جک استراو همراه هیئتی انگلیسی به ایران می‌آید

یک هیئت پارلمانی انگلیسی «به سرپرستی» جک استراو، نماینده فعلی این پارلمان و وزیر پیشین خارجه آن کشور هفته آینده به تهران سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ وزیر خارجه انگلیس گفته است که اجی شرما، کاردار غیرمقیم آن کشور، روز سه‌شنبه وارد تهران می‌شود؛ هدف نخستین این سفر «مذاکره با مقام‌های وزارت خارجه» عنوان شده است.

بنا بر گزارش‌ها محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار غیرمقیم ایران در لندن، روز پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه وارد انگلیس شده و روز جمعه نیز با مقام‌های آن کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

یک هیئت پارلمانی بریتانیایی «به سرپرستی» جک استراو، نماینده فعلی این پارلمان و وزیر پیشین خارجه آن کشور هفته آینده به تهران سفر می‌کند.
 
این سفر روز هفدهم مهر ماه انجام می‌شود.
 
این هیئت «علاوه بر جلسه با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مقام‌های سیاسی» ایران دیدار می‌کند.
 
خبرگزاری رویترز از قول بیانیه‌ای که دفتر آقای استراو منتشر کرده آورده این هیئت امیدوار است قراری برای دیدار یک گروه از مجلس ایران در بریتانیا نیز بگذارد.
 
هیئت بریتانیایی از کاشان و اصفهان هم دیدار خواهد کرد.
 
هنوز خبری در مورد دیدار نمایندگانی که به ایران می‌روند با مقام‌های دولت حسن روحانی منتشر نشده است.
 
وزارت خارجه بریتانیا گفته از جزئیات این سفر مطلع است. 
 
روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن دو سال پیش در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و پس از حمله گروهی که در برابر سفارت بریتانیا تجمع کرده بودند به ساختمان آن سفارت‌خانه رو به تیرگی بیشتر گذاشت.
 
با انتخابات ریاست‌جمهوری امسال و پیروزی حسن روحانی در آن، یخ این روابط کمی آب شد و هر دو کشور توافق کردند که سفارت‌خانه‌های خود را بازگشوده و کاردارهای غیر مقیم خود را به آنها اعزام کنند.
 
میانه آذر ماه اجی شرما، کاردار انتخابی غیرمقیم بریتانیا در تهران، نخستین سفر خود را به ایران انجام داد.
 
یک هفته بعد نیز محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار غیرمقیم ایران در لندن، به انگلیس رفت و با مقام‌های آن کشور دیدار کرد.
 
جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس، از جمله دعوت‌شدگان به مراسم تحلیف آقای روحانی نیز بود.
 
استراو را در سفر هفته آینده، نورمان لامونت، وزیر اقتصاد پیشین، بن والاس، از نمایندگان محافظه‌کار و جرمی کوربین، نماینده حزب کارگر همراهی می‌کنند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار