3/ دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام جم تاکید کرد

توسعه بخش بین الملل جشنواره جام جم با موضوع مقاومت و بیداری اسلامی / بیش از363 اثر در بخش بین الملل داوری شد

مهدی فرجی، دبیر سومین جشنواره جام جم با اشاره به داوری بیش از 363 اثر در بخش مستند و 17 اثر در بخش سریال بخش بین الملل جشنواره ابراز امیدواری کرد که این بخش در سالهای آینده توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ، مهدی فرجی، دبیر سومین جشنواره جام‌جم، اولین سخنران مراسم اختتامیه این جشنواره بود که سخنان خود را با تبریک تبریک میلاد حضرت رسول و عرض سلام و خیرمقدم به همه هنرمندان حاضر در جمع به ویژه هنرمندان سایر ملل که به جشنواره آمده بودند آغاز کرد و گفت:  مجلس امروز ما نورانی شده است به حضور خانواده شهدا و امیدواریم برکت حضور این عزیزان تا پایان با جشنواره جام‌جم باشد.  
 
مدیر شبکه اول در ادامه با اشاره به اتفاق انفجار درپشت صحنه "معراجی ها" اظهار داشت: در شرایطی که برای اختتامیه مراسم آماده می‌شدیم حادثه تلخ «معراجی‌ها» رخ داد،  امیدواریم که در جامعه هنری دیگر شاهد رخ دادن چنین حوادثی نباشیم؛ از طرف جشنواره جام‌جم برای مصیبت دیدگان این حادثه آرزوی صبر می‌کنیم و برای مصدومین حادثه سعید شهیری و مرتضی مولایی نیز آرزوی سلامتی داریم.
 
وی درباره  مختصات جشنواره جام‌جم تصریح کرد: یک هفته بعد از دومین دوره جشنواره، دبیرخانه دائمی جشنواره شکل گرفت و طرح بین‌المللی بودن جشنواره در سومین دوره آن اتفاق افتاد و ما  امروز میزبان هنرمندانی از 18 کشور دنیا هستیم. قطر، ترکیه، مصر، انگلستان، مصر،لبنان؛ کانادا سوریه آمریکا، سوئیس، امارات، فرانسه، اردن و چند کشور دیگر.
 
به گفته فرجی بخش بین‌الملل جشنواره جام‌جم با موضوع مقاومت و بیداری اسلامی برگزار شد و 363 اثر در بخش مستند و 17 سریال هم داوری شد. فرجی ابراز  امیدواری کرد که این بخش مسیر خود را توسعه بدهد ودر سال‌های بعد در سایر بخش‌ها نیز برگزار شود

وی در ادامه گفت:  در بخش مستند جشنواره 160 اثر داوری شد که فقط 30 مجموعه مستند در این جا وجود داشت و همین آمارها شهادت می‌داد که  داوری این بخش چه‌قدر سخت شده بود.در بخش گفتگومحور 122 اثر به مرحله نهایی راه یافت و در 6 بخش معارفی؛ علمی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی داوری شد و  یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های امشب همین بخش است.
 
دبیر جشنواره سوم جام جم تاکید کرد:  مجموعه‌های نمایشی ، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تلویزیون با 34 اثر در دو موضوع انقلاب و دفاع مقدس قضاوت و داوری شد و هنرمندان برجسته این بخش امشب معرفی می‌شوند؛ علاوه بر اینکه در بخش تله فیلم هم که بخش همواره جذاب جشنواره است، 42 تله فیلم قضاوت شد.در بخش پویانمایی نیز 104 اثر قضاوت شد.
 
فرجی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که  کسانی که برگزیده می‌شوند تلاش کنند که تعالی خود را حفظ کنند و کیفیت محصولات تلویزیونی را ارتقا بدهند و آنهایی هم که برگزیده نشدند همین مسیر را ادامه بدهند.

انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار