گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

استفاده از "مانکن" در مغازه‌ها، حلال یا حرام/ کلماتی که ایرانی‌ها در گوگل جستجو کردند/ جزئیات ارتباط "رضا ضراب" با سیستم بانکی ایران

20 فیلمی که در سینمای ایران حادثه‌ساز شده‌اند، نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی درباره استفاده از مانکن در مغازه‌ها، ایرانی‌ها در گوگل چه جستجو کردند، بازداشت سر کرده جبهه‌النصرة با لباس زنانه، جزئیات ارتباط "رضا ضراب" با سیستم بانکی ایران و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري چهارشنبه‌ (18 دی) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جزئیات ارتباط "رضا ضراب" با سیستم بانکی ایران

پیرو انتشار اخباری در مورد ارتباط پرونده "هالک بانک" ترکیه و رضا ضراب با بابک زنجانی، پارسینه، از جزئیات این ارتباط مطلع شد. بر اساس این گزارش، ارتباط بانک‌ها و صرافی‌های ایرانی با هالک بانک ترکیه و صراف مورد تایید این بانک یعنی رضا ضراب لزوما ارتباطی به بابک زنجانی ندارد.

 "هالک بانک ترکیه" که بنابه شرایط تحریم تنها بانکی است که از طریق آن پول نفت و گاز ایران که در ترکیه موجود است پرداخت می‌شود و این بانک به هر دلیلی که می‌تواند مفاسد مطرح در شرایط فعلی در رسانه‌ها ودادگاه‌های ترکیه باشد، این مبالغ هنگفت ارز ایران را تنها از طریق صرافی به نام رضا ضراب تایید و انتقال می‌داد و بنابراین بانک‌ها وصرافی‌ها ایران ناگزیر بودند که با ضراب کار کنند.

رضا ضراب و بابک زنجانی با یکدیگر ارتباطات گسترده‌ای نیز داشته‌اند اما این ربطی به سیستم بانکی وصرافی‌های ایران در این موضوع ندارد. در واقع رضا ضراب که تابعیت ایرانی خود را به تابعیت ترک تبدیل کرده بود هر فساد و اقدامی انجام داده متوجه خود وی و مسئولان ترکیه می‌باشد.

دو پرونده رضا ضراب و بابک زنجانی، اگرچه بخش مشترک کوچکی نیز دارند اما ابعاد متفاوتی داشته و پرونده بابک زنجانی بمراتب بزرگتر از پرونده رضا ضراب است و نباید آنان را یک پرونده قلمداد کرد.

شراکت شریعتمداری و زنجانی!

روزنامه کیهان که از اشاره انتخاب، به تبدیل شدن این رسانه به حیاط خلوت بابک زنجانی بشدت عصبی شده است در شماره امروز خود و در ضمن فحاشی جدید به سایت انتخاب، ارتباط رسانه‌ای خود با بابک زنجانی را آشکار کرد.

روزنامه کیهان در ستون اخبار ویزه امروز خود و در بخشی از مطلبی سراسر هتاکی و فحاشی در مورد این سایت نوشت، این در حالی بود که بابک زنجانی حدود چهارماه قبل که با تغییر دولت و عزل چهار وزیری که بشدت از وی حمایت می‌کردند و از قضا دوتن از آن چهار وزیر، ارتباطات ویژه‌ای با کیهان نیز داشتند، پرونده مفاسد اقتصادی زنجانی به جریان افتاد. زنجانی برای منحرف کردن مسیر این پرونده با سوءاستفاده از یکی از  نشریات اصلاح‌طلب و همراهی آگاهانه یا ناآگاهانه یکی از خبرنگاران نفتی اصلاح‌طلب، اقدام به انتشار دروغ بسیار بزرگی کرد که و برای باور پذیرکردن این دروغ بزرگ، از حقه کثیفی نیز استفاده نمود.

بابک زنجانی با نام بردن مکرر از مرحوم نوربخش رییس وقت بانک مرکزی، مدعی شد که وی سرباز نوربخش بوده و روزانه 17میلیون دلار ارز را پشت ماشین خود گذاشته و در بازار می‌فروخته است و برای هر دلار یک تومان یعنی روزی حدود 17میلیون تومان درآمد بدست میاورده است. این دروغ شاخدارتر از آن بوده که کسانی که از سواد ریاضی در حد چهارم دبستان بهره دارند و قادرند چهار عمل اصلی ریاضی را انجام دهند آن را باور کنند اما برای اینکه چنین انتظاری از کیهان‌نشینان زیاده است، انتخاب برای آنان خنده‌دار بودن این دروغ بزرگ را توضیح می‌دهد:

متوسط درآمد ارزی کشور در دهه هفتاد و بخصوص 20 سال قبل که سال 1372 می‌باشد حدود دوازده میلیارد دلار بوده است که از این رقم حدود ده میلیارد دلار آن بابت مصارف ارزی کشور پرداخت شده و کمتر از دو میلیارد دلار بصورت اسکناس در بازار توزیع می‌شده است. تقسیم دو میلیارد دلار به 365 روز سال، نشان می‌دهد که روزانه حدود 5میلیون دلار در بازار ارز توزیع می‌شده که باز هم از این رقم حدود دو سوم آن توسط بانکها بفروش می‌رسیده و مصارف رسمی مسافری هزینه می‌شده و کمتر از یک میلیون و هفتصد هزار دلار یعنی یک دهم رقم مورد ادعایی کیهان برای بابک زنجانی در صرافی‌ها توزیع می‌شده است.

باز همین رقم نیز از حدود ده کانال در صرافی‌ها سراسر کشور توزیع می‌شده است که ارز تزریق شده به هر کانال خواه بابک زنجانی با هر فرد دیگر حدود 170 هزار دلار در روز بوده است که یک درصد رقم مورد ادعای جناب حسین شریعتمداری است. اما موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم اصل ادعای بابک زنجانی و حسین شریعتمداری به مصداق "خسن و خسین دختران معاویه"، دروغ است و اساسا وی هیچ نقشی در بابنک مرکزی نداشته است.

بابک زنجانی و حسین شریعتمداری به تصور آنکه با مرگ مرحوم نوربخش وی دیگر قادر به تکذیب و روشنگری نیست، به ترویج این دروغ دامن می‌زنند ، غافل از اینکه اگر دکتر نوربخش مرده است بانک مرکزی که آتش نگرفته و سوابق افراد در آن موجود است و همچنین معاونان و مسئولین وقت بانک مرکزی زنده‌اند و قاطعانه می‌گویند این ادعای بابک زنجانی هم مانند ادعاهای دیگر وی دروغ وجعلی است و او هیچ همکاری با بانک مرکزی نداشته است.

شنیدن این سخن از سوی فردی چون حسین شریعتمداری، چندان تعجب برانگیز نیست اما انتشار سخنان آقای مصباحی مقدم که از قضا دکترای اقتصاد نیز دارند، با همین محتوای عجیب، شگفتی را دوچندان می کند. البته حال این روزهای جناب حسین شریعتمداری که از اعترافات بابک زنجانی علیه شرکای خود به وحشت افتاده، قابل درک است اما به او توصیه می‌کنیم که خویشتنداری کند و در جریان دست و پازدن برای تبرئه خود از این موضوع گاف‌هایی همانند اصرار بر فریب مسئولان از ماهیت اصلی پرونده را مرتکب نشوند، هرچند مسئولان این پرونده احتمالا با شنیدن این داستانها تنها به لبخندی بسنده کرده و تلاش‌های کیهان را از باب ایام 9 ربیع و ادخال سرور مومنین ارج می‌نهند!

نامه یک پلنگ به خانم ابتکار

ايسنا در مطلبی طنز نوشت: خانم ابتکار، رییس محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست، سلام

پلنگی هستم پنج‌ساله از لرستان که به تازگی چند قلاده از برادران و خواهرانم را در لرستان و سراسر ایران از دست داده‌ام و حالا از سر ناچاری دست به دامان شما شده‌ام. ابتدا از این فرصت استفاده می‌کنم و یادی می‌کنم از پلنگ فقید تنکابن که بزرگ همه ما بود و شکارچیان غیرمجاز اول یک دست او را بریدند و بعد با گلوله نخاعش را قطع کردند. همچنین یاد می‌کنم از پلنگ دلاور خراسان شمالی که غیورانه با گروهی از سگان سلفه‌ شکارچیان غیرمجاز تا آخرین قطره خون جنگید و درگذشت. همچنین گرامی می‌دارم خاطره همه پلنگ‌هایی را که در اثر تصادف با ماشین از میان ما رفتند.

واقعا که رانندگی این مردم عجیب و غریب است! البته درخواست من از شما درباره رانندگی مردم نیست، چون به قول خرسی که چند روز پیش دیدمش، این مردم توی رانندگی به خودشان رحم نمی‌کنند چه رسد به ما که حیوانیم!

خانم ابتکار، می‌دانم این روزها به‌شدت درگیر حل مسأله دریاچه ارومیه، از بین رفتن جنگل‌های شمال، آفت زدن بلوط‌های زاگرس، حل مشکلات قضایی برخی محیط‌بانان، قاچاق و شکار غیرمجاز دیگر حیوانات هستید.همچنین می‌دانم حفاظت از نسل عموزاده‌های‌مان یعنی پوزپلنگ را پی‌گیری می‌کنید که واقعا حمایت شما از یوزها قابل تقدیر است و خود ما هم خیلی نگران عموزاده‌های‌مان هستیم که از ما کوچک‌ترند و نیاز به حمایت بیش‌تری دارند. اما خانم ابتکار ما را هم دریابید. درست است که پلنگ ایرانی از بزرگ‌ترین پلنگ‌های جهان است و تعداد ما نسبت به یوزهای عزیز بیش‌تر است، ولی مرگ‌ومیر ما پلنگ‌ها در سال 92 نگران‌کننده است. راستش من خودم مدتی است به دنبال یک جفت برای تشکیل خانواده می‌گردم، اما هنوز نتوانسته‌ام همسری برای خود پیدا کنم. البته پارسال عاشق یک قلاده شدم، ولی متأسفانه یک پلنگ نر بزرگ از قبل ایشان را نشان کرده بود و من مجبور شدم بی‌خیال آن عشق بشوم و تا به حال به پلنگ ماده‌ای برنخورده‌ام. یعنی ممکن است من تا آخر عمر مجرد بمانم و نتوانم پلنگ بیش‌تر زندگی بهتر را تجربه کنم؟

خانم ابتکار ما جمعیت پلنگ‌های ایرانی که در سراسر ایران پراکنده‌ایم و از هر قوم و قبیله‌ای هم هستیم از شما تقاضا داریم عکس ما را هم روی پیرهن یکی از تیم‌های ملی چاپ کنید و برای بقای ما تلاش بیش‌تر کنید. ما از شما انتظار داریم چنان قوانین محکمی بگذارید که هیچ‌کس به خودش جرأت ندهد به هیچ حیوانی نگاه چپ بکند. بنده به عنوان سخن‌گوی پلنگ‌های ایرانی از همه مردم می‌خواهم که با ما مهربان باشند و کاری نکنند که نسل ما مثل نسل پدران بزرگوارمان یعنی شیر خوزستان و ببر مازندران منقرض بشود. ببخشید که وقت‌تان را گرفتم. بقای بقای‌تان!

دیپلماسی موفق، متكی به‌نیروی درونی
 
جهان نوشت: رهبر انقلاب فرمودند: در عرصه‌ى ديپلماسى هم آن كشورى موفّق است كه متّكى باشد به نيروى درون‌زا؛ آن دولتى ميتواند در پشت ميز مذاكره‌ ديپلماسى حرف خودش را سبز بكند و به مقصود و نتايج مورد نظر خودش دست پيدا بكند كه متّكى باشد به يك اقتدار درونى، توانايى‌هاى درونى؛ حساب مي‌برند از يك چنين دولتى.



انتقاد رهبر یهودیان آمریکا از لابی آیپک علیه ایران


روزنامه هاآرتص نوشت: "جک مولین"رهبر یهودیان دموکرات در آمریکا با انتقاد از آیپک و گروه‌های اسرائیلی، گفت آنها در تلاش هستند با لابی‌هایی که با سناتورهای آمریکایی انجام می‌دهند، تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دهند. در حالیکه اکثر سناتورهای آمریکایی در حمایت از لایحه افزایش تحریم‌ها علیه ایران بر آمده‌اند، اما همچنان آنها قدرت مقابله با وعده اوباما مبنی بر وتوی تحریم‌های جدید علیه ایران را ندارند.
 
به گزارش جام، هاآرتص نوشت: او در مصاحبه‌ای که روز جمعه انجام داد، آیپک و گروه‌های اسرائیلی را متهم کرد که با استفاده از قدرتی که دارند، اوضاع را به گونه‌ای پیش برده‌اند که سناتورها فکر می‌کنند اگر به افزایش تحریم‌ها علیه ایران رای ندهند، ضداسرائیلی به نظر می‌آیند. مولین که از حامیان اوباما محسوب می‌شود، بر این باور است که افزایش تحریم‌ها می‌تواند توافقات هسته‌ای و دیپلماسی را خراب کند.

ایرانی‌ها سال گذشته در گوگل چه جستجو کردند؟


در جستجوهای" گوگل ایمیجز" (گوگل تصویر) نیز 10 کلمه پرجستجوی ایرانیان برای دیدن تصاویر در سال 2013 عبارت بودند از : عکس و موارد بعدی به نوعی به جنس مخالف مربوط است! شرکت گوگل که بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان به شمار می‌آید، آمار کلمات پرجستجوی سال 2013 برای ایران را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، در میان کلمات پرجستجو در ایران در سال 2013 میلادی، 10 کلمه‌ای که بیشترین جستجو را داشته عبارتند از:  1- دانلود 2- عکس 3- بازی 4- دانلود آهنگ 5- فیلم 6- چت 7- yahoo 8- گوگل 9-دانلود فیلم 10- اس ام اس. گفتنی است بخش قابل توجهی از دانلودها ، عکس‌ها و فیلم‌های جست و جو شده، مضامین غیراخلاقی و جنسی را شامل می‌شود. همچنین در سال 2013، کلمات انتخابات، رمان، قیمت خوردو، قیمت طلا، دانلود آهنگ جدید، چت، چت روم و کلمات مرتبط با پرونوگرافی بیشترین افزایش جستجو را در ایران در سال 2013 داشته‌اند.

در جستجوهای" گوگل ایمیجز" (گوگل تصویر) نیز 10 کلمه پرجستجوی ایرانیان برای دیدن تصاویر در سال 2013  عبارت بودند از:عکس، دختر، زن، hot ،girl، لباس، تصویر، لخت، فیلم و عروس بوده است.

گفتنی است در سال گذشته میلادی(2013) 10 کلمه پرجستجوی موتور جستجوی گوگل در جهان عبارت بودند از: نلسون ماندلا، پاول واکر، آیفون اپل 5 اس، کوری مونتیت، رقص‌هارلم شیک، انفجار بوستون آمریکا، نوزاد سلطنتی، گوشی‌های سامسونگ گالکسی اس 4، دستگاه‌های پلی استیشن سونی اس 4 و  کره شمالی.

شاهین نجفی: "ناظری"، "کیمیایی"، "فرمان‌آرا" و... هنربند هستند!

برخی هنرمندان شاخص حاضر در جمع توهین‌شدگان توسط نجفی، در تماسِ تابناک، شأن خود را بالاتر از آن دانستند که درصدد پاسخ دادن به هتاکی‌های مذکور و دهان به دهان شدن با چنین جوانی برآیند و چاره درد امثال او را بی‌توجهی خواندند و توجه بیش از حد به او را نشانه بردش تلقی کردند.

پس از دیدار رئیس‌جمهور و هنرمندان، شاهین نجفی خواننده هتاک که پیش از این، توهین‌های پی‌درپی‌اش به معصومین و به ویژه امام نقی (ع)، موجی از خشم و اعلام برائت را به راه انداخته بود، این بار زبان به توهین به هنرمندان حاضر در این دیدار گشود که بخش چشمگیری از سرمایه هنری کشور را تشکیل می‌دادند؛ توهینی که واکنش‌هایی را در پی داشته و ‌ خواهد داشت.

با این حال بسیاری از او دفاع کردند که این خواننده از "آزادی بیانش" استفاده کرده اما دریغ که این خواننده ذره‌ای به "آزادی عمل" و "آزادی بیان" اعتقاد ندارد و این فحاشی‌ها صرفاً در راستای ایجاد ادله برای مقامات آلمان جهت پناهنده شدن بود و دولت آلمان بنا بر کنوانسیون ژنو مکلف است نه تنها زمینه اقامت آسان او را فراهم کند، بلکه از او حفاظت ویژه نیز داشته باشد!

این خواننده هتاک پس از دیدار بخش گسترده‌ای از جامعه هنری ـ که چهارشنبه شب با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در تالار رودکی برگزار شد ـ برای آنکه فرصت هتاکی را از دست ندهد، به جای خواندن‌ ترانه هتاکانه، بلافاصله ‌‌جملاتی مملو از عبارات جنسی را حواله برخی هنرمندان‌ کرد و عبارات مشمئزکننده‌ای را مسلسل‌وار کنار هم چید‌ که مخاطب را به شدت متأثر می‌ساخت؛ رویدادی ‌انتحاری از سوی این هتاک علیه اکثریت هنرمندان کشور بود.

تکذیب توافقنامه پایاپای نفت بین ایران و روسیه

"اکبر نعمت‌اللهی" در گفتگو با ایرنا، در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق تهران و مسکو برای معامله پایاپای نفت در مقابل کالا گفت: تاکنون هیچ‌گونه توافقنامه‌ای میان دو کشور انجام نشده است.

خبرگزاری رویترز مدعی شده است که ایران و روسیه در حال مذاکره درباره مبادله نفت در برابر کالا هستند که بر اساس آن، به این کشور اجازه خواهد داد، صادرات نفتی خود را به رغم تحریم‌های غرب افزایش دهد. سه نفر از منابع روسی و ایرانی نزدیک به مذاکرات اعلام کردند که دو کشور در حال مذاکره درباره جزئیات نهایی این معامله هستند، که بر اساس آن مسکو روزانه بالغ بر 500 هزار بشکه از نفت ایران را به ازای صادرات کالا و تجهیزات خریداری خواهد کرد.

بازداشت سر کرده جبهه‌النصرة با لباس زنانه

منابع خبری اعلام کردند، سرکرده جبهه تروریستی "النصرة" در شهر "القصیر" در حالی که لباس‌ زنانه بر تن داشت و برای فرار به لبنان تلاش می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، شماری از فعالان در پایگاه‌های اجتماعی نیز عکس‌هایی از سرکرده جبهه‌النصره را با لباس زنانه منتشر کردند که وی در یکی از آن‌ها پوشیه و در دیگری‌ با موی بلند بوده است.



در حاشیه وام 50 میلیونی ازدواج




احمدي‌ن‍ژاد: بنده شوماخر نبودم، فوتباليست بودم

جناب طائب فرموده‌اند که "محمود احمدی‌نژاد" با ماشینی که 180 تا میرفت 200 تا رفته و پدر همه را درآورده است! پارسینه در مطلبی طنز نوشت: بنده از 7 زاویه قضیه را بررسی کردم که چرا 200 تا می‌رفت؟ آیا رانندگی بلد بود؟

1: محمودخان تا قبل از دوره ریاست جمهوری سوار پژوي 504 بوده، با آن نهایت سرعتی که می‌توان رفت140 تاست، اگر خیلی سرحال باشد و بی رنگ، بیمه و معاینه هم داشته باشد، 150 تا هم می‌شود رفت! یعنی حتی اگر مجبور هم بود،نمی‌توانست 200 تا برود.

2: جناب طائب! ما که از اول می‌گفتیم محمود جان رانندگی بلد نیست، منتها کسی اجازه نمی‌داد پیاده شویم! نزدیک بود مارا به کشتن دهد؛ یکبار با سرعت 160-150 تا با چند عابر پیاده تصادف کرد، هرکاری کردیم بماند تا مامور بیاید نماند! بعدش مامور آمد دید ما آنجاییم مارا گرفت و جریمه کرد.

3: فقط تند رفتنش نبود جناب طائب! دست‌فرمانش هم افتضاح بود. باسرعت پایین هم که می‌رفت، همه‌اش مواظب بودیم به درو دیوار نزند. شما دورتادور ماشین را ملاحظه کنید؛ پراز خط‌خطی و ضرب خوردگی است. یکبار نشد ماشین را بخواهد از پارک در بیاورد و به جایی نزند.

4: آقای طائب! مطمئن نیستم، ولی به گمانم محمود جان گواهینامه ندارد. البته توروخدا بین خودمان باشد‌ها! چون یکبار که صحبت‌هایشان را یواشکی گوش می‌دادم فهمیدم گواهینامه اش بهار می‌آید. هنوز هم می‌گوید قرار است بهار بیاید! نمی‌دانم می‌گویند از گواهینامه یکی از نزدیکانش استفاده می‌کرده.

5: البته سابقه رانندگی استاد محمود ما از قدیم بد بود! نه اینکه ایرادی داشته باشد‌ها! بالاخره هرکس در یک زمینه‌هایی استعداد ندارد. ایشان هم باید مثل حسن روحانی که راحت گفت سرهنگ نیستم، می‌گفتند من شوماخر نیستم، فوتبالیستم!

6: جناب طائب! بدبختی ما الان دیگر محمود نیست. ایشان دیگر رفته. مشکل آنجاست که الان شوماخر را هم بیاورند، بازهم مسافر می‌ترسد، فکر می‌کند محمود است!

7: خواهشا به این دوستانی که رانندگی بلد نیستند بگویید پشت فرمان ننشینند. چه کاری‌ست که آدم رانندگی بلد نباشد بعدش مدام تاکید کند که بلد است؟ مثلا همین حمید رسایی خودمان! خب، ایشان به یکباره با پای پیاده آمده است پشت فرمان مازراتی! خب، طبیعی است تصادف کند! الان هم که همه به فکر تعمیر ماشین‌اند، اجازه نمی‌دهد کارشان را بکنند.

حذف آخرین طعمه بابک زنجانی

کاشف به عمل آمد که بابک زنجانی در حال فریب سیستم بانکی و مسوولان وزارت نفت است و طرف‌های تاجیک هم که پیش از این با زنجانی همکاری می‌کردند ناگزیر شدند، اعلام کنند که ‌مدارک بانکی که نشان می‌داد زنجانی بدهی‌اش به ایران را از طریق تاجیکستان پرداخت کرده، جعلی است! مدیر یک بانک خصوصی که آخرین طعمه بابک زنجانی برای فریب دو میلیارد یورویی دولت ایران بود، تغییر می‌کند.

به گزارش عصرایران، وی که یک ماه قبل با بابک زنجانی برای واریزی دومیلیارد یورو به حساب این بانک از طریق تاجیکستان به توافق رسیده بود و موجب شد تا اطلاعات نادرستی به مسئولان داخلی وتعدادی از نمایندگان مجلس منتقل شود تغییر می‌کند. گفته می‌شود برخی از مسئولان و کارشناسان بارها به وی در مورد ارتباطش با بابک زنجانی هشدار داده بودند اما او توجهی نکرده و معاون خود را به تاجیکستان جهت پیگیری واریزی دومیلیارد یورو از طرف بابک زنجانی اعزام کرده بود.

زنجانی از 12 روز پیش در زندان اوین به سر می‌برد. دادستان کل کشور گفته است که بیم آن می‌رفت وی از کشور فرار کند.

توصیه "جمهوری اسلامی" به جک استراو

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود توصیه‌هایی به جک استراو کرد. "جک استراو"، وزیر خارجه اسبق انگلیس و رئیس گروه دوستی مجلس این کشور با ایران در سفر خود به تهران گفت: "تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از ابتدا اشتباه بود". اگر جک استراو، به این سخن اعتقاد دارد، می‌تواند آن را در مجلس انگلیس دنبال کند و با تصویب طرحی، دولت متبوع خود را از همراهی با تحریم‌های ضدایرانی ممنوع سازد و کاری کند که تحریم‌های گذشته نیز لغو شوند.

20 فیلمی که در سینمای ایران حادثه‌ساز شده‌اند

چند روز پیش بود که خبر انفجار در پشت صحنه فیلم سینمایی "معراجی‌ها" سبب شد تا ۴ تن از سینماگران، جان خود را از دست دهند؛ اتفاقی که به دلیل کمبودهای لوازم و تجهیزات مورد نیاز رخ داد و عقوبت بسیار سنگینی نیز برای ما در پی داشت. از این دست اتفاقات در سینمای ما بارها تکرار شده است؛ دستکم از سال 73 تا به امروز. البته این قبیل حوادث تنها مختص به سینمای ایران با این زیرساخت ضعیف نیست و حتی در کشورهای بزرگ فیلمسازی نیز دیده می‌شود.

تسنیم نوشت: مثلا اتفاقی که برای "آنجلینا جولی" به هنگام فیلمبرداری یکی از صحنه‌های اکشن فیلم "سالت" به وقوع پیوست و او‌ از ناحیه صورت دچار آسیب‌دیدگی شد یا همسری وی که برای بازی در فیلم "تروی"، بر اثر پرش از بلندی، دچار پارگی تاندون شد؛ "هالی بری" هم سر صحنه فیلمبرداری "گوتیکا" دچار شکستگی بازو شد یا حتی می‌توان به "دنیل کریگ" بدشانس اشاره کرد که در دومین حضور خود در نقش جیمز باند، صورتش زخمی شد و او به ناچار به جراحی پلاستیک متوسل شد."نیکول کیدمن" نیز سر صحنه فیلم "مولن روژ" دچار پارگی غضروف زانوی راست شد و  . . .

اما 20 مورد از سوانحی که به هنگام ضبط آثار سینمایی و تلویزیونی در ایران اتفاق افتاده است؛ 1) در سال 73، "سیدعلی سجادی حسینی" مشغول فیلمبرداری "خط آتش" بود و به دلیل اشتباه سربازی که اشتباها اسلحه خود را با تیرهایی واقعی به جای مشقی به دست بازیگر ‌داده، حین تمرین گلوله به پیشانی حسینی شلیک شده و متاسفانه این کارگردان کشته می‌شود.
2) سال 1374، "قاسم دهقان" که علاوه بر بازیگری در "قطعه‌ای از بهشت"، طراح صحنه و مشاور نظامی پروژه نیز بود، متاسفانه زمانی که خود را به گودالی پرتاب کرد؛ مین‌های خنثی نشده‌ای از زمان جنگ درون گودال، قرار داشت که منجر به شهادت وی شد. یکی از این مرگ های دلخراش، مربوط به بازیگر جوان فیلم است. 3) "پیمان سنندجی‌زاده" آذر 1374 در فیلم "سفر به چزابه"، مینی‌بوس حامل وی تصادف می‌کند و این بازیگر جوان، کشته می‌شود. 4) مرگ "شاهرخ غیاثی" در سال 1375 در فیلم "فصل پنجم" هنگامی که سوار بر درشکه در صحنه‌ای از فیلم بود بر اثر رم کردن اسب به بیرون پرت شد و دیده از جهان فرو بست.

5) در سال 77، "جبیب دهقان نسب" در فیلم کمکم کن "رسول ملاقلی‌پور" به دلیل روشن شدن ناگهانی سفینه، ابروی دهقان نسب شکافت و در نهایت 9 بخیه خورد. 6)"نگار فروزنده" در سال 77، در سریال "راه سوم" قاسم جعفری در اثر باز شدن در، بینی‌اش دچار شکستگی شد. 7) در سال 82 در یکی از سکانس‌های فیلم 3 اپیزودی "خداحافظ رفیق"، 4 هنرور به داخل دریاچه افتادند و به دلیل سنگین بودن تجهیزات نظامی متصل به لباس‌هایشان، متاسفانه غرق می‌شوند. 8) در سال 1386، برای فیلمبرداری یک فیلم کوتاه در استان گلستان، در یکی از صحنه‌ها، نیاز بود که برق منطقه قطع باشد، ناگهان یک سیم برق از روی دکل به روی فیلمبردار کار می‌افتد و متاسفانه به دلیل جریان برق "مصطفی کرمی" دو دست خود از ساعد و انگشتان پایش را از دست می‌دهد.

9) قطع نخاع شدن "اصغر شاهوردی" صدابردار برجسته ایران در سال 1386 هنگام بازگشت از لوکیشن "چراغی در مه" در اثر تصادف، دچار قطع نخاع شد. 10) آسیب‌دیدگی شدید "پگاه آهنگرانی" در سال 86 در فیلم "محمدرضا اصلانی" به دلیل پوسیدگی طناب‌ها. 11)غرق شدن نابازیگری در بهمنشیر در سال1387 در فیلم "شب واقعه" شهرام اسدی. 12) مرگ "پیمان ابدی" در سال 88 در صحنه‌ای از تله فیلم "چشم‌های نامحسوس"، به دلیل عدم پرتاب به موقع خود از اتوبوس کشته شد. 13) پارگی و خونریزی عضله پشت پای "ماه چهره خلیلی" در سال 88، در فیلم کوتاه "پابوس" بود.

14) مرگ "عباس امیری" در سال 88 هنگام برگشت از صحنه سریال "صبح بخیر سرکار" به منزل تصادف و فوت می‌کند.15) در سال 90 در فیلم "خوابم میاد" زمانی که "مریلا زارعی" برای انجام تمرین، داخل ماشین بود ناگهان ماشین شروع به حرکت و درها قفل می‌شود و زارعی تنها می‌تواند خود را از شیشه سمت شاگرد به بیرون پرت کند.16) قطع انگشت "مهران مدیری" در سال 91 در یکی از سکانس‌های سریال "قلب یخی". 17) آسیب‌دیدگی شدید برای عوامل پایتخت 2 در سال 92 هنگام بازگشت به تهران.

18) آسیب‌دیدگی شدید پولاد کیمیایی در سال 92 حین فیلمبرداری "متروپل". 19) مصدومیت سر و شکستن استخوان ترقوه "گوهر خیراندیش" در سال 92 در یکی از صحنه‌های فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" و 20) مرگ 4 نفر در پشت صحنه فیلم معراجی‌ها در سال 92 در اثر انفجار.

تصویر سایت هاشمی درباره بصیرت


مشرق نوشت: سایت هاشمی رفسنجانی عکس زیر را برای مطلبی با عنوان "بصیرت، شعار نیست" منتشر کرد.



مسکو به پرداخت غرامت محکوم شد


بهار نوشت: دادگاه حقوق بشر اروپا از روسیه خواست تا نزدیک به 1.9 میلیون یورو معادل 2.93 میلویون دلار به خانواده چچنی‌های ناپدید شده طی یک دهه گذشته غرامت دهد. به گزارش شبکه اسکای نیوز، دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد دولت روسیه نتوانسته به طرزی قانع کننده ثابت کند که مسئول ناپدید شدن 36 مرد چچنی در فاصله سال 2000 تا 2006 نبوده است. این دادگاه مسکو را از بابت نقض جدی حقوق اساسی در چندین پرونده مربوط به اقداماتش طی درگیری چندین ساله چچن گناهکار شناخت. روسیه می‌تواند در قبال این حکم در خواست تجدید نظر داشته باشد.

نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی درباره استفاده از مانکن در مغازه‌ها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره استفاده از مانکن در برخی مغازه‌ها اعلام کرد، که متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به آن، به این شرح است.

ایسنا نوشت: در برخی مغازه‌ها جهت جلب مشتری، مانکن دارند که هم عامل تحریک و هم ترویج فرهنگ بیگانه است. حکم سودی که از این طریق بدست می‌آید، چیست؟ این کار حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست.

دیپلماسی بسکتبال و ذوب یخ‌های سیاست

نواندیش
نوشت: این‌ بار بسکتبال قرار است یخ‌های سیاست را آب کند. آمریکایی‌ها ستاره‌های پیشین "ان‌بی‌ای" را راهی پیونگ‌یانگ کرده‌اند تا راهی به سوی کره‌شمالی باز کنند؛ کشوری که تا همین شش‌سال پیش از سوی آمریکایی‌ها محور شرارت نام گرفته بود. "دنیس رادمن" مربی تیم ستاره‌های سابق ان‌بی‌ای پیش از برگزاری مسابقه دور اول با کره‌ای‌ها، ترانه تولدت مبارک را برای رهبر جوان کره شمالی خوانده است. پیش از این آمریکایی‌ها به وسیله پینگ‌پنگ یخ رابطه با چین را باز کرده‌اند.



ارتباط پنهانی اولاند و خانم هنرپیشه

عصرایران منتشر کرد، افشای ارتباط پنهانی رییس‌جمهور فرانسه با یک زن هنرپیشه در رسانه‌های فرانسه



تظاهرات علیه گفت و گوهای صلح فلسطین و اسراییل در غزه



بازدید کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول از کشور آفریقایی مالی



اردوگاه آوارگان سوری در ترکیه



حاج منصور در عروسی یک مداح

عکسی دیدنی از حاج منصور ارضی در مراسم عروسی حاج یدالله پاشازاده



پنتاگون طرح آموزش نظامیان عراق را بررسی می کند


پایگاه خبری سی ان ان، گزارش داد که پنتاگون پیشنهاد آموزش نظامیان عراقی را برای مبارزه با تروریسم در کشور ثالث، بررسی می‌کند. این تازه‌ترین تصمیم دولت آمریکا از زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2012 است. یک منبع در وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد اردن یکی از پایگاه های مورد بررسی است. با اینکه دولت عراق پیشتر با پیشنهادی در این باره مخالفت کرده است اما با توجه به افزایش خشونت‌ها در شهرهای "فلوجه" و "الرمادی"، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصمیم گرفته این پیشنهاد را بار دیگر مطرح کند.

به گزارش تسنیم، این منبع افزود: با توجه به وضعیت عراق، فرمانده ارتش آمریکا بر آن شده است با قدرت گام‌هایی را در راستای این آموزش بردارد و این پیشنهاد که در سطح آژانس امنیت ملی آمریکا و وزارتخانه‌های مربوطه مورد بحث قرار گرفته، تاکنون توسط "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری این کشور به تصویب نرسیده است. محور آموزش نظامی آمریکا برای نیروهای عراق بر مقابله با گروه‌های مسلحی نظیر القاعده و حمایت از غیرنظامیان متمرکز است.

سفر محرمانه خودورکوفسکی به سرزمین‌های اشغالی

خبرگزاری فرانسه نوشت: "دیوید کریکلر"، سخنگوی میخائیل خودورکوفسکی، غول تجاری سابق روسیه گفت: خودورکوفسکی که به همراه خانواده‌اش در سوئیس بود، سفر محرمانه کوتاهی به اسرائیل داشته است. وی دقیقا به ماهیت سفر خودروکوفسکی اشاره‌ای نکرد، اما براساس گزارش رسانه‌ها، وی در این سفر با یکی از شرکای تجاری سابق خود دیدار کرده است.

به گزارش ایسنا، "کالکالیست"، وب‌سایت اخبار تجاری رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت، خودورکوفسکی با لئونید نوزلین، دوست و شریک خود دیدار کرده و قرار است با ولادیمیر دوبوف و میخائیل برودنو که در کمپانی نفتی "یوکوس" شریک وی بودند، دیدار کند. نوزلین، برودنو و دوبوف در سال 2005 میلادی پس از مواجه با اتهامات فساد و تقلب در روسیه به اسرائیل فرار کردند.

کریکلر اعلام نکرد که خودورکوفسکی چه زمانی قرار است تا به سوئیس بازگردد. خودورکوفسکی 50 ساله پس از آنکه 20 دسامبر سال گذشته میلادی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مورد عفو قرار گرفت، به آلمان رفت اما در چند روز گذشته توانست ویزای سه ماهه سوئیس را دریافت کند.

عزل سخنگوی شورای یک شهر بخاطر عضویت در فیسبوک

"اعظم السادات حسینی" اولین بانوی عضو شورای شهر در کشور است که به خاطر ارتباط دو سویه و مستقیم با شهروندان و دریافت مطالبات آنان از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک، قربانی این تنگ نظری و سوءتدبیر گردد. یکی از رسانه‌های محلی جریان محافظه‌کار که چندی پیش در سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شهر سوادکوه برای شرکت در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت الله اسماعیل صالحی مازندرانی، اقدام به نشر اکاذیب پیرامون اظهار نظر آیت‌الله هاشمی درباره اظهارات ایشان نموده بود، این بار با انتشار گزارشی جهت‌دار پیرامون عضویت سخنگوی شورای شهر بهشهر در فیسبوک پروژه ای دیگر را رقم زد.

در این رابطه یک منبع آگاه به سلام نو گفت: پس از انتشار گزارشی راجع به عضویت سخنگوی شورای شهر بهشهر در شبکه اجتماعی فیسبوک و ارتباط دو سویهٔ وی با شهروندان و ارائه گزارش عملکرد شورا به مردم، رئیس شورای شهر بهشهر در اقدامی مغایر با بند ۹ ماده ۶ وظایف شورا، ایشان را از جایگاه سخنگویی شورای این شهر عزل نمود و پرسشی که مطرح می‌شود این است که با وجود اینکه مراجع قانونی استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی را غیرقانونی و مجرمانه ندانسته‌اند و بسیاری از مسئولین و اشخاص عالی رتبه نظام نیز در آن عضو می‌باشند، ایجاد هجمه رسانه‌ای و عزل سخنگوی شورای این شهر چه وجاهت قانونی و اجتماعی می‌تواند داشته باشد.




تفاوت‌های مکه در سال 1884 میلادی با حال حاضر


جام نوشت: شاید عکس‌های زیر قدیمترین عکس‌های منتشر شده از مکه باشد، عکسهایی که توسط "کریستین اسنوک هورگرون" روزنامه‌نگار، محقق و شرق‌شناس هلندی در سال ۱۸۸۴ در سفری که به سرزمین وحی سفر کرده به تصویر کشیده است.
 
عکاس هلندی تحصیل‌کرده رشته الهیات در دانشگاه لیدن بوده تا درجه دکتری علاقمند به فرهنگ اسلام و مسلط به زبان عربی بود. علاقه و کنجکاوی او درباره فرهنگ اسلام باعث شد وی از سال ۱۸۸۴ و از طریق دولت عثمانی به عربستان سفر کند و به مشاهده و تحقیق در زمینه دین اسلام بپردازد. با این حال بسیاری وی را مامور و جاسوس دولت استعماری هلند می‌دانستند.



کعبه در سال 1884 میلادی




انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، پارسینه ، رضا ضراب ، ایران ، بابک زنجانی ، هالک بانک ، ترکیه ، ایرانی ، صرافی ، ارز ، شریعتمداری ، انتخاب ، کیهان ، فحاشی ، بانک مرکزی ، میرداماد ، نوربخش ، مصباحی مقدم ، پلنگ ، ابتکار ، ایسنا ، مازندران ، جهان ، دیپلماسی ، یهودیان ، آمریکا ، لابی ، آیپک ، جام ، دموکرات ، سناتور ، اوباما ، وتو ، مولین ، گوگل ، عصر ایران ، جنسی ، پرونوگرافی ، چت روم ، لخت ، عروس ، چت ، اندروید ، هارلم ، سامسونگ ، کره شمالی ، سونی ، شاهین ، نجفی ، ناظری ، کیمیایی ، تابناک ، امام نقی ، آزادی ، آلمان ، خواننده ، هتاک ، حسن ، روحانی ، انقلاب ، رودکی ، روسیه ، نعمت الهی ، ایرنا ، رویترز ، النصره ، القصیر ، لباس زنانه ، احمدی نژاد ، جمهوری ، هالی بری ، گوتیکا ، کریگ ، جیمز باند ، کیدمن ، مولن روژ ، جک ، استراو ، انگلیس ، معراجی ها ، آنجلینا ، جولی ، سالت ، تروی ، سجادی ، دهقان ، چزابه ، غیاثی ، پاشازاده ، کریکلر ، نوزلین ، برودنو ، دوبوف ، بندر ، حسینی ، فیسبوک ، خیر اندیش ، هاشمی ، مشرق ، مسکو ، چچنی ، منصور ، ارضی ، ملا قلی پور ، فروزنده ، جعفری ، کرمی ، شاهوردی ، آهنگرانی ، پیمان ، ابدی ، خلیلی ، امیری ، زارعی ، مدیری ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۱۲ ۲۲ دی ۱۳۹۲
مطالب جالبی بود ممنون.
Australia
مریم
۱۰:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۲
عالی بود
آخرین اخبار