بيانيه "دانشجويان دانشگاه عباسپور" به "وزير علوم" و "وزير نيرو"

با توجه به مشکلات دانشجويان دانشگاه عباسپور در خصوص ادغام دانشگاه عباسپور و شهيد بهشتي دانشجويان اين دانشگاه بيانيه اي به وزير علوم و وزير نيرو ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگان، طي ادغام دانشگاه عباسپور با دانشگاه شهيد بهشتي دانشجويان اين دانشگاه تاکنون عدم رضايت خود را اعلام کردند که بيانيه اين دانشجويان به وزير علوم تحقيقات وفناوري ووزير نيرو يکي از اين موارد است که به شرح زير است :

بسمه تعالی
جناب آقایان دکتر فرجی دانا و مهندس چیت چیان
وزیران محترم علوم و نیرو
با سلام
دانشجویان ایران اسلامی همواره نقش بی‌بدیلی در تعیین سرنوشت کشور خویش داشته‌اند، به طوری که همواره آغازگر تمامی حرکت های اصیل کشور بوده اند. اما این روزها شاهدیم که حق دانشجویان دانشگاه شهید عباسپور حتی در تعیین سرنوشت دانشگاه خویش نیز نادیده گرفته می شود، به طوری که در بحث الحاق دانشگاه شهید عباسپور یا به تعبیر صحیح‌تر، انحلال آن، حتی یک نفر از مسئولین، نظر دانشجویان را لحاظ ننموده و دریغ اینکه پس از این انحلال، مسئولین دانشگاه شهید بهشتی حتی اجازه برگزاری یک تریبون آزاد در رابطه با این تصمیم نادرست را نیز ندادند.  حال که مسئولین حق اظهار نظر در فضای دانشگاه را از دانشجویان سلب نموده‌اند، لاجرم تشکل‌های دانشجویی: به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه، نظرات خویش را طی بندهای زیر به سمع و نظر مسئولین محترم می‌رسانند.

بر اساس اين گزارش  دانشگاه شهید عباسپور با بیش از چهار دهه فعالیت مؤثر و مستمر در عرصه صنعت آب و برق کشور، بی شک یکی از دانشگاه های نمونه در عرصة ارتباط صنعت با دانشگاه بوده و طی سالیان گذشته با تربیت نیروهای متعهد و متخصص بخش عظیمی از نیروی انسانی مورد نیاز این صنعت را تأمین نموده است.

در ادامه اين گزارش امده است  با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین سیاست‌های دولت یازدهم، مأموریت محور شدن دانشگاه ها اعلام شده و این نکته که دانشگاه شهید عباسپور پیش از این، یکی از دانشگاه های پیشتاز در عرصه همراهی علم با صنعت آب وبرق بوده، توقع می رود، دولت تدبیر و امید با لغو این ادغام، گامی در مسیر اجرای این سیاست بردارد.

براساس اين گزارش  اگرچه غیرکارشناسی بودن این رویه که در واپسین روزهای دولت دهم رخ داد پیش از این هم توسط افراد دلسوز بیان شده بود اما هم اکنون پس از گذشت چندین ماه از این اقدام، ابعاد دیگری از این ماجرا روشن گردیده است، به طوری که طی چند ماه گذشته شاهد تغییرات مکرر ساختار سازمانی دانشگاه بوده‌ایم که دانشجویان، اساتید و کارکنان را دچار سردرگمی نموده. علاوه بر این، مشکلات آموزشی، فرهنگی، صنفی و تشکیلاتی گذشته، نه تنها مرتفع نگردیده بلکه ابعاد تازه‌ای نیز به آنها افزوده شده است دانشگاه صنعت آب و برق با دارا بودن فضای گسترده آموزشی و همچنین امکانات بی بدیل کارگاهی و آزمایشگاهی پس از منفک شدن از مجموعه وزات نیرو همواره با نگاه کاسب کارانه دانشگاه‌های دیگر روبرو بوده، به طوری که دانشگاه خواجه نصیر که دانشکده‌های آن در سطح شهر تهران پراکنده است به دانشگاه شهید عباسپور به دید یک زمین مناسب برای تجمیع دانشگاه خود توجه می‌نمود  و پس از منتفی شدن ادغام با دانشگاه خواجه نصیر، این بار مسئولین دانشگاه شهید بهشتی به فکر ایجاد و گسترش دانشکده‌های فنی خود در محیط دانشگاه شهید عباسپور افتادند، که هم اکنون نیز پس از الحاق دانشگاه شهید عباسپور به دانشگاه شهید بهشتی، دید از بالا به پایین و نادرست مسئولین دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد و مسئولین این دانشگاه یک بار هم حاضر به شنیدن نقطه نظرات دانشجویان و اساتید این دانشگاه نشده اند.

 حتی مدیران این پردیس از میان اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی منصوب گردیده اند که اندک آشنایی با فضای دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شهید عباسپور ندارند، مدیرانی که در تمامی موارد ملزم به نامه نگاری با دانشگاه شهید بهشتی وکسب اجازه شده اند ،امری که ادعای استقلال پردیس را که ریاست دانشگاه شهید بهشتی همواره بر آن تاکید می نمود را زیر سوال برده است.حتی در این میان شاهد حضور مدیری هستیم که در تمام هفته تنها دو روز،آن هم برای سرکشی به امور به پردیس شهید عباسپور مراجعه می نماید!

در ادامه اين گزارش امده است  به طور قطع بهترین راه برای حل مشکلات دانشگاه شهید عباسپور تغییرات سیستم مدیریتی و مسئولین آن بود. مسئولانی که با بی‌تدبیری خود دانشجویان دانشگاه را دچار مشکلات شدید آموزشی، فرهنگی و صنفی کردند. و ای کاش همان زمان که دانشجویان با مشاهده بی‌کفایتی آنان خواستار استعفایشان بودند میز ریاست را رها می‌نمودند. و افسوس که مسئولین وقت وزارت علوم و نیرو به جای اصلاح وضع مدیریتی این مجموعه آموزشی به تخریب کلی ساختار دانشگاه صنعت آب وبرق پرداختند.

در پایان از شما مسئولین دلسوز کشور خواهشمندیم تا پیش از پیچیده‌تر شدن موضوع الحاق دانشگاه شهید عباسپور، نسبت به لغو مصوبه شورای گسترش وزارت علوم اقدام نمایید،تا شاهد ادامه فعالیت این قطب صنعت آب و برق  به صورت مستقل باشیم.
و من ا.. توفیق

رونوشت به :
 معاونت محترم آموزشی وزارت علوم،تحقیقات وفناوری 
مشاور عالی وزیر علوم،جناب آقای دکتر توفیقی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.