كري امروز به سرزمين هاي اشغالي می‌رود/ چهارچوب طرح يك توافق کلی به طرفین ارائه خواهد شد

جان كري وزير امور خارجه آمريكا امروز به سرزمين هاي اشغالي سفر مي‌كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، جان كري وزير امور خارجه آمريكا در اولين روز پس از تعطيلات سال نو ميلادي به سرزمين هاي اشغالي سفر مي‌كند.

روز گذشته يك مسئول ارشد در وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد : جان كري اميد دارد اختلافات بين اسرائيلي‌ها و فلسطيني‌ها طي گفتگوهايی كه اين هفته صورت می‌گیرد، کم شود.

منابع ديپلماتیک گزارش داده اند كه جان كري در طي ديدار امروزش از سرزمين هاي اشغالي طرح  يك توافق چهارچوبي كه خطوط كلي راه حلي نهايي سازش بين اسرائيل و فلسطين را ترسيم مي كند را  ارائه مي‌دهد.

اسرائيل و فلسطين بعد از 3 سال از توقف مذاكرات ، از ماه ژوئیه اين مذاكرات را براي رسيدن به يك توافق صلح، از سر گرفتند.

يكي از مسؤولاني كه نخواست نامش فاش شود اعلام كرد: جان كري در طي ديدارش از سرزمين هاي اشغالي انتظار گشايش سريع در اين موضوع را ندارد ، اما وي سعي مي‌كند كه تا دو طرف به يك توافق در سريع ترين زمان ممكن ، در چهارچوب اصول خاص در مسائل اساسي مثل امنيت و آينده بيت المقدس و سرنوشت پناهندگان، برسند.

بر طبق اين گام صلح، بايد صهیونیست‌ها و فلسطيني‌ها پيشرفتي را نيز حاصل كنند و اسرائيل بايد بخشي از اقداماتي را كه بر سر آن قرار است با ميانجي گري كه آمريكا در اين مسإله انجام مي دهد توافق كند، به انجام برساند.

اين مسئول همچنين مدعی شده است : چهارچوب توافق بايد ، رسيدن به يك پيمان صلح نهايي باشد . اين چهارچوب مانند يك سند براي رسيدن به يك پيمان صلح بين اسرائيلي ها و فلسطيني ها است كه در طي اين توافق به اسرائيل اجازه داده مي شود تا در كنار فلسطيني زندگي كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار