اگر قصد خريد يخچال و فريزر داريد؛

نكاتى درباره خريد "يخچال فريزر"

هنگامى كه براى خريد يخچال فريزر به بازار لوازم خانگى مراجعه مى كنيد، حتماً عواملى چون ظرفيت مورد نياز و هزينه اى كه مى توانيد بپردازيد را در نظر گرفته ايد. اما تنوع محصولات در بازار مى تواند به سادگى شما را دچار سر درگمى بكند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حقيقت اين است كه ملاك هايى كه براى خريد يك يخچال فريزر لازم است در نظر گرفته شود محدود به ظرفيت و هزينه نيستند. در اينجا بعضى ملاك هاى ديگر كه خوب است در هنگام خريد از آنها آگاه باشيد، به شما معرفى مى شوند.
 
ابتدا لازم است بدانيد كه ظرفيت مورد نيازتان چقدر است. اگر تازه كار نباشيد، حساب دستتان است و به راحتى ظرفيت مورد نياز را تعيين ميكنيد اما آنهايى كه تازه به اين بازار وارد شده اند لازم است بدانند كه به طور متوسط يك خانواده دو نفره به ۱۶۰ تا ۲۰۰ ليتر ظرفيت، احتياج دارد و به ازاء هر نفر اضافه، لازم است ۲۰ ليتر ديگر نيز در نظر گرفته شود.

البته اين اعداد، به عادات خريد و نوع تغذيه شما هم بستگى دارد. اگر كمتر سبزيجات مصرف مى كنيد، قدرى ظرفيت اضافه تر در نظر بگيريد و چنانچه هفته اى يك بار به خريد مى رويد، لازم است باز هم ظرفيت را قدرى بيشتر در نظر بگيريد.مصرف انرژى هم يكى از نكات مهم در انتخاب مدل مورد نظرتان مى باشد.

مدل هايى كه فريزر آنها در بالا قرار گرفته است عموماً بين ۷ تا ۱۳ درصد مصرف انرژى كمترى دارند. همچنين مدل هايى كه ذوب برفك اتوماتيك (Defrost) ندارند در حدود نصف سيستم هاى مجهز به ذوب برفك اتوماتيك، انرژى مصرف مى كنند.

البته اشكال نوع اول اين است كه بايد هر چند وقت يكبار، برفك آن را تميز كرد تا مصرف انرژى در آن بهينه باشد.يخچال فريزرهايى كه يخساز اتوماتيك يا آبخورى روى در دارند، مى توانند بين ۱۴ تا ۲۰ درصد مصرف انرژى بيشترى داشته باشند. ناگفته نماند كه هزينه خريد اين نوع يخچال فريزرها نيز قدرى بالاتر از مدل هاى ديگر است.
 
از نظر مصرف انرژى يخچال فريزرهايى كه در محدوده ۱۶ تا ۲۰ فوت مكعب هستند، اقتصادى تر مى باشند. واضح است كه هر قدر اندازه يخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژى آن نيز بيشتر است و البته خريد يخچال فريزر كوچكتر نيز موجب مى شود تا تعداد دفعات مراجعه شما به سوپرماركت بيشتر شود.

به طور كلى از نظر اقتصادى و مصرف انرژى، به صرفه است كه يك يخچال فريزر نسبتاً بزرگتر خريدارى كنيد تا دو يخچال فريزر كوچك. در هر حال اگر دو يخچال فريزر با سايزهاى متفاوت مصرف انرژى يكسانى داشته باشند، مدلى كه بزرگتر است مى تواند اقتصادى تر باشد زيرا با مصرف انرژى يكسان، فضاى بزرگترى را سرد مى كند.
 
انتهاي پيام/



منبع : پارس انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار