همدان/

افزایش وام مسکن، دردی از مستاجران دوا نمی‌کند/برنامه‌های آخوندی برای خانه‌دارکردن مردم به مجلس نرسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه برنامه‌های آخوندی برای خانه‌دارکردن مردم به مجلس نرسیده است،گفت: در چند سال گذشته نرخ مسکن به قدری افزایش یافته که در شرایط کنونی افزایش وام مسکن نمی‌تواند مشکلات مستاجران بویژه در شهرهای بزرگ را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علی نعمت چهاردولی در با بیان اینکه بازار مسکن در چند ماه گذشته به رکود کامل نزدیک شد، گفت: در چند ماه گذشته و تا قبل از مطرح شدن افزایش وام مسکن، این بخش به رکود کامل نزدیک شد تا حدی که بسیاری از کارگران بخش مسکن با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کردند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمی‌توان اذعان کرد که افزایش وام مسکن تورم‌زا نیست، اما این وام از چنان مزایایی برای اشتغال و اقتصاد کشور برخوردار است که اثرات مثبت آن از تاثیرات منفی از جمله تورم در بازار مسکن، پیشی خواهد گرفت.
وی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته نرخ مسکن به قدری افزایش یافته که در شرایط کنونی افزایش وام مسکن نمی‌تواند مشکلات اقشار فاقد مسکن بویژه در شهرهای بزرگ را برطرف کند.
چهاردولی ادامه داد: در حالی که کلانشهرهای کشور همچون تهران امروز با مشکلاتی از قبیل افزایش جمعیت و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، افزایش وام مسکن چه در مورد خرید و چه ساخت و ساز، معضلات شهرهای بزرگ را افزایش خواهد داد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار کرد: هرچند وام مسکن به حدی نیست که مردم را در شهرهای بزرگ صاحب‌خانه کند، اما این وام برای بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک مناسب تلقی می‌شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به وعده معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن تا یک ماه آینده، خاطر نشان کرد: دولت تاکنون طرح‌های بسیاری را برای جایگزین کردن مسکن مهر مطرح کرده، اما اینگونه موارد باید در کمیسیون عمران و کمیته مسکن این کمیسیون، مورد نقد و بررسی قرار گیرد، چراکه در شرایط فعلی فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، لذا وزارت راه و شهرسازی در مورد اجرایی شدن مسکن مشارکتی، اجتماعی، آزاد و صندوق پس‌انداز مسکن باید مجلس و کمیسیون عمران مشورت کند./س
برچسب ها: مسکن ، مستاجر ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.