وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سالانه 1000 میلیارد تومان هزینه‌ نیروهای مازاد آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سالانه یک هزار میلیارد تومان هزینه 58 هزار نیروی مازاد آموزش و پرورش است.

علی‌اصغر فانی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال تحصیلی آینده بخشی از این نیروی انسانی از سیستم آموزشی خارج  و یا در جهات دیگر می توانند مشغول باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

فانی تصریح کرد: مثلا برخی از این نیروها بعضی از ساعات کاری خود را آزادانه و به جای 24 ساعت 15 ساعت در مدارس کار می‌کنند و برخی دیگر کلا وقت آزاد دارند و به صورت کمک معاون و کمک دفتردار در مدرسه مشغول هستند که بدون آن‌ها هم کارها صورت می‌پذیرد. 

وی گفت: برای این امر کمیته‌ای فعال کرده‌ایم که سامانه‌ی نیروی انسانی را در سال 93 و هدایت این نیروها را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

همچنین در احکام بودجه سال 93 که تقدیم مجلس شده خواستار بازنشستگی پیش از موعد شده‌ایم و در صورتی که از سوی نمایندگان مجلس تصویب شود تعدادی از این نیروها شامل بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند. 
انتهای پیام/
برچسب ها: هزینه ، اموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۵ دی ۱۳۹۲
باسلام ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت وزیرمحترم خواهش می کنم ابتداطرحها کارشناسی شوند بعداصحبتی انجام گیردمثلا تعطیلی روزپنجشنبه این فقط بایدبرای معلمان ابتدایی باشد چون در شرایط مشترک مدرکی هفته ای 6روز سرکارمیرفتند ولی معلمان راهنمایی ودبیرستان4روز درهفته ابتدایی24ساعتحقوق میگرفتند راهنمایی36ساعت درهفته که اصلا منصفانه نبوددرخصوص نیروی مازادبنده هم موافقم درمدرسه خودماومدارس دیگرنیروهایی هستند که فقط ابلاغ دارند درحالی که نه امکانات مربوط به ابلاغشان هست که کارکنند تازه اگرامکانات باشداصلا وجودشان مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۲
من یک فرهنگی هستم.بنده هم با حرف آقای وزیر موافقم.آدم بیکار در آموزش و پرورش فراوان یافت می شود.شاید این بخاطر عدم توزیع درست نیروی انسانی در سطح کشور باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج سعیدزاده
۱۱:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۲
وزیر محترم ضمن تشکر از نکته سنجی حضرتعالی در مورد نیروی انسانی نگاهی هم به اموال و دارایی های این وزارتخانه بزرگ بنمایید.با طرحهایی که اینجانب دارم این وزارتخانه بزرگ آموزشی می تواند از اموال و دارایی های خود هزینه های آموزشی را رفع نماید.
آخرین اخبار