سرپرست اداره كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر:

پيشگيري از اعتياد بايد از سن كودكي آغاز شود

وهاب‌زاده گفت: پيشگيري از اعتياد بايد از سن كودكي و از طريق آموزش و افزايش مهارت‌هاي والدين و فرزندان اجرايي شود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ عارف وهاب‌زاده در مراسم اختتاميه كارگاه آموزشي همكاري برنامه خانه و مدرسه گفت: نتايج تحقيقات در حوزه پيشگيري از اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي حاكي از اولويت ارائه آموزش‌هاي مربوطه از سنين كودكي (سنين مهد كودك و پيش‌دبستان) است كه بايد از طريق آموزش و افزايش مهارت‌هاي والدين و فرزندان اجرا شود.
 
وي افزود: در اين چهارچوب ستاد مبارزه با مواد مخدر با همكاري دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي كشور، هماهنگي‌هاي لازم را براي اجراي «برنامه همكاري خانه و مدرسه» انجام داد.
 
سرپرست اداره كل فرهنگي و پيشگيري ستاد اظهار داشت: معادل عبارت همكاري خانه و مدرسه كلمه لاتين FAST (Family And School Together)  مي‌باشد و اين برنامه در چند كشور دنيا با موفقيت روبرو بوده كه در اين برنامه با همراه كردن خانواده و مدرسه سعي در ارتقاء مهارت‌هاي ارتباطي بين اعضاء خانواده با يكديگر و همين‌طور ارتقاء ارتباط مؤثر بين خانواده و مدرسه دارد.
 
وهاب‌زاده افزود: فعاليت‌هاي اين برنامه به صورتي جذاب و با سرگرمي‌هاي مورد توجه فرزندان، باعث موفقيت اين برنامه خواهد شد.
 
وي در پايان گفت: در صورتي كه پايلوت اين برنامه در تهران با موفقيت همراه شود، ستاد در نظر دارد با تخصيص اعتبار مربوطه «برنامه همكاري خانه و مدرسه» را در سال آينده حداقل در تمامي مراكز استان‌ها به صورت كشوري پايلوت اجرا كند.

گفتني است، طرح آزمايشي «برنامه همكاري خانه و مدرسه» براي نخستين بار در كشور به صورت همزمان در يك مهد كودك تحت نظر بهزيستي و پيش‌ دبستاني تحت نظر آموزش و پرورش اجرايي خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار