آتش سوزی گسترده در بازار تاریخی جنت/حضور 50 آتش نشان برای اطفاء حریق+تصاویر

آتش سوزی تعدادی مغازه در راسته بازارتاریخی جنت شهر مشهد با تلاش بیش از 50 آتش نشان مشهدی اطفاء شد .

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، حوالی ساعت 23 دیشب در پی تماس رهگذران در ابتدای خیابان جنت ، پس از مشاهده دود و زبانه کشیدن شعله های آتش از یکی ازمغازه های فروش پوشاک ، این حادثه را به سامانه 125 آتش نشانی اعلام کردند.
 
 ستاد فرماندهی عملیات آتش نشانی بلافاصله اولین خودرو و نیروهای عملیاتی را از پایگاه شماره 1 عازم محل کرد، اما با توجه به گستردگی آتش و بافت تجاری محل حادثه و همچینین وجود مقادیر زیادی از اجناس و البسه  قابل اشتعال ،که باعث گسترش آتش و دود به سایر طبقات و مغازه‌های همجوار شد ،نیروهای پشتیبانی شامل 50 آتش نشان از 9 ایستگاه به همراه 15 دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شدند .  
 
ابوللفضل تیموری مدیر حوزه 3عملیات سازمان آتش نشانی  وخدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه این آتش سوزی با تأخیر به ستاد فرماندهی125 اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله های آتش به سرعت به کل ساختمان و اماکن تجاری مجاور نیز سرایت و گسترش یابد که با حضوراین تعداد از آتش نشانان در محل و شناسایی کانون  اصلی آتش سوزی ،ضمن اطفاء حریق  از گسترش بیشتر آن به سایر مغازه های راسته بازار بزرگ جنت جلوگیری بعمل آورده  و آتش نشانان در یک عملیات مستمر و نفس گیر توانستند  پس از 45دقیقه توانستند آتش را مهار و خاموش کنند .  
 
آقای تیموری،  با بیان اینکه در این آتش سوزی  بیش ازشش واحد صنفی بین 30 تا 90 درصد خسارت دیده افزود 2 باب مغازه بزرگ دیگرنیز دچار دود گرفتگی شدید شده است . مدیر حوزه 3آتش نشانی مشهد با انتقاد از این که این واحد های تجاری که برخی از آنها به عنوان انبارمورد استفاده قرار گرفته است ، به هیچگونه سیستم های  اعلام و اطفاء حریق مجهز نیست، افزود: با اقدام  به موقع به آتش نشانان از گسترش آتش سوزی  در این راسته بازار قدیمی و تاریخی جلوگیری شد. تیموری افزود  با توجه به اینکه این حادثه در ساعات اولیه بامداد امروز روی داده است ، خوشبختانه تلفات جانی نداشته ، اما حجم خسارات مالی آن وسیع و رقم دقیق آن در دست بررسی است.  
 
این مقام مسئول در آتش نشانی مشهد از همکاری و حضور به موقع ، مأموران شرکت آب، گاز و برق به منظور انجام  اقدامات لازم در خصوص قطع گاز و برق منطقه برای جلوگیری از حوادث احتمالی قدردانی کرد . مدیر حوزه 3 آتش نشانی مشهد ادامه داد: پس از اطفاء این آتش سوزی ، چند خودرو آتش نشانی در محل مستقر اند  تا ضمن بررسی، جستجو و لکه گیری از برگشت احتمالی حریق  جلوگیری کنند .تیموری از بیان علت این آتش سوزی خودداری کرد و یادآور شد تیم ویژه ای مامور بررسی دقیق  این آتش سوزی برای علت یابی این حادثه می باشند و بزودی علت اصلی آتش سوزی  بازار جنت اعلام میشود .  
 
شایان ذکر است ، راسته بازار جنت شهر مشهد در گذشته جزیی از محله‌ای بزرگ به شمار می‌آمد که در قسمت مرتفع و بلند شهر شامل ارگ شهر و محله حکومتی و اعیانی چهار باغ قرار داشت . وضعیت اقتصادی شهر مشهد موجب گردیده تا خانه‌های این راسته به مراکز تجاری تغییر نماید. امروزه این مکان یکی از مراکز مهم تهیه پوشاک در این شهر می‌باشد . وبیش از 1000 واحد صنفی  فعال است که صنوفی چون طلا سازی، لباس، لوازم خیاطی، گلسازی، گلدوزی و ترمه دوزی،کیف وکفش ، مانتو و غیره در  در آن فعالیت می کندو یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری مشهد محسوب میشود.










 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار