نيز داشتيم، ما را زمينگير نکند البته در صورت داشتن اشراف اطلاعاتي مي توانيم زودتر سرصحنه ها حاضر شويم؛ در واقع بايد به دنبال مغز افزار و سخت افزار به صورت توامان باشيم. 

فرمانده ناجا، وظيفه يگان ويژه را مهار حوادث بدون تلفات و يا با کمترين آسيب ها دانست و اظهارداشت: عنصر مهم ديگري که بايد همواره مد نظر داشت،"معنويت" است و بايد بدانيم "نصرت" پديده اي است که تنها از سوي خدا نازل مي شود و در واقع توفيق خدمت، هديه اي الهي است.  
وي خاطرنشان کرد: زماني مرزباني، فاسد ترين نقطه نيروي انتظامي بود اما امروز به محض ورود به اين رده عملياتي، بوي شهادت و جبهه مي آيد؛ يگان ويژه نيز همين طور است، اين يگان امروز محکم، راسخ ، مومن، مهربان و در واقع مجاهد في سبيل الله است. 

به گفته احمدي مقدم، در يگان ويژه، عده و تجهيزات مهم نيست چراکه ما بايد تقواي الهي داشته باشيم و براساس آن عمل کنيم، آنچه امروز قدرت ما را ده برابر مي کند، صبر است. 

وي به مثالي از جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: در آن جنگ پس از 40 روز مقاومت، مردم از نصرت الهي نااميد شدند اما خداوند، فرشته هاي خود را در قالب "باد شديد" به کمک مسلمانان فرستاد و در نهايت خيمه و خرگاه دشمنان برباد رفت، اين نکته را بايد همان کسي که "آمريکا مي تواند ما را در ده دقيقه نابود کند"، مدنظر قرار دهد. 

احمدي مقدم در ادامه به راهکارهاي رشد و پيشرفت اشاره کرد و گفت: امروز تعالي در نزد غربي ها، مادي است اما الگوي آنان تحقيق و پيشرفت مداوم است به همين دليل اين کشورها همواره پيشتاز بوده اند، البته تعالي آنان تنها جنبه مادي و نه معنوي دارد و ممکن است همين جنبه موانعي براي آنان باشد چراکه دنيا طلبي را در انسان افزايش مي دهد. 

فرمانده ناجا تاکيد کرد: تمدن امروز غرب، تمدن شيطاني است چراکه دنيا در ديد انسان، زينت داده شده و او را فريفته است در حاليکه دين اسلام معتقد است که بايد دنيا را معبري براي آخرت بدانيم و در اين راستا با اعمال نيک، آخرت خود را بسازيم پس دين اسلام دين تک بعدي نيست، لذا براساس ديدگاه آنها، دنيا مهم است. 

مقدم بار ديگر بر استفاده از ظرفيت هاي پليس افتخاري يگان ويژه قرارگاه ظفر، سازمان دوم و.... تاکيد کرد و گفت: با اين ظرفيت مي توانيم توان خودرا افزايش دهيم. 

وي همچنين بر افزايش سرعت تحرک و ارتباط بيشتر با مکان هاي امنيتي تاکيد کرد و اظهارداشت: اين يگان عملياتي بايد تاکتيک هاي خود را در زمان وقوع حوادث و اتفاقات اصلاح کند. 

مقدم، رکن بعدي فعاليت هاي يگان ويژه را ارتباط با مردم دانست و خاطرنشان کرد: اين يگان، مظهر اقتدار ناجاست اما بايد به صورت هنرمندانه اي با مردم ارتباط برقرار کند تا جامعه احساس نکند که يگان ويژه، ضد بشر است بلکه بايد صحنه هاي فعاليت هاي اين يگان با زيبايي شناسي خاصي به مردم نشان داده شود. 

وي در ادامه به استفاده از عمليات رواني براي نشان دادن توانمندي ها، شايستگي هاي حرفه اي که در دنيا، رقابتي است و در نهايت نشان دادن فعاليت عملياتي اين يگان، اشاره کرد. 

فرمانده ناجا ضمن ابراز رضايت از اقدامات يگان هاي ويژه ناجا، خاطرنشان کرد: فشارها و تهديدات، هداياي الهي هستند اما ما مي توانيم با شناخت ظرفيت هاي خود مشکلات را از پيش رو برداشته و از اين سختي ها عبور کنيم. 

گفتني است، در ادامه سردار "حسن کرمي" فرمانده يگان هاي ويژه ناجا گزارشي از آخرين وضعيت اين يگان ارائه کرد و همچنين از کتاب دو جلدي" مجموعه تجارب فرماندهان يگان هاي ويژه ناجا" که توسط مرکز تحقيقات کاربردي يگان به چاپ رسيده است، رونمايي شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار