وزیر اطلاعات :

رسانه ای کردن برخورد با مفاسد اقتصادی، بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد

وزیر اطلاعات گفت: رسانه ای کردن برخورد با مفاسد اقتصادی بجای اینکه بر مهار فساد اقتصادی کمک کند، بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام ولمسلمین ˈ سید محمود علویˈ سه شنبه شب در نخستین روز از سفر رییس جمهوری به استان خوزستان در حاشیه دیدار علما با دکتر روحانی و در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نگرانی هایی وجود داشته که به موضوع امنیت سرمایه گذاری ورود کرده اید، افزود: اصولا با رسانه ای کردن موارد فساد اقتصادی نظر مساعدی نداریم و باید طبق قانون عادلانه برخورد شود.

وی همچنین برخورد هوشمندانه رسانه ها و دوری از جنجال ها و برخورد غیر منطقی با این مسایل تاکید کرد.

حجت الاسلام علوی در پاسخ به سؤالی درباره تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری و اقدامات وزارت اطلاعات در این زمینه اظهار داشت: در این زمینه نمی‌توان اقدامات خاصی کرد، کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشند طبیعی است که در پیگیری کارهای اداری کسب مجوزهای لازم موافقت اصولی و پروانه احداث آنها و ساختمان‌ها تا به مرز تولید برسد باید سیری را طی کنند و نوعاً‌ در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: ممکن است افرادی از آنها مبالغی به ناحق درخواست کنند یا در کارشان کارشکنی کنند و انجام کار را منوط دریافت مبلغ‌های غیرقانونی کنند، در صورتی که با چنین مواردی مواجه شوند و تشکیلات ما را در جریان قرار دهند اقدام می‌کنیم تا این مزاحت‌ها را از سر راه آنها برداریم، افراد شاغل در دستگاه‌های مسئول بدون اینکه از آنها مبلغ غیرقانونی را درخواست کنند وظیفه‌شان را انجام دهند و مجوزهای لازم را صادر کنند.

وزیر اطلاعات گفت: اداره کل صنعت و معدن و سایر تجهیزات‌ها باید مجوزهایی را صادر کنند تا یک واحد تولیدی در یک قطعه زمین نیز کار خود را دایر کند و خط تولید را راه بیاندازد و ما از اینها حمایت کنیم.

حجت الاسلام علوی در پاسخ به این سؤال که آیا نگرانی‌ها و مواردی در این زمینه وجود داشته است که به دلیل آن این موضع گرفته‌اید، گفت: قبلاً ممکن بود دستگاه‌های اطلاعاتی وقتی افرادی می‌خواستند سرمایه‌گذاری کنند به عنوان فساد اقتصادی با آنان برخورد کنند، ما این مسائل را حل کرده‌ایم و به سرمایه‌گذاری به عنوان فساد اقتصادی نگاه نمی‌شود و به سرمایه‌گذار کمک و از او حمایت می‌شود؛ ما با کسی که سرمایه کلان دارد و به جای اینکه در کار تولید به کار گیرد گاهی بازار سکه را ملتهب می‌کند یا بازار ارز و مسکن را ملتهب می‌کند و اثر منفی روی اقتصاد دارد برخورد می‌کنیم و نمونه‌ها و جزئیات فراوان است اما معتقدیم باید از طریق قانونی با آن برخورد صورت گیرد و نیازی به رسانه‌ای کردن آنها نیست.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار