نامه رئیس انجمن صنفی و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق به رئیس جمهور

عدم رضایت انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه عباسپور از ادغام این دانشگاه با دانشگاه شهید بهشتی طی نامه ای به رییس جمهور ارائه شد

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، طی ادغام دانشگاه اب وبرق عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی برخی از دانشجویان تاکنون به وزیر علوم و رییس جمهور نامه های متعددی مبنی بر عدم رضایت خود اعلام کرده اند که این بار رییس انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور نامه ای به رییس جمهور ارائه دادند که به شرح زیر است.
 
دانشگاه صنعت آب و برق با سابقه‌ای معادل انقلاب و بنیان گذاری شده توسط مرحوم دکتر عباسپور (که از دانشگاهیان بوده و به جایگاه یک مرکز آموزشی و پژوهشی مستقل و بایسته برای صنعت آب و برق واقف) جهت رفع مشکلات قانونی ناشی از محدودیتهای برخاسته از ماده 50 قانون برنامه چهارم توسعه و بنا بر مصوبه شورای عالی اداری در سال 89 به جرگه دانشگاه‌های ذیل ماده 49 همان قانون پیوسته و قرار بود بصورت مستقل (به نحوی که بتواند ارتباط تنگاتنگ خود را با صنعت آب و برق حفظ نماید) ادامه مسیر دهد. در این راستا هیات امنا و هیات ممیزه مستقل نیز تعیین و معرفی شدند. 

بناباین گزارش پس از این تحول کسانی در وزارت علوم به طمع استفاده از امکانات مخصوصا فضای فیزیکی آن برای رفع مشکل سایر دانشگاه‌ها افتاده و ابتدا هجمه‌ای را از طرف دانشگاه خواجه نصیر شروع کردند که خوشبختانه با مصاحبه رئیس وقت آن دانشگاه و مخالفت یکپارچه کارکنان و مسئولین این دانشگاه، خنثی شد. پس از آن و از ترس تکرار این قضیه و تحت القائات معاون وقت اداری وزارت علوم، مدیریت دانشگاه بدون مشورت با کارکنان و نیز وزارت نیرو وارد مذاکره با دانشگاه شهید بهشتی شده و بدون کسب مصوبه هیات امنا دو دانشگاه و صرفا استناد به صورت جلسه شورای گسترش و بدنبال نامه مورخ 7/3/92 معاون وقت آموزشی وزارت علوم، دانشگاه صنعت آب و برق را به پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی تنزل درجه داد. 
 
براساس این گزارش بدین ترتیب با حذف نام و برند دانشگاه از یک طرف ارتباطات با صنعت آب و برق دچار چالش شده (چون مدیران صنعت که عمدتا از دانش آموختگان این دانشگاهند با این امر مخالفند) و از طرف دیگر آرمان شهید عباسپور و آموزش‌های خاص و مورد نیاز صنعت آب و برق به بوته فراموشی سپرده خواهد شد. 
 
در ادامه این گزارش امده است این‌ها در حالیست که اولا بحث آموزش‌های ماموریت محور مهندسی در کشور موضوع روز بوده و ثانیا مدیریت جدید وزارت نیرو که برآمده از دولت تدبیر و امید است با اشراف بر اهمیت این دانشگاه برای صنعت آب و برق بر حفظ هویت مستقل آن تاکید دارد. 
 
بدینوسیله از جنابعالی که از سابقون بوده و به اهمیت وفای به عهد مخصوصا در نظام برآمده از انقلاب اسلامی واقف، تقاضا می‌شود لزوم اجرای بی کم و کاست مصوبه شورای عالی اداری در خصوص حفظ استقلال دانشگاه صنعت آب و برق را به مسئولین مربوطه گوشزد نمایید." 

دکتر محمدآقا شفیعی
رئیس انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.