شمال كرمان/

برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز طیور در سیرجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: بازرسان دامپزشکی با عاملان عرضه و کشتار غیرمجاز طیور در سطح شهر برخورد می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علیرضا زینلی‌پور اظهار داشت: به منظور تامین امنیت و سلامت غذایی آحاد جامعه در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط ویژه‌ای برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با اعلام ممنوعیت عرضه و کشتار غیرمجاز طیور در سطح شهر بیان داشت: کشتار و زنده‌فروشی غیرمجاز طیور در سطح شهرها به دلیل نداشتن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری‌های خطرناک واگیردار و مشترک طیور فراهم می‌آورد.

زینلی‌پور تصریح کرد: سلامت و سرمایه اقتصادی افراد جامعه به دلیل اقدامات غیر بهداشتی با خطر جدی روبه‌رو می‌شود به همین دلیل لازم است تا از فعالیت چنین مراکز غیرمجازی ممانعت به عمل آید.

وی عنوان کرد: در همین راستا بازرسان دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره‌ای منظم از سطح شهر، نسبت به برخورد قانونی با عاملان عرضه و کشتار غیرمجاز طیور اقدام و پس از جمع‌آوری طیور، متخلفان را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه زنده‌فروشی و یا کشتار غیرمجاز مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، کشتار ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.