يک تير و دو نشان؛

معرفي لپ تاپ هايي که به تبلت تبديل مي شوند + عکس

اگر مي خواهيد يک تبلت اندرويدي و لپ تاپ ويندوزي را باهم داشته باشيد،با اورژانس IT همراه شويد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،معمولا وسایل دیجیتال چندمنظوره محبوب هستند. به همین دلیل گجت‌هایی که هم تبلت هستند، هم لپ‌تاپ، طرفداران خاص خود را دارند. این تبلت‌های لپ‌تاپ‌شو با یک تیر دو نشان زده‌اند و با خرید یک گجت، تبلتی دارید که هرگاه اراده کنید به لپ‌تاپ تبدیل می‌شود.


در ادامه به معرفي محصولات برتر با اين قابليت پرداخته ايم :


Transformer Book Trio TX201


شرکت ایسوس، معروف‌ترین تولیدکننده لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل است. این تولیدکننده تبلت ـ لپ‌تاپ‌ها، نام اولین لپ‌تاپ قابل تبدیلش را ترنسفورمر گذاشت و هنوز هم بیشتر لپ تاپ‌های قابل تبدیل به همین نام خوانده می‌شوند. ایسوس بتازگی یک تبلت لوحی ارائه داده که همزمان از دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز۸ پشتیبانی می‌کند.

 Transformer Book Trio TX201 که صفحه‌نمایش 11.6 اینچی دارد، اندروید 4.2  جیلی‌بین را اجرا می‌کند و قدرت آن در یک چیپ دوهسته‌ای Z2560 اتم با سرعت 1.6 گيگاهرتز نهفته است.رم این دستگاه، دو گیگابایتي بوده و حافظه داخلي آن 16 گيگابايتي است و صفحه‌نمایش IPS آن، کیفیتی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. وقتی کیبورد داک را به آن وصل می‌کنید، Trio به یک لپ‌تاپ تکامل‌یافته ویندوزی با مشخصات عالی تبدیل می‌شود. از ویژگی‌های داک کیبورد می‌توان به پردازنده Core i5 اینتل، چهار گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت هارد درایو اشاره کرد. اگر وزن داک کیبورد را هم به تبلت اضافه کنید، یک محصول 1.7 کیلوگرمی خواهید داشت. بعلاوه کاربران می‌توانند براحتی بین سیستم‌عامل ویندوز ۸ و اندروید سوئیچ کنند.

 هر سیستم‌عامل کاملا مجزا کار می‌کند و تنها ورودی موس و کیبورد در پایه آلومینیومی مشترک است. آخرین دستگاه هیبریدی ایسوس، ویندوز ۸ را نصب شده دارد، اما با توجه به این‌که ویندوز 8.1  هم ارائه شده کاربران می‌توانند براحتی نسخه جدید ویندوز را از طریق Windows Store app به‌روز کنند. ویژگی دیگری که Trio ایسوس را به یک دستگاه دو عملکردی ارتقا می‌دهد، یک جفت خروجی صفحه‌نمایش روی کیبورد است. HDMI و VGA به کاربران اجازه می‌دهد دومین صفحه‌نمایش را برای استفاده از ویندوز ۸ راه بیندازند.

 قیمت اين دستگاه 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

در ضمن، شرکت تایوانی ایسوس یک دستگاه هیبریدی دیگر با نام Transformer T100 عرضه کرده که به ویندوز 8.1 مجهز است و یک داک کیبورد جداشدنی دارد. باتری T100 يازده ساعت عمر می‌کند و قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی آن بسیار کمتر از TX201 است.




Sony VAIO Tap 11

در طراحی VAIO Tap 11 نشانه‌هایی از سرفیس پرو مایکروسافت به‌کار رفته و برای رقابت با سرفیس‌پرو ۲ وارد بازار شده است. تبلت ـ لپ‌تاپ سونی ۹‌/‌۹ میلی‌متر ضخامت و ۷۰۰ گرم وزن دارد که آن را بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از ضخامت 13.5 میلی‌متری و وزن ۹۰۳ گرمی سرفیس پرو۲ می‌کند. از ویژگی‌های این تبلت باید به صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی با کیفیت تصویر۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اشاره کرد که از تکنولوژی تریلومینوس (Triluminous) سونی استفاده کرده است.


 صفحه‌نمایش تا لبه دستگاه کاملا با شیشه احاطه شده و انگار نمایشگر بزرگ‌تر از حد انتظار است. بیشتر بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده و قسمت‌های کناری که احتمال ضربه خوردن آنها بیشتر است از فلز ساخته شده است اما در مجموع باید کمی بیشتر مراقب این تبلت ۷۰۰ گرمی باشید، زیرا قدرت مقاومت آن قربانی زیبایی و ظرافت دستگاه شده است. هرچند قیمت VAIO Tap 11 بالا است، اما برای کسانی که دنبال باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت ـ لپ‌تاپ مجهز به ویندوز 8 هستند، انتخاب مناسبی است.


قدرت و کارایی این تبلت ظریف را یک پردازنده دو هسته اي شرکت اینتل با قدرت 1.5 گیگاهرتز تامین می‌کند و حافظه رم این دستگاه نیز ۴ گیگابایت است. همچنین پردازنده گرافیکی Intel HD Graphic سونی برای انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا ایده‌آل است. VAIO Tap 11 از سیستم عامل ویندوز ۸ استفاده می‌کند که نسبت به ویندوز آر.تی بسیار بهتر است. همچنین امکان ارتقا به ویندوز 8.1  برای کاربران این تبلت رایگان است.


قابلیت مولتی تسکینگ تبلت سونی کار با این دستگاه را بسیار راحت کرده و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی جای هیچ نگرانی برای ذخیره کردن فایل‌های شخصی باقی نمی‌گذارد. نکته جالب در مورد وایو Tap 11 استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی برای کارهایی مثل تماشای فیلم، پخش موزیک یا سرگرمی‌های دیگر است که حال و هوای شخصی به این دستگاه می‌دهد اما نکته ناامید‌کننده دستگاه، باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تنها کمی بیشتر از پنج ساعت کار را پشتیبانی کند. قیمت اين گجت 2 میلیون و 900 هزار تومان است.



 Lenovo IdeaPad Yoga 11s


لنوو پس از موفقیت چشمگیر Idea pad 13 یک دورگه 11 اینچی به نام یوگا 11 اس را روانه بازار کرد تا در اندازه‌ای کوچک‌تر ،اما قدرتی فراتر از محصول قبلی موفقیتش را تکرار کند. قلب تپنده این تبلت، پردازشگر تک هسته‌ای NVIDIA Tegra 3 با قدرت دو گیگاهرتز است و چهار گیگابایت رم DDR3 در این تبلت، صحت انتقال اطلاعات موقت بین قسمت‌های دستگاه را تضمین می‌کند.


کیبورد یوگا 11 اس مانند نسخه معمولی ترش قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و همین نکته باعث می‌شود بتوانید در دو حالت لپ‌تاپ و تبلت از آن استفاده کنید. نمایشگر Bright LED این دستگاه همان‌طور که انتظار می‌رود لمسی و ۱۱ اینچ است، اما حاشیه پهن دور نمایشگر اندازه دستگاه را به 11.6  اینچ می‌رساند. یوگا 11 اس، مولتی‌تاچ است و قابلیت دریافت پنج لمس همزمان را دارد. خروجی HDMI این دستگاه، تصویر بسیار باکیفیتی از آنچه اجرا می‌کنید را روی تلویزیون یا نمایشگرهای دیگر می‌فرستد.


از نقاط ضعف این تبلت ژاپنی، نداشتن رادیو و بلوتوث داخلی است، اما نکته‌ای که بیشتر از همه شما را به مشکل می‌اندازد، کار کردن در شب با یوگا 11 اس است، زیرا صفحه‌کلید تبلت لنوو چراغ روشنایی ندارد و تنها می‌توانید از نور صفحه‌نمایش برای دیدن دکمه‌ها استفاده کنید. برای همین مجبورید کارهایی مانند تایپ را با یک منبع خارجی نور انجام دهید اما وزن 1.4 کیلوگرمی دستگاه و ضخامت 15.6 میلی‌متری باعث شده حمل و جابه‌جایی آن بسیار آسان باشد و یوگا 11 اس را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزانه و حتی اداری تبدیل کند.


نکته مثبت دیگر دورگه لنوو، مقاومت بالای آن است و لازم نیست از افتادن یا ضربه‌خوردن دستگاه خود واهمه‌ داشته باشید. حاشیه دستگاه یک نوار لاستیکی دارد که میزان شدت ضربه ناشی از سقوط را کاهش می‌دهد. همچنین بدنه اصلی نیز آلیاژ منیزیم و آلومینیوم ساخته شده تا در کنار وزن کم، استحکام بالایی داشته باشد. این دستگاه از دو سیستم‌عامل ویندوز آر.تی و اندروید جیلی‌بین پشتیبانی می‌کند.

 از نظر فضای ذخیره سازی نیز دغدغه‌ای نخواهید داشت، زیرا این دستگاه در دو مدل ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و از کارت حافظه جانبی SD پشتیباتی می‌کند. باتری چهار سلولی یوگا 11 اس انرژی لازم برای نزدیک به 20 ساعت کار را تامین می‌کند. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به وب‌کم یک مگاپیکسلی اشاره کرد. اگر به دنبال یک گجت سبک، راحت و همیشه همراه هستید که امکان انجام کارهای روزانه و حتی جدی‌تر را برای شما ایجاد کند، یوگا ‌11 اس با طراحی یکپارچه‌اش می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. قیمت اين دستگاه 2 میلیون و 300 هزار تومان مي باشد.


انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
یک لب تاب۸ملیونی به درد بچه ی کلاس چهارم می خرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
قیمت هاش هم لطف کنین بذارین
Iran (Islamic Republic of)
.......
۲۳:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
لنوو بخرم یاایسوس ؟کدوم بهتر است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عتااتلااتت












عهععاالع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عتااتلااتت












عهععاالع
Iran (Islamic Republic of)
قیمتاش رو میشه بزارید،
۲۰:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۵
قیمت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
عالیه اولش باور نمی کردم ولی بلاخره خریدم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
خیلی در خرید کمکم کرد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
کمیا
۱۸:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۴
عالی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
قیمتش هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۰۰:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
دارم میخرمش عالیه
United States of America
زهرا
۱۴:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۳
بسیار بسیار عالی است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
بسیار عالی است
Iran (Islamic Republic of)
setareh
۰۹:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
خوب
آخرین اخبار