قم/

قیام 19 دی با هدایت مراجع و حضور مردم شکل گرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه پس از انتشار مقاله ننگین روز 17 دی 56 مراجع و علما در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی گردهم آمدند، گفت: مراجع وقت حرکت اولیه 19 دی و نقطه شروع برخود با رژیم پهلوی را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مردم قم با آیت‌الله نوری‌همدانی به مناسبت سالروز قیام مردم قم در 19 دی سال 56، با اشاره به اینکه این بیت دارای دو ویژگی است، گفت: ویژگی اول این بیت فقاهت و مرجعیت است و ویژگی دوم آن نقشی است که قیام مردم قم در سال 56 داشته است.


وی با بیان اینکه پس از انتشار مقاله ننگین روز 17 دی 56 مراجع و علما در این بیت گردهم آمدند، تصریح کرد: مراجع وقت حرکت اولیه 19 دی و نقطه شروع برخورد با رژیم پهلوی را از این بیت آغاز کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: پس از جمع شدن در این بیت و در برگشت به سمت حرم حضرت معصومه(س) حادثه 19 دی رخ داد.

وی ادامه داد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز 19 دی در این بیت جمع شده‌ایم تا یاد شهدای آن روز را گرامی بداریم.

لطفی با بیان اینکه سر آغاز حرکت 9 دی نیز از این بیت آغاز شد گفت: در جلسه‌ای که در سال 88 در این بیت برگزار شد مردم فهمیدند که بحث دین در میان است و حماسه 9 دی را آفریدند./س
برچسب ها: قم ، قیام ، 19دی ، مراجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.